Břišní válec je designově jednoduchý, ale velmi účinný posilovací stroj. Skládá se z kola na ose, která tvoří rukojeti. I přes svou malou velikost poskytuje toto sportovní vybavení intenzivní zátěž na různé svalové skupiny. S ním se snadno zbavíte přebytečných kil a udržíte své tělo v dobré kondici.

Břišní válec je skutečně velmi účinný posilovací stroj, se kterým se dají dělat ty nejlepší cviky na břicho, které jsou poměrně jednoduché a hlavně fungují. Pokud samozřejmě pravidelně pumpujete bříško. Pokud se vám podaří správně cvičit tímto vcelku jednoduchým cvikem, můžete dobře posilovat šikmé, příčné a přímé břišní svaly. Dobrý nápad je také zatnout hýždě a dát si do pořádku stehna, opět pouze v případě, že jej používáte pravidelně a pilně napumpujete břišní svaly.

Ale největší „užitečnost“ tohoto relativně levného zařízení je v tom, že vám umožňuje důkladně rozkývat tělo a stabilizovat ho. Zdravé jádro zase udrží vaši páteř v naprostém pořádku i po té největší zátěži.

Dnes tedy zjistíme, jak si vybrat válec pro lis, jaká cvičení zahájit bitvu o super tělo nováčka, jak často pumpovat bříško a mnohem více. Jít!

Typy ab válečků

Sortiment gymnastických válců je velmi rozmanitý. V prodeji jsou různé modely, které lze zhruba rozdělit takto:

jedno nebo dvě kola. Nejběžnější možnost. Nejčastěji jsou takové modely levné a kupují je začátečníci. V této kategorii stojí za pozornost nabídky od takových výrobců, jako je Zelart Sport & Legend, Power System a Rising. Vytvářejí vysoce kvalitní videa, cvičení, která poskytují efektivní zatížení všech svalových skupin, včetně dolních břišních svalů.

Válec se setrvačným mechanismem. Konstrukce střely obsahuje vratný mechanismus, který vám pomůže snadno se vrátit do výchozí pozice během cvičení. Tím se odstraní přebytečný stres z dolní části zad.

S posunutým těžištěm. Častěji jej používají zkušení sportovci, protože konstrukce válce komplikuje proces rolování a vyžaduje určité úsilí. Například modely od slavné značky Live Up mají texturovaný povrch, který zajišťuje hladké klouzání po povrchu a rukojeti jsou vyrobeny z protiskluzového materiálu a jsou vybaveny pohodlnou opěrkou palce.

K procvičování svalů nohou slouží válec s pedály.

Dvojité trimovací kolečko s expandéry. Doplňkovým designovým prvkem jsou napínáky, které zvyšují zátěž při tréninku.

Lekce s gymnastickým válcem jsou zaměřeny na uvedení svalů zad, končetin a hýždí do dynamiky. Umožňují vám rozvíjet vytrvalost a sílu.

ČTĚTE VÍCE
Jak vyrobit vlasovou masku z kefíru?

Ab kolo – celá posilovna v jednom posilovacím stroji

Cvičení s posilovacím strojem „abs wheel“ je na první pohled jednoduché. Někteří lidé, když vezmou do ruky takový břišní posilovací stroj poprvé, se s tím vůbec nevyrovnají, nechápou, jak s ním mohou něco pumpovat. Zkouší to několikrát a pak si zoufají a dokonce se vzdají této myšlenky pumpovat svaly s jeho pomocí. A marně!

Válec nebo kolečko je skutečně superúčinný posilovací stroj, který vám umožní napumpovat partie, na kterých není možné zapracovat ani těmi nejlepšími cviky na břicho bez strojů.

Hlavní výhodou práce s ab kolečkem je, že během několika minut můžete dát maximální zátěž. To je maximum, čeho se dá za hodinu poctivé práce v posilovně dosáhnout. Jedná se o druh analogu baru, o jehož účinnosti se v poslední době velmi často diskutuje nejen na Ukrajině, ale po celém světě. Pouze břišní válec/kolečko je simulátor, který vám umožní mnohem lépe napumpovat svaly. Obzvláště dobře tedy poslouží těm, kteří nemají finanční možnost ani čas navštěvovat trenéra v posilovně a zároveň je příliš nebaví věnovat celé večery samotnému sportu.

Cože, dobrá cena za ideální tělo? Je opravdu pravda, že abyste se udrželi v dobré kondici, stačí si koupit ab kolo a samozřejmě ho nezapomenout používat. O tom, jak používat ab kolo doma a jaké možnosti zvolit, abyste si správně postavili krásné torzo, si můžete přečíst dále.

Výběr ab roller: co hledat

Výběr simulátoru závisí na účelu, pro který je zakoupen. Pokud se pravidelně nevěnujete sportu, můžete si pro začátek koupit model s jedním kolem vybaveným vratným mechanismem. Tohle bude víc než dost. Pomocí posilovacího stroje můžete napumpovat břicho a využít všechny svaly.

Pokud je pro vás sport běžná věc a potřebujete válec pro posílení stávajících výsledků, musíte se rozhodnout ve prospěch modelů s posunutým těžištěm nebo s expandéry. Jako další možnost si můžete zakoupit válec s pedály. Různorodost při tréninku a komplexní efekt jsou zaručeny.

Nyní si povíme něco o materiálu, ze kterého je ab wheel vyrobeno. V zásadě není pro efektivní napumpování lisu materiál, ze kterého je trenažér vyroben, nijak zvlášť důležitý, ale přesto. K budování svalů potřebují nováčci zdravého životního stylu a zkušení fitness nadšenci různá zařízení. Lisovací kolo může být vyrobeno z následujících materiálů:

  • zcela vyrobené z plastu;
  • z kombinace plastu, kovu a pryže;
  • vyrobené z plastu a kovu;
  • kov + guma.
ČTĚTE VÍCE
Mám si před spaním smýt jíl z vlasů?

Kterýkoli z nich lze zakoupit v Kyjevě a po celé Ukrajině. Ale kompletně kovové kolečko k lisu i bez nástavců na rukojeti se dnes shání jen těžko. Toto video je spíše verzí posilovacího stroje z minulých let, kdy jsme byli nuceni napumpovat svá těla ne tím, co bylo pohodlné, ale tím, co jsme měli. Není příliš vhodné pracovat s kovovým cvičebním strojem, a to i bez nástavců na rukojeti.

Pokud mluvíme o tom, která z uvedených možností je lepší pro napumpování těla, pak nebude jasná odpověď. Vše záleží na váze budoucího majitele ab kola. A také záleží na tom, jak je pro něj postup napumpování lisu známý, tedy na tom, zda je začátečník nebo již zkušený sportovec.

I během výběrového řízení je lepší předem pochopit, jak často bude video používáno. To znamená, že rozhodnutí koupit ab kolo bylo novým experimentem k nalezení optimální zátěže pro tělo, nebo je to vědomá volba, která byla učiněna na základě minulých zkušeností.

Nejkvalitnější je samozřejmě ab kolečko vyrobené z kombinace kovu a superhusté gumy. Tento typ přítlačného kotouče si vede nejlépe z hlediska odolnosti proti opotřebení. Guma má navíc velkou odolnost a vynikající odpružení, což usnadňuje práci s posilovacím strojem a zvyšuje jeho komfort.

Na druhém místě jsou kombinace plastu, kovu a gumy a pak plast a kov. Existují zcela plastové přístroje, které budou ideální pro začínající sportovce. Jedná se o relativně levný válec, můžete si dokonce koupit takové kolo pro lis, abyste pochopili, zda stojí za to začít cvičit se simulátorem tohoto konkrétního formátu. Protože je pravda, že budovat svaly tímto způsobem není snadné. No, za kvalitu se musí platit.

A ještě jedna nuance, která stojí za zmínku, je průměr samotného kola. Průměr (délka konvenční čáry nakreslené z jedné strany na druhou) přítlačného kola ovlivňuje, jakou sílu musíte vyvinout pro pohyb vpřed/vzad. Čím menší kolečko (váleček), tím obtížnější bude práce s ním. Také je potřeba říci o váze simulátoru – zde již funguje opačné pravidlo. Čím větší hmotnost, tím obtížnější bude dokončení komplexu a tím nepohodlnější bude pumpování lisu. Plastové břišní kolečko je proto nejjednodušší způsob, který nejlépe pomůže napumpovat tělo nováčků zdravého životního stylu.

