Mentální počasí může být různé: teplé a slunečné, s lehkým mořským vánkem, někdy se objeví mraky a dokonce i mraky. A dnes se zamysleme nad způsoby a možnostmi, jak svého milého (nebo svého milého) rozveselit.

1. Jezte něco chutného.

Čokoláda, šálek kávy nebo aromatického čaje nebo něco jiného lahodného a oblíbeného.

Na nervový systém mají zvláště příznivý vliv produkty obsahující „hormon optimismu“: jahody, banány, ananas, vlašské ořechy, lískové ořechy, arašídy, ovesné vločky, kakao a čokoláda.

2. Masáž.

Z celého těla. Se speciálním olejem. Představte si: soumrak, příjemná hudba, vůně aromatického oleje. Citlivé silné ruce maséra.

Existuje několik druhů masáží: relaxační, tonizační atd. Masér vám také vybere ten správný olej a hudbu. A naprostá relaxace je vám zaručena.

3. Vana nebo sauna.

Parní, březový (dub/smrk a jakákoliv jiná „chuť“) smeták.

Horký vzduch – ledová voda. Teplo a zima. Led a oheň. Jednota a přechod kontrastů. Odpočinek pro tělo i duši.

Pokud se chcete cítit „znovuzrozeni“, je to pro vás volba.

4. Relaxační horká koupel.

Se solí, aromatickými oleji a dalšími vymoženostmi. Pokud nemáte čas na koupel, je to dobrá alternativa. Můžete si pustit klidnou hudbu nebo si s sebou vzít svou oblíbenou knihu. Důležitou podmínkou je dlouhodobý relax. Nasávejte, kolik chcete. Můžete zavřít oči a snít.

Velmi často se špatná nálada objevuje kvůli nedostatku spánku a únavě. Udělejte si den volna a strávte jej ve své oblíbené posteli. Spěte, dokud nepadnete, ležte, jak chcete. Alespoň celý den.

Zavolejte příteli, příteli, příjemnému člověku, se kterým si můžete povídat „o ničem“. Lehká komunikace na příjemná témata, diskuse o drbech, zprávách vám zvedne náladu a odvede vás od „těžkých“ myšlenek.

Sociální komunikace je vrozená, téměř geneticky přenášená potřeba. Pokud není spokojená (neexistují přátelé, se kterými byste mohli duševně trávit čas), dochází k celkovému poklesu psychické i fyzické pohody. Mužům začínají vypadávat vlasy, ženám mizí sexepíl.

Jeden z nejúčinnějších způsobů, jak ženám zvednout náladu. Jděte nakupovat a kupte si něco hezkého. Nezáleží na tom, hlavní věc je, že se vám to líbí.

Vyzkoušet si to, otočit se před zrcadlem a přemýšlet, jestli je to vhodné nebo ne. Světlé výlohy. Pěkné oblečení/boty.

Obecně platí, že nákupní centra a butiky jsou zvláštní místa. Místa krásy a potěšení. Nemusíte ani nic kupovat, stačí se jen „projít“, „vyzkoušet“ a hledat něco pro sebe.

Pokud jste četli chytré knihy o tom, jak správně zacházet s penězi a vzdali se nakupování, pamatujte, že různé příjemné věci, které vlastně nejsou potřeba, dělají život krásnějším a příjemnějším. Vůbec nemá smysl se jich vzdávat, ale samozřejmě stojí za to vědět, kdy přestat.

8. Jděte k zrcadlu a usmějte se na sebe.

ČTĚTE VÍCE
Co by měly nosit dívky s krátkými nohami?

Make obličeje (mimochodem dobrá masáž obličeje),

Narovnejte záda, otočte ramena. Zvedněte hlavu a řekněte si: „Jsem nejkouzelnější a nejpřitažlivější“! (nebo okouzlující a atraktivní)

Obecně platí, že úsměv dělá divy, pokud jste na něj zapomněli. Ráno je to prostě nutnost – ÚSMĚV OD PROBUZENÍ! A hlavní zásadou je usmívat se ne, když chcete, ale když POTŘEBUJETE. A je to nutné každé ráno. Proč je to nutné?

