V moderním světě je stres tak častým jevem, že je snad nejoblíbenějším tématem diskuzí na fórech, v médiích a na sociálních sítích. Jsme tak přetížení informacemi, podnikáním a každodenními problémy, že dříve nebo později upadneme do zákeřných sítí stresu. Stresové situace je třeba řešit radikálně!, říkají psychologové. Podívejme se na nejúčinnější metody zvládání stresu od nejlepších psychologů.

Co způsobuje stres?

Problémy se spánkem, nervozita, ztráta energie, chronická únava, žaludeční křeče, časté bolesti hlavy a špatná nálada – to vše jsou alarmující „zvony“ stresu. Je nebezpečný, protože může přejít v úzkostnou poruchu nebo depresi. Situaci zhoršuje emoční deprese: máte strach, že nezvládnete důležité úkoly v práci, máte strach, že někdo nebo něco ohrožuje vaše štěstí a pohodu a vaše zdraví chce být lepší. Jak si pomoci vy sám?

Klinická psycholožka z USA Susan Heitler radí, abyste nejprve určili úroveň stresu pomocí jednoduchého testu. Jděte na klidné místo, zavřete oči a poslouchejte sami sebe. Pokuste se určit úroveň stresu na stupnici od 1 do 10. Proč je to nutné? Poté, po různých postupech snižování stresu, se otestujete a pochopíte, jak efektivní pro vás byly. Dále je důležité identifikovat hlavní faktory, které stres vyvolávají.

Dr. Heilter zdůrazňuje, že na základě mnohaleté psychoterapeutické praxe hlavní příčiny stresu:

  • psychický tlak z vnějšího světa, od blízkých, spojený s nedostatkem času, peněz, péče, podpory.
  • Neschopnost kontrolovat a řídit přebytečný čas, peníze a další zdroje.
  • Nové události a zážitky v životě, které vyvolávají silné emoce.
  • Zrychlené životní tempo, špatné životní prostředí, špatné návyky, ohrožení zdraví a fyzické bezpečnosti.
  • Potřeba přijímat nové a náročné úkoly v osobním životě nebo v práci.
  • Utrpení blízkých, ztráta a zármutek.

Snížení stresu: Cvičení všímavosti

Renomovaný psycholog, autor bestseller The Resilient Brain od Melanie Greenberg věří, že nejlepší způsob, jak se vypořádat se stresem, je cvičit všímavost. Podle autora jde o účinný způsob, jak obnovit rovnováhu, když se ocitnete v zajetí stresu. Psycholog doporučuje používat následující techniky:

Introspekce. Odpovězte upřímně na otázku: „Propadám panice? Přidávám si ke stresu pocit viny nebo perfekcionismu?

ČTĚTE VÍCE
Který esenciální olej omlazuje pokožku obličeje?

Díky . Písemně nebo ústně formulujte odpovědi na otázku: „Za co jsem vděčný sobě/Bohu/Vesmíru/přátelům/kočce/životu? Technika vděčnosti je jednou z nejsilnějších praktik v psychologii.

Péče o tělo. Zdravý spánek, vyvážená strava, odpočinek, pohyb a zdravé procedury pro uzdravení organismu jsou výborným protistresem.

IVTerapy Clinic představuje jeden z nejmodernějších postupů pro ozdravení těla a odstranění stresu – intravenózní vitaminová terapie . Náš arzenál obsahuje účinné vitamínové koktejly s bohatým komplexem vitamínů, minerálů a antioxidantů, které jsou účinné proti stresu, přepracování, chronické únavě a depresivním emočním stavům. Intravenózní kapání „Obnova“ a „Podpora nálady“ pomůže obnovit vitální energii a aktivitu, zvýšit tonus a odolnost vůči stresu a obnovit pocit harmonie.

Bojujeme s příčinou, ne s následkem

Většina psychologů se domnívá, že nejlepší způsob, jak se zbavit stresu, je vyřešit problém, který jej způsobuje. Tak ničíme kořeny stresu. K tomu potřebujete přesně identifikovat problém , se zaměřením na to. Susan Heitler doporučuje odpovědět si co nejkonkrétněji: „Jsem ve stresu, protože. Například mám příliš mnoho úkolů a málo času na jejich vyřešení.“

Dále důležité ujasněte si, co přesně vás na současné situaci nejvíce znepokojuje . Pokračujte ve větě co nejupřímněji: „Nejvíc mě znepokojuje, že. Například kvůli tomu, že mám hodně práce, nebudu mít čas na své oblíbené hodiny jógy.“ A poslední krok k vyřešení situace je vytvořit akční plán které pomohou problém vyřešit. Tímto způsobem eliminujete vnitřní konflikt a soustředíte se nikoli na paniku, ale na řešení problému.

Psychologové jednohlasně říkají: stres nelze tolerovat! To je varovný signál našeho těla, že je potřeba v životě něco změnit – v myšlenkách, zvycích, stravě i životním stylu. Vážení čtenáři, poslouchejte sami sebe a buďte zdraví!

Stres je přirozená chemická a fyzická reakce těla na určité situace.

Permanentní stres ničí a opotřebovává naše tělo a je příčinou mnoha nemocí.

V náhlé traumatické situaci dochází k silnému okamžitému uvolnění adrenalinu, kortizolu a dalších stresových hormonů. Jejich nadbytek v krvi vede k panice, úzkosti a chaotickému dezorganizovanému chování. Může dojít ke ztrátě schopnosti soustředit se, rozhodovat se a racionálně uvažovat. To je doprovázeno třesem v těle a bolestí hlavy.

Kortizol je hormon stresu a hladu a zároveň hormon energie a elánu.

ČTĚTE VÍCE
Jaký hormon chybí u adenomyózy?

Pokud se sníží nebo zvýší, cítíme se špatně.

Ale máme sílu to vrátit do normálu a vyrovnat se se stresem.

Pojďme zjistit, jak se zbavit stresu sami?

Není třeba měnit jeho rytmus ani hloubku. Úkolem je jednoduše dýchat a soustředit se na každý nádech a výdech.

Jakmile uspějete, můžete provést uklidňující dýchací techniku:

  1. Pomalu se nadechněte na 4 impulzy.
  2. Zadržte dech na 4 hodiny.
  3. Pomalu vydechněte ve 4 počtech.

Tato metoda vám pomůže zklidnit se zapojením a aktivací uklidňujících reflexů. Stres vzniká reflexně a zároveň reflexně odezní.

Proveďte reflexní cvičení potápěče

Když se člověk ponoří tváří napřed do studené vody s teplotou pod 21 °C, jeho tělo na to reaguje zvláštním způsobem: zpomalí se srdeční tep a zpomalí se průtok krve do končetin. Tyto dvě reakce se začnou objevovat, jakmile se obličej dotkne studené vody.

Pokud jste doma a zažíváte akutní stres, úzkost, paniku, zkuste cvičit s umyvadlem nebo dřezem:

  1. Naplňte misku nebo dřez ledovou vodou.
  2. Zadržte dech.
  3. Umístěte svůj obličej do vody, doslova se ponořte obličejem dolů.
  4. Zkuste držet obličej pod vodou po dobu 30 sekund. Pokud to tak dlouho nevydržíte, vydržte to co nejdéle.

Mytí obličeje studenou vodou bude méně účinným způsobem boje proti stresu než cvičení popsané výše.

Pokud není možné provádět cvičení s umyvadlem, můžete namočit ručník do ledové vody, zadržet dech a položit ručník na obličej na 30 sekund.

Potápěčský reflex vám pomůže uvolnit se a uklidnit se. Mysl se vyjasní, bolest hlavy zmizí. Tuto doporučenou techniku ​​můžete použít před spaním, aby bylo usínání snazší.

Cvičte co nejvíce

Všechny stresové hormony se uvolňují, aby nám pomohly jednat.

Dělejte dřepy, kliky, přítahy, napumpujte břišní svaly, co nejvíce choďte.

Pokud se ponoříte do stavu nehybnosti, vaše tělo se stane slabším, křehčím, a to nepříznivě ovlivní váš morální a emocionální stav.

Chraňte se před negativními informacemi

Vliv špatných zpráv na lidské zdraví je již dlouho studován. Existují případy, kdy se tisícům lidí najednou udělalo špatně, měli všechny příznaky nemoci a jediné, co se ve skutečnosti nakazilo, byla masová hysterie.

ČTĚTE VÍCE
Jak zpevnit svaly pánevního dna?

Pokud je to možné, odhlaste se z kanálů a veřejných stránek na sociálních sítích, ze kterých se dozvíte novinky, které jsou pro vás traumatizující.

Jděte na masáž

Celková relaxační masáž neboli relaxační masáž je zaměřena na uvolnění fyzického a nervového napětí. Na rozdíl od wellness masáže je relaxační masáž bezbolestná. Všechny pohyby maséra jsou plynulé a pomalé.

Zvýšená hladina stresových hormonů způsobuje svalové napětí. Zánětlivé procesy začínají v důsledku stagnace různých odpadních produktů těla. Za takových podmínek nemohou svaly našeho těla plně fungovat a začínají bolet, a to jak při pohybu, tak v klidu.

Masáž zlepšuje krevní oběh a nasycuje svaly kyslíkem. Jakmile se obnoví funkčnost svalů, začne lymfatický systém odvádět odpadní látky z těla.

Předcházet stresu

Je méně pravděpodobné, že budete zažívat stres, pokud:

  1. Sledujte výživu a kvalitu potravin.
  2. Spát mezi 22:00 a 5:00. Tento režim zajišťuje produkci hormonů, které udržují zdravý mozek, srdce a kůži.
  3. Najděte si čas na své oblíbené aktivity.
  4. Cvičení meditace je účinný způsob, jak resetovat a vyčistit mysl od znepokojivých myšlenek.

Hlavním pravidlem, jak se vypořádat se stresem a předcházet mu, je zacházet s láskou a péčí. Pokud si uvědomíte, že je pro vás těžké zvládat stres sami, kontaktujte psychologa. Specialista vám určitě pomůže a navrhne techniky, které jsou pro vás vhodné.