ČTĚTE VÍCE
Co dělat, když se vám loupe kůže na nohou?

Jak cvičit, abyste správně napumpovali břišní svaly – nejlepší cviky pro super efekt

Cvičit s gymnastickým kolečkem můžete jak v posilovně, tak i doma. Na první pohled se zdá, že je to snadné a jednoduché, ale ve skutečnosti trénink s tímto vybavením vyžaduje značné úsilí. Pro začátečníky je lepší začít s jednoduchými cviky a postupně přejít ke složitějším.

Oblečení během tréninku by mělo být volné a neomezovat v pohybu. Pod kolena je potřeba dát něco měkkého, nebo si koupit speciální chrániče kolen. Nyní přejděme k samotným cvikům.

Klekněte si na kolena, zvedněte válec a plynule ho rolujte dopředu a dozadu před sebou a snažte se natáhnout dopředu co nejdále. Je vhodné fixovat v koncovém bodě na několik sekund.

Druhý cvik se provádí stejně jako první, pouze z lehu. Lehněte si na zem, natáhněte ruce dopředu, uchopte válec a pomalu se ho snažte přitáhnout k sobě.

Dále si dřepněte a z této pozice, opřená o válec, se musíte co nejvíce narovnat dopředu.

Cvik s předním omezovačem se provádí ze stoje. Musíte stát ve vzdálenosti vaší výšky od stěny, ohnout se, vzít válec před sebe a válet ho dopředu, dokud nenarazí na stěnu, pak se pomalu vrátit do výchozí pozice.

Cvičení doma s ab rollerem – tipy pro začátečníky

Pokud je to poprvé, co berete do ruky kolečko břicha, abyste napumpovali svaly, pak je nejlepší začít s několika přístupy, ne více než třemi nebo čtyřmi. Navíc, jakmile máte pocit, že jsou svaly příliš napjaté nebo se dokonce začnou třást, měli byste cvičení okamžitě odložit. Zde byste se s tímto simulátorem neměli vůbec přemoci.

Pokud jste se předtím nedokázali přinutit k napumpování břišních svalů a toto je poprvé, co jste si vzali do ruky simulátor, jako je břišní kolečko, začněte 3 minutami cvičení. Navíc každou minutu rozdělte takto: musíte si odpočinout 40 sekund a napumpovat břišní svaly po dobu 20 sekund. Toto je minimální zatížení tohoto stroje.

Pokud se cítíte silnější, můžete zkusit větší zátěž. Ale v každém případě, příště musíte začít vyučovat ne další den, ale den poté. Svalům tak umožníte zotavit se a nebudete odsouzeni snášet v nich nepříjemnou bolest.

ČTĚTE VÍCE
Proč Rihanna nevydává více písní?

Postupem času by měla být cvičení prováděna ve třech až čtyřech sériích po 10-15krát. Neměli byste to přehánět, protože bolestivost po takových cvičeních je velmi silná. Musíte přejít na složitější tréninky připravené s dobře vyvinutými svaly. Břišní válec je vynikající posilovací stroj pro ty, kteří chtějí mít krásné a tvarované břišní svaly.

Je docela možné získat krásnou úlevu břicha doma, pokud k tomu použijete speciální posilovací stroj ve tvaru kola. Dnes vám prozradíme, jak na to a na jaké cviky si dát pozor. Kolečko ab je vhodné pro každého, stačí si ho vybrat podle svých potřeb.

Příprava na cvičení s břišním kolečkem

Než začnete mluvit o cvičení s břišním válcem, musíte vzít v úvahu několik nuancí, abyste se mohli správně připravit na cvičení.

V první řadě je důležité zvolit správnou variantu kola. Pro začátečníky je vhodný model se širokým stabilním běhounem, ale profesionálové si mohou vybrat stroj s odporovým systémem a také variantu, kterou lze používat s rukama i nohama.

