Ovoce je pro lidské tělo nezbytné, ale abyste z nich získali co nejvíce užitku, musíte vědět, jak a kdy je jíst. Většina z nich má svůj ideální čas – ty hodiny, kdy jsou připraveni dodat tělu všechny své vitamíny a mikroelementy, předcházet nemocem, posilovat imunitní systém a oddalovat stáří. Zároveň ovoce konzumované v tuto dobu netloustne, a dokonce podporuje spalování tuků. Například pomeranče je nejlepší jíst v první polovině dne, od 6 hodin ráno do poledne. A nedoporučuje se je jíst v noci – to je plné pálení žáhy, nepohodlí v žaludku a nespavosti. Chcete se dozvědět více o tom, kdy je nejlepší jíst ovoce? Pak je tento článek právě pro vás!

Kdy je ovoce zdravější – před jídlem nebo po jídle?

Mnoho lidí je zvyklých jíst ovoce a ovocné saláty po těžkém obědě nebo večeři – jako dezert. Vědci ale tvrdí, že je lepší to udělat na lačný žaludek. Podle výzkumu amerického antropologa a odborníka na výživu Alana Walkera se ovoce tráví nikoli v žaludku, ale ve střevech, kam se dostanou po 15 – 20 minutách, pokud je sníte nalačno. Tam se vstřebávají všechny vitamíny, mikro- a makroprvky. Pokud je žaludek plný, ovocná hmota v něm přetrvává a postupně začíná kvasit. To nejen snižuje hodnotu snědeného produktu, ale také vede k mnoha nepříjemným pocitům, jako je pálení žáhy a nadýmání. Ovoce si proto raději dopřejte buď nalačno, nebo mezi hlavními jídly, jako svačinu. Rostlinná vláknina potlačí pocit hladu a ovocné kyseliny pomohou aktivovat metabolismus. Vědecká práce Iris de Luna, specialistky na endokrinologii a výživu, vyzdvihuje výhody ovoce a bobulovin s drobnými semeny, jako je kiwi, maliny nebo jahody. Díky vysokému obsahu nerozpustné vlákniny nejen skvěle zasytí, ale také pomáhají předcházet tak závažným onemocněním, jako je rakovina tlustého střeva. Aby bylo ovoce prospěšné, pamatujte si tento jednoduchý vzorec od Alana Walkera:
・po svačině čerstvé zeleniny lze ovoce jíst o 2 hodiny později;
・po obědě bez masitých jídel – po 3;
・po jídle s masem, zejména červeným masem – po 4.

ČTĚTE VÍCE
Jak zlepšit stav vlasů během menopauzy?

Ráno nebo večer

Nejlepší možností je zahrnout ovoce do ranního jídla a také si ho dát jako svačinu 30 minut před obědem nebo večeří. Ovesná nebo rýžová kaše s čerstvým ovocem nebo ovocný salát po ránu je zdrojem zdravých sacharidů, které tělo „probudí“, naplní energií a umožní vám v klidu přežít až do odpolední svačiny. Večer ale ovoce není nejzdravější jídlo. Po 19.00 se metabolismus zpomaluje a pohybová aktivita klesá. Pokud budete jíst exotické ovoce před spaním, vaše tělo prostě nebude mít čas zpracovat fruktózu a vlákninu, což může vést ke vzniku otoků a tukových usazenin.

Jak z ovoce vytěžit maximum

・Světová zdravotnická organizace doporučuje jíst alespoň 400 g ovoce denně.
・Nejzdravější je čerstvé sezónní ovoce. Mražené jsou méně zdravé, ale konzervovaným je lepší se vyhnout úplně.
・Exotické ovoce, jako je avokádo a kokos, by měly být vyloučeny ze stravy pro osoby s vysokou hladinou cholesterolu v krvi. Obsahují velké množství rostlinných tuků, které mohou zhoršovat zdravotní stav.
・Hrozny, banány a třešně mají vysoký obsah glukózy a fruktózy. Pokud se snažíte zhubnout nebo trpíte cukrovkou, je lepší najít alternativu k těmto plodům.
・I když je s vaším zdravím a postavou vše v pořádku, je lepší jíst banány, hroznové víno a avokádo ráno, po tréninku nebo jako svačinu ráno. Jedná se o „těžké“ ovoce, které se tráví obzvlášť dlouho.
・Pomeranč a mango jsou dva přírodní energetické nápoje, které lze pro větší účinnost konzumovat před sportovním tréninkem.
・Ale meloun můžete sníst hned poté. Díky vysokému obsahu vlhkosti a minerálních solí pomůže rychle obnovit rovnováhu voda-sůl. Jen se nenechte unést. Optimální porce je cca 350 g.
・Datle je rychlý sacharid, který se rychle vstřebává a rychle zvyšuje hladinu cukru v krvi. To znamená, že ti, kteří chtějí mít štíhlou a fit postavu, by měli omezit konzumaci těchto sušených plodů.

Oleynikova Oleynikova Svetlana před 7 měsíci

Děkuji Tetyanovi za obsáhlé informace, škoda, že je zde jen 5 hvězdiček

30 2021 октября

Kdy je lepší jíst ovoce při hubnutí: ráno nebo večer

Vzhledem k tomu, že ovoce poskytuje rychlé nasycení těla, je díky obsahu cukru nejlepší konzumovat je v první polovině dne. Například ovoce k snídani. Přidejte si do kaše jablko a ráno snězte pár bobulí, aby vás to uklidnilo až do oběda. Pokud už večer nejste aktivní, k večeři se nejlépe hodí zelenina a celozrnné výrobky, například těstoviny.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně zalévat květinu anthurium?

Zdravé, syrové ovoce a zelenina obsahují dvakrát až třikrát více vitamínu C než vařená jídla a zachovávají si mikroživiny (minerály, vlákninu). Kombinace ovoce a zeleniny se dobře hodí do aperitivů, velkých salátů a misek.

Kdy můžete jíst ovoce: nalačno, v poledne nebo večer

Ovoce je bezesporu základní potravinou pro dobrý začátek dne. Poskytují nám velké množství energie a poskytují mnoho výhod pro náš trávicí systém. Ovoce je navíc považováno za jediné jídlo, které může zrychlit činnost mozku.

Předpokládá se, že vlastnosti ovoce jsou nejdůležitější pro správné fungování našeho těla. Obvykle se skládají z 95 % vody a fruktózy. To znamená, že dodají našemu tělu určité množství živin a také zajistí neustálou očistu našeho těla.

Ovoce je jednou z nejsnáze stravitelných potravin. Mohou se jíst kdykoli během dne. Navíc jejich obsah kalorií je stejný, ať už si je užíváte k snídani, mezi jídly nebo k dezertu.

Večeře, stejně jako každé jiné jídlo, by měla být vyvážená a pestrá, přičemž polovinu jídla tvoří zelenina a ovoce a druhá polovina potraviny bohaté na bílkoviny a sacharidy, například rýže, těstoviny z tvrdé pšenice, pečené brambory. Na druhou stranu, doprovázíme-li konzumaci ovoce škrobem, bramborami nebo masem, brání tomu, aby ovoce projevilo své blahodárné vlastnosti a bylo správně vstřebáno. Odborníci na výživu doporučují sníst 1 porci ovoce několik minut před nebo po jídle.

Jak dlouho po jídle můžete jíst ovoce?

Ovoce lze konzumovat do 20 minut po jídle. V tomto případě bude ovoce konzumované jako dezert smícháno s živinami jiných pokrmů. Bolus jídla, který bude obsahovat velké množství vlákniny, se promění v pastu zvanou chyme. Poté se dostává do střev a tam se vstřebává. Cukru obsaženému v ovoci nějakou dobu trvá, než se stráví.