Jak začnete ráno, tak strávíte den, to je první věc. Úsměv není jen veselá grimasa. Na obličeji je mnoho obličejových svalů, které reagují na psychické stavy. V duši i na tváři je radost.

Platí to i opačně – úsměv na tváři je a objevuje se i v duši. Věnujte pozornost tomuto doporučení, pokud je váš obličej obecně náchylný ke smutnému (klidnému) výrazu. Nenabádáme vás k úsměvu jako Down, ale lehký vnitřní poloúsměv nikomu neublíží.

Sportovat. Pokud je tělo v dobré kondici, pak duše nemůže být jiná. Znáte to: “ve zdravém těle zdravý duch.” Bazén, tanec, jóga, tvarování, ranní běhání – vyberte si aktivitu podle svých představ.

10. Chodit do kadeřnictví/kosmetického salonu.

Nový účes/barva vlasů, příjemné úpravy OPRAVDU vám zvednou náladu!

11. Sledujte svůj oblíbený film.

jen se ujistěte, že máte optimistický konec! Posaďte se doma na útulnou pohovku nebo zajděte do kina, zásobte se popcornem (pivo, Vobla) a prožijte příjemné chvíle ve společnosti filmových postav.

12. Přečtěte si knihu.

Někdy chcete buď nové informace, něco zajímavého, nebo se prostě „odpojit“ od světa. Tohle je fajn. Filmy, knihy, počítačové hry – všechno bude stačit. Hlavní je to nezneužívat. Pamatujte: čas na podnikání, čas na zábavu.

Mezi hlavní lidské potřeby patří potřeba NOVÝCH INFORMACÍ. Pokud nečtete zprávy a knihy, nekoukáte na filmy, nechodíte do divadla ani na koncerty. To znamená, že pokud jste se omezili například na „chytré knihy o psychologii“, vytvořili jste si problém. Potřeba nových informací je dána geneticky. Je klíčem k přežití dítěte a poté i dospělého. Pokud nevíte, co se děje ve světě (dobré a špatné), nemůžete předvídat, co se stane zítra, na co se připravit a co dělat.

To znamená, že tělo visí v naprosté tmě, ale je známo, že na samotce se můžete zbláznit. Proč si to zařizovat dobrovolně?

Argumenty, že noviny neřeknou nic nového, nejsou pravdivé, protože pointa není v kvalitě informací, ale v jejich NOVOSTI. Novou informací jsou například informace o válce v Gruzii. Možná ji nepotřebujete, ale je nová a to je jediný důvod, proč ji potřebujete „vstřebat“.

Další věc je, že je možné a nutné třídit tok „informací“. Nesníš všechno, co ti dají, ale jen to, co máš rád, že? S informacemi je to stejné – najděte si stránky, kanály, noviny, časopisy, které vám budou dodávat jen to, co máte rádi (co je zajímavé). To je MUSÍTE! Musí být uspokojena potřeba nových informací.

ČTĚTE VÍCE
Jaké jsou nejnebezpečnější měsíce těhotenství?

13. Komunikace s domácími mazlíčky.

Domácí mazlíčci vás dokážou uklidnit a zvednout náladu. Pohlaďte svého mazlíčka, hrajte si s ním – vaše nálada se změní.

Jo a třeba psi tě fakt nutí chodit ven několikrát denně JEN TAK. Tak mi řekni, kdy jsi byl naposledy takhle venku? Ne do obchodu. Nemyslete si. Nechoďte na procházku. A jen tak.

Víte vůbec, jaké to je „jít jen tak“. kam vedou tvé nohy? Se psem to jde :-).

Pokud se chcete uvolnit, pusťte si klidnou melodii, pokud se chcete rozveselit, pusťte si energickou. Pomocí zvuků můžeme ovládat naši náladu. Pro zlepšení nálady odborníci radí poslechnout si i klasiku: Mozarta, Beethovena, Chopina.

15. Uspořádejte dovolenou nebo párty.

Výlet z města, piknik. Jen se spřátelte bez důvodu. Očekávání dovolené a organizační trable vás povzbudí a komunikace s přáteli pobaví a nabije energií.

Mimochodem, pokud jste od přírody „samotář“, není to povahou, ale výchovou. S největší pravděpodobností byli v mládí skromní, ale nyní zklamali přísný vědecký základ – introvert 🙂

16. Jděte na návštěvu.

Navštivte přátele, příbuzné.

17. Změna prostředí.

Udělejte si malý (nebo velký) víkendový výlet. Jdi do města, kde jsi nebyl. Projděte se, ponořte se do „jiného světa“, fotografujte, povídejte si s místními obyvateli. To je zajímavé.

Nemusíte chodit na konec světa. Častěji stačí sousední město, hlavní je dostat se z běžného, ​​každodenního stavu vědomí, kdy nic netěší ani nepřekvapuje a vše je známé a známé.

Výlet na jiné místo má účel PŘEKVAPENÍ „Ach! Jak je tady všechno? Podívej se na balkón! Pojďme do tohoto obchodu a pojďme se projít. ” atd. a tak dále. a povzbuzuje a těší. Vyzkoušeno mnou.

18. Pamatujte na příjemné věci.

Ve vašem životě byly příjemné chvíle. Zapamatujte si je. Zamilovanost, svatba, obhajoba diplomu, výlet k moři atd. každý má své příjemné chvíle. Prohlédněte si fotoalbum, kde jsou fotografie z tohoto příjemného období. Život, jak se říká, má bílý pruh a černý pruh. A pokud je to teď smutné, velmi brzy to bude jiné. Před svítáním je největší tma.

19. Mluvte sami se sebou.

proč se cítíš špatně? Jaký je skutečný důvod špatné nálady? Co je potřeba k tomu, aby to bylo dobré? Vždy existuje cesta ven. Pamatujte na Munchausena: „i když jste najedení, máte alespoň dvě cesty ven.“

20. Představte si, že ode dneška uplynulo 10 let.

ČTĚTE VÍCE
Co nosit k tmavě modrým kalhotám pro muže?

Podívejte se na své problémy z perspektivy „10 let uplynulo“. Obvykle se postoj k problému mění.

21. Mistrovský autotrénink,

Vymyslete si pro sebe účinné afirmace, vyberte si vhodné meditace Náš stav se snadno zakóduje do slov a mluvením nebo poslechem speciálních slov změníte svůj stav a náladu. Pokusit se. Velmi efektivní!

Dopřejte si svou dávku adrenalinu. Udělejte něco extrémního. Nikdy si nevážíš života víc než na pokraji smrti. Dokonce i nalíčená. Projděte si nebezpečí a strach: parašutismus, horská dráha nebo jiné extrémní jízdy, horolezectví, horor, extrémní trénink. Něco, co pomůže objevit vaše emoce a vaše pravé já!

23. Sex. Objetí. Polibky.

Nejlepší způsob, jak se rozveselit. Bez komentáře!

Když se smějete, nemůžete mít špatnou náladu. Co tě dokáže rozesmát? Komediální film, Comedy Club, představení Zadornov, KVN. Rychle se dívejte, poslouchejte, usmívejte se a smějte se.

Malé děti. Miminka. Sledujte děti. Za jejich činy. Cítit jejich lehkomyslnost, optimismus a zájem o život. I ty jsi byl kdysi dítě. Vraťte se do tohoto stavu a vše bude snazší a jednodušší.

Noste své dítě v náručí a dívejte se na něj. Při pohledu na něj se nemůžete ubránit dojetí. Hrajte si s ním.

26. Oblíbený koníček.

Kreslení, zpěv, tanec, pletení, pěstování pokojových rostlin, fotografování, psaní příspěvků na blog, psaní poezie, sbírání známek, vaření chutných jídel – seznam by mohl pokračovat dál a dál. Máš už nějakého koníčka? Člověk má sklony ke kreativitě v jejích různých projevech. Vyjádřete se ve své oblíbené činnosti.

V těžkých časech je veselá nálada nejcennějším zdrojem. Ale jak to uchovat, když stresové situace nebo zprávy přicházejí v hustém závalu? Nabízíme vám podívat se na účinné způsoby, jak si zvednout náladu. Nechte si poradit od psychologů.

psychologický psycholog, neurolog

„Pokud trpíte depresí déle než jeden den nebo dokonce měsíc, neodstraňujte to, neignorujte své nepohodlí. Zkuste začít používat prostředky, které nevyžadují prakticky žádné náklady.“

1. Smějte se

Nejde jen o to, že dnes některé zpravodajské weby začaly publikovat videa se zábavnými zvířaty. Humorný obsah je alespoň na chvíli skvělým lékem na bolestné myšlenky. Někdo miluje sovětské komedie, někdo stand-upy, někdo má rád podivné memy „pro své vlastní lidi“. Zorganizujte si nepřetržitý přístup k zábavným věcem a pokuste se alespoň jednou denně upřímně smát nahlas.

2. Chatujte s přáteli

Domluvte si schůzku v kavárně na šálek aromatického čaje, v parku nebo doma. Pokud nemůžete komunikovat osobně, zavolejte prostřednictvím videokonference. Nastavte pozitivní a lehký tón vaší konverzace. Vzpomeňte si na hříčky z dětství, vyprávějte si o knihách, které jste četli, o tom, jaká zajímavá pozorování jste udělali v době, kdy jste se neviděli. Určitě se budete cítit lépe. Jak se říká, „člověk potřebuje muže“.

ČTĚTE VÍCE
Je možné oholit chloupky po fotoepilaci?

3. Pohybujte se

Jakákoli fyzická aktivita dodává tělu léčivou dávku dopaminu, hormonu potěšení. Jóga, tanec, rozcvička, úklid domu – udělá se cokoliv. Venkovní aktivity fungují obzvlášť dobře. Například rychlá chůze nebo běhání v parku.

Mimochodem, můžete kombinovat dvě možnosti najednou: pohyb a komunikaci. Kamarádku můžete pozvat ne na šálek kávy, ale na lehké běhání, jízdu na kole nebo jógu.

4. Uspořádejte si šatník

Vyhraďte si pár hodin na důkladné protřepání šatníku. Nezdá se vám, že tato košile je již stará a unavená? Neměla bys častěji nosit ten svetr, který vyvolává příjemné asociace s povýšením v práci? Není čas na důkladný nákup nových, stylových ponožek, jinak na poličce zbyly jen „single“? V tomto procesu je skutečně něco magického: je to, jako byste znovu získali kontrolu a perspektivu ve svém životě.

Chcete-li aktualizovat svůj šatník a proniknout do trendů:

5. Poslouchejte hudbu a tancujte

Aktualizujte seznam skladeb: méně smutných balad, více drive – techno, disco, funk a tak dále. Bylo zjištěno, že Mozart je užitečný téměř pro každého. Poslouchejte písničky, které máte spojené s nejpříjemnějšími událostmi minulosti. Někdy i reklamní znělka z 90. let dokáže nečekaně zlepšit náladu. Nebuďte líní hledat nové tracky, tímto způsobem „rozveselíte“ i svůj mozek. Kombinace „pohyb + hudba“ dokáže velmi rychle proměnit Eeyore v nadšeného Tygra.

6. Pamatujte na malá vítězství

Každý den si vzpomeňte na dvě nebo tři věci, které se vám dnes perfektně podařilo. Řekněme, že jste skvěle zaparkovali, usmažili dokonalé smažené vejce, udělali vtipný vtip v přátelském rozhovoru. Neznehodnocujte takové okamžiky, jsou cukrem a pepřem života.

7. Udělejte dobrý skutek

“Cítíš se špatně? Najděte někoho, kdo je na tom ještě hůř, a pomozte mu.“ Princip není nový, ale funguje spolehlivě, jako gravitace. Můžete pomoci nejen velkou sumou peněz nebo nějakou prací. Naslouchání pomáhá. Podpora – pomoc. Vyslovit upřímný kompliment, odvést vaši pozornost od bolestivých myšlenek, které vás také pronásledují – to je ono.

Neprojíždějte podzemní chodbou kolem staršího muže s těžkou taškou nebo mladou maminku s objemným kočárkem. Zastavte se, investujte pět minut svého života do pozitivní akce. A pak porovnejte svůj stav před a po.

8. Dělejte pro sebe hezké maličkosti

Pijte ráno kávu z tenkého porcelánového šálku pro hosty. Nenechávejte si sadu elegantního spodního prádla na „zvláštní příležitost“, ale rozhodněte se, že je to pro dnešek. Po večeři si dejte čerstvý Napoleonův dort (ano, po šesté, jaká hrůza!).

Vzpomeňte si na podobenství o mnichovi zahnaném do propasti hladovým tygrem: jednou rukou se držel nějakého zádrhelu, druhou sáhl po červených, šťavnatých jahodách, které visely nad propastí, a trhal je. Legenda mlčí o tom, zda utekl nebo ne. Víme však jistě: podařilo se mu ochutnat nejsladší a nejchutnější bobule.

ČTĚTE VÍCE
Jak hluboké by měly být police v šatně?

analytický psycholog, psychosomatoterapeut, kouč

„Krásné podzimní období je před námi – barevné listí a příjemné svetry. Ale i zde je něco, z čeho je smutno. Den se přece jen krátí a my bychom si tak rádi prodloužili slunečnou náladu. Jak si zajistit příliv pozitivních emocí? K výše uvedeným tipům bych přidal ještě pár dalších. Jsou také jednoduché a účinné.“

9. Ovládněte hluboké dýchání

Zastavte se a soustřeďte se na svůj dech. Hluboké nádechy a nádechy mohou pomoci snížit stres a napětí, stejně jako zlepšit krevní oběh a dodat více kyslíku do mozku. Zvedne vám to náladu. Také vědomé dýchání, zejména při fyzické aktivitě, pomůže zvýšit vytrvalost, snížit únavu a dosáhnout úspěchu v hádce.

10. Zaveďte pozitivní afirmace

Pomohou vám soustředit se na pozitivní stránky života. Pozitivní afirmace ovlivňují negativní emoce a myšlenky a přesouvají od nich pozornost k optimističtějším. Tímto způsobem můžete nejen zvednout svou náladu v daném okamžiku, ale také se naučit ovládat své emoční pozadí.

Zkuste tedy opakovat pozitivní výroky o sobě a svém životě. Pokud nejste připraveni na dlouhodobou praxi, nechte to být jen pět minut denně. Jakou formulaci byste měli použít? „Vážím si sebe“, „jsem schopen překonat obtíže“, „zvládnu všechno“ – ať zní nějak takto. Pozitivní afirmace jsou dobrým způsobem, jak se zbavit negativních myšlenek a pozitivně se naladit.

11. Cvičte vděčnost

Výzkum ukazuje, že praktikování vděčnosti je spojeno se zvýšenou úrovní štěstí a životní spokojenosti. Pomáhá nám uvědomit si jednoduché radosti a všímat si malých i velkých vítězství. Zkuste si najít pár okamžiků nebo věcí, za které můžete být vděční. To vám umožní změnit zaměření vašich myšlenek a posunout je pozitivním směrem. Dobrá nálada by se měla automaticky zlepšovat.

12. Najděte si vzrušujícího koníčka

Tím, že děláme něco, co nás opravdu baví, cítíme radost a uspokojení z procesu vytváření nebo dosahování něčeho smysluplného. Dělat své oblíbené řemeslo, hrát na kytaru nebo fotografovat vás může opravdu udělat šťastnějšími. Je to skvělý způsob, jak zvýšit hladinu endorfinů.

Jak se tedy můžete rozveselit, když cítíte smutek a melancholii? Je třeba si uvědomit, že nálada člověka závisí na mnoha faktorech – vnitřních i vnějších. Chcete-li ovládat svůj stav, musíte si je uvědomovat. Nezapomeňte – vaše nálada se může změnit a je důležité naslouchat svým emocím a věnovat pozornost svým vlastním potřebám. Kombinací různých metod můžete efektivně zlepšit svůj stav v daný okamžik.