Důležitý je také správný výběr oblečení na trénink. Mělo by být volné, ale ne objemné a neomezovat v pohybu. Pro větší pohodlí můžete přidat měkkou podložku pod oblast kolen nebo použít chrániče kolen.

Jak používat ab kolečko: bezpečnostní opatření a tipy

Abyste mohli správně cvičit s břišním kolečkem, musíte si vybrat vhodné a pohodlné místo pro cvičení.

Hlavním pravidlem je příliš se neprohýbat v dolní části zad, což může vést k protažení páteřních svalů a zranění. Při pohybu vpřed by se tělo mělo dotýkat podlahové krytiny.

Bezpečnostní opatření zahrnují několik bodů:

  1. Ujistěte se, že neexistují žádné kontraindikace pro trénink s kolem, nemoci a další.
  2. Předem se protáhněte a zahřejte, čímž snížíte riziko zranění.
  3. Cviky provádějte pomalu a bez trhání, s minimálním rozsahem pohybu.
  4. Postupně zátěž zvyšujte, pro začátek zvolte základní cviky s pěti opakováními.

Během tréninku musíte také sledovat své dýchání, které by mělo být rovnoměrné a klidné. Při náklonu je potřeba se nadechnout, a když se kolo vrátí, vydechnout.

Aby bylo dosaženo většího efektu při provádění cvičení, měl by být zpětný pohyb kola prováděn pomocí břišních svalů, nikoli svalů paží a zad.

ČTĚTE VÍCE
Kdy si můžete umýt vlasy po liftingu čela?

Nejlepší cviky na břišní kolo

Jakmile jsme přišli na to, jak správně cvičit s břišním válcem, stojí za to přejít ke cvičení, které vám pomůže vytvořit suché, tónované břišní svaly.

Standardní cvičení, které je vhodné i pro začátečníky, protože se snadno provádí:

  • Zaujměte polohu vleže, jako byste dělali kliky;
  • Položte ruce na rukojeti kola před vámi;
  • Napněte svaly na břiše a zmrazte v této poloze a vytvořte oporu s prsty na podlaze;
  • Vydržte asi třicet sekund a poté odpočívejte.

Pro větší účinnost se doporučuje provést několik přístupů a poté postupně prodlužovat prostoje na dvě minuty.

2. Odvalování z kolen

Další možnost, která vyvíjí tlak nejen na břišní, ale také na hřbetní a holenní svaly:

  • Klekněte si a držte rukojeti stroje;
  • Natáhněte ruce, posuňte tělo dopředu, aniž byste se dotkli podlahy, a držte záda rovná;
  • Vraťte se do výchozí pozice.

Je důležité, aby záda nejen zůstala rovná, ale také aby nedocházelo k „prohnutí“ žaludku směrem k podlaze.

3. Přední rolování

Tento cvik má vyšší obtížnost a lze jej provádět v úzkém nebo naopak širokém postoji:

  • Položte nohy na šířku ramen, ohněte se v pase a rukama držte rukojeti stroje;
  • Při převalování vpřed držte ruce a záda rovně, dokud není vaše tělo nataženo vodorovně směrem k podlaze;
  • Vraťte se zpět k nohám, ohněte se v pase a vraťte se do výchozí pozice.

Tento druh rolování je poměrně komplikovaný, a proto se vyplatí snížit počet přiblížení na šest.

Cvičení je zaměřeno na procvičování šikmých břišních svalů a také stabilizátorů:

  • Upevněte kroky na kolečkových pedálech, natáhněte se do polohy prkna a držte ruce rovně;
  • Otáčejte kolem, pohybujte koleny pod hrudníkem s rovnými zády;
  • Narovnejte kolena a vraťte se do výchozí polohy.

Účinnosti můžete dosáhnout pomocí až deseti přístupů cvičení.

Jedna z možností skládání, ale nohy jsou rovné, stejně jako záda:

  • Upevněte nohy na pedály a poté zaujměte pozici prkna s důrazem na rovné paže;
  • Rolujte kolo nahoru pomocí svalů zad a boků;
  • Vraťte válec do původní polohy pomocí hýžďových svalů.

A větší efektivity lze dosáhnout použitím lisovacích válců z našeho katalogu!