40 minut po jídle je lepší se vyhnout ovocným svačinkám, protože žaludek již začal pracovat a nová porce jídla zpomalí a zhorší kvalitu trávení. Po těchto 40 minutách se fruktóza rychle vstřebá, protože to bude jediná potravina, kterou žaludek stráví. To může vést k nárůstu hmotnosti.

Mezi ovoce, které lze jíst nalačno, patří sušené ovoce. Zlepšují kyselost organismu a usnadňují proces nastartování střev. Sušené ovoce dokonale uspokojí hlad a potěší různé druhy. Borůvky můžete jíst i nalačno. Má nejen příjemnou chuť, ale má také mnoho prospěšných vlastností. Jedná se o jednu z nejlepších potravin pro detoxikaci, zejména díky vysokému obsahu vody borůvky rychle odstraňují toxiny z těla.

ČTĚTE VÍCE
Kolik stojí vodíkový generátor vody?

Proč nemůžete jíst ovoce po 16:XNUMX?

Ovoce není tráveno žaludkem, ale tenkým střevem. Když tedy jíte ovoce po hlavním jídle, stráví několik hodin v žaludku, než ho tělo vstřebá. Proto ty bolesti žaludku nebo zažívací potíže, které se někdy po jídle objevují. Ideální variantou, pokud si chcete dát ovoce na sladko, je tedy konzumovat ho vařené, nicméně ideální doba pro konzumaci ovoce je 17:00: 4-5 hodin po obědě a jednu až dvě hodiny před večeří. Ovoce tak nezasahuje do trávení oběda a umožňuje tělu zůstat syté až do večeře.

Kdy je lepší jíst banány ráno nebo večer?

Banány se zdají být perfektní volbou pro snídani na cestách, ale když se zapátráte hlouběji, zjistíte, že jíst banány samotné není tak dobrý nápad, protože obsahují 25 % cukru a jsou dost kyselé. Je však snadné najít dokonalou nutriční rovnováhu kombinací banánů s jinými potravinami. Pak se jeho hladina cukru stane stabilnější, což zpomalí trávení a povede k delší sytosti. Banán je skvělou snídaní v kombinaci s müsli, jogurtem nebo zamícháním například do povzbuzujícího smoothie z chia semínek. A pokud chcete svůj den začít sofistikovaněji, vyzkoušejte banánové palačinky.

Kdy je nejlepší jíst kiwi, pomeranče, ananas a mango?

Je obzvláště důležité, aby vám snídaně pomohla nabít energii na celý den. Navíc by měl uspokojit čtvrtinu denní energetické potřeby těla. Po dlouhém nočním půstu je důležité jíst potraviny bohaté na vitamíny, aby se tělo rychleji probudilo. Ke snídani je proto vhodnější ovoce. Pokud jde o jádro ananasu, obsahuje více bromelainu ve srovnání s dužinou. Proto je lepší jíst ananas jako svačinu k hlavním jídlům, abyste se vyhnuli zažívacím potížím, kdykoli během dne. Ananas nejen zlepšuje metabolismus, ale také snižuje nadýmání. Po těžkém jídle se doporučuje sníst pár kousků ananasu.

Kiwi je jednou z ovocných odrůd, které lze snadno zařadit do vašeho každodenního jídelníčku. Může být konzumován jako samostatný produkt nebo přidán do ovocných salátů, smoothies a čerstvých šťáv. Kiwi obsahuje velmi důležité množství vitamínu C a vlákniny.

ČTĚTE VÍCE
Kolik let trvá efekt blefaroplastiky?

Pokud jde o jiné ovoce, které je také bohaté na vitamín C, jako jsou citrony, pomeranče, grapefruity, hroznové víno, lze je konzumovat kdykoli během dne s přínosy pro tělo.

Například hroznové víno je nejlepší jíst čerstvé po celý den. Hodí se k vlašským ořechům, syrové šunce a rybám.