Nejíst po šesté je pravidlo, které prostě musí dodržovat každý hlídač váhy. Takže se to uvažuje, ale co to vlastně je? Většina z nás se v lepším případě dostane ke stolu večer kolem sedmé nebo osmé hodiny, po dlouhém pracovním dni si dá vydatnou a uspokojivou večeři – abychom neměli hlad, když jdeme spát . Ano, pamatujeme, že večeře by měla být ze všech jídel nejméně kalorická, měla by být lehce stravitelná, nenarušovala klidný spánek a neukládala přebytečná kila na břicho a stehna, píše kp.by.

Co byste tedy mohli v noci sníst, co by nebylo bolestně tučné a těžké – ale naopak by to bylo zdravé, lehké a přitom docela uspokojující? Odborníci na výživu identifikovali pět produktů, které pro tento účel odvádějí vynikající práci:

1. Pohanka na vodě bez másla – dobrý zdroj pomalých sacharidů, které vám dodají pocit sytosti. Zároveň je nejen lehce stravitelný, ale také velmi užitečný díky obsahu vitamínů B a železa.

2. Dušená nebo vařená zelenina – například cuketa, která je lehce stravitelná, má nízký obsah kalorií, je bohatá na vitamíny a mikroelementy (například draslík) a díky vysokému obsahu vlákniny vytváří iluzi rychlého nasycení.

3. Vařené nebo pečené kuřecí nebo krůtí maso — kvalitní bílkoviny vám dodají pocit sytosti, zatímco libové maso vaší postavě neublíží. Hlavní je nesmažit kuře na oleji a nekombinovat ho se sacharidy. Hromada hlávkového salátu k masu je skvělá společnost.

4. Nízkotučné ryby vařené nebo pečené v alobalu (treska, candát, treska, štikozubec, treska atd.). Ryby nám stejně jako maso dodávají pocit sytosti, dobře se tráví a neškodí postavě. Obsahuje také nenasycené mastné kyseliny, které jsou prospěšné pro naše tělo.

5. Nízkotučné fermentované mléčné výrobky (do 2 – 2,5 %). Tvaroh, kefír, fermentované pečené mléko, přírodní jogurt jsou uznávanými vůdci zdravých jídel ve večerních hodinách. Zakysané mléčné výrobky obsahují velké množství bílkovin a vápníku, mikroorganismů prospěšných pro trávicí trakt, jsou lehce stravitelné, dobře zasytí a přitom opravdu hlídají štíhlou linii!

Večeře v řečtině

Pokud jsou vaším nočním jídlem hlavně fermentované mléčné výrobky, věnujte pozornost přírodnímu řeckému jogurtu, který je chloubou mnoha středomořských zemí. Podle tradiční řecké receptury se z jogurtu po fermentaci odstraní přebytečná syrovátka, díky čemuž je jeho konzistence hustší a krémovější. Mimochodem, pokud je takový jogurt připraven bez přidání ovoce nebo bobulí, může nahradit zakysanou smetanu a dokonce i majonézu a jídlo bude méně kalorické a zdravější. Je pravda, že řecký jogurt má obvykle poměrně vysoký obsah tuku, od 7%. Proto mnozí z nás nepovažovali řecký jogurt za večerní svačinu. Ale to bylo do té doby, než se v obchodech objevily jasně modré sklenice řeckého jogurtu „Savushkin“: tyto chutné a uspokojující přírodní jogurty s obsahem tuku pouze 2 %!

ČTĚTE VÍCE
Jak velká by měla být ženská paže?

Technologům společnosti se zároveň podařilo udržet krémovou konzistenci řeckého jogurtu. Řecký jogurt „Savushkin“ obsahuje pouze přírodní složky, bez stabilizátorů, zahušťovadel a sušeného mléka. Řecký jogurt „Savushkin“ přitom na rozdíl od klasického obsahuje dvojnásobek bílkovin – což znamená, že tento jogurt opravdu zasytí. Samostatně stojí za zmínku jeho náklady. Je známo, že přírodní řecký jogurt není nejlevnější potěšení, ale cena řeckého jogurtu „Savushkin“ je příjemně překvapivá.

Řecký jogurt “Savushkin” bez cukru je dobrý jak sám o sobě, tak jako omáčky: přidejte do něj bylinky a trochu česneku – a lahodná nízkokalorická omáčka doplní stejnou nízkotučnou rybu. A řecký jogurt „Savushkin“ s třešněmi, jahodami nebo borůvkami zaujme svou jasnou chutí a (což je důležité!) nízkým obsahem sacharidů.

Zdravé, chutné, uspokojující a přirozené – tuto večerní svačinku si oblíbí i ten nejpřísnější odborník na výživu!

Tento článek pojednává o prospěšných a škodlivých vlastnostech jogurtu ráno, k snídani a večer.

Výhody a poškození jogurtu večer před spaním

Přírodní jogurt je uznávaným lídrem ve večerních jídlech. Zdravou, chutnou, uspokojující a přirozenou večerní svačinku s jogurtem schválí i ten nejpřísnější odborník na výživu. Přípravek obsahuje velké množství mikroorganismů prospěšných pro střevní mikroflóru.

Pití neslazeného nápoje večer před spaním poskytuje:

  • snížení tíže v žaludku. Pocit lehkosti zvedne náladu, zklidní nervový systém a zajistí klidný a zdravý spánek;
  • čištění těla od toxinů a odpadů.

Po těžké večeři se doporučuje vypít 100 gramů nízkotučného jogurtu. To pomáhá vázat tuk a odstraňovat přebytečný cholesterol. Jogurt na noc se také doporučuje lidem trpícím vředy a gastritidou, ale obsah tuku v produktu by neměl být vyšší než 2,5%.

Je třeba si uvědomit, že příznivé vlastnosti nápoje se objeví, pokud se užije nejpozději 2-3 hodiny před spaním.

Velké množství fermentovaného mléčného nápoje večer však může tělu poškodit, protože jogurt:

  • obsahuje mnoho sacharidů (relevantních pro sladké nápoje), které narušují tělo a způsobují nespavost;
  • přispívá k destrukci zubní skloviny, pokud nejsou dodržována pravidla osobní hygieny. Proto se po pití doporučuje vypláchnout si ústa vodou nebo si vyčistit zuby;
  • může obsahovat hodně cukru (platí pro sladké dezertní jogurty s příchutí), což vede k nadměrnému přibírání na váze.
ČTĚTE VÍCE
Jak rozeznat originál od falešného Louis Vuitton?

Rovněž se nedoporučuje podávat přípravek dětem do 1 roku.

Výhody a poškození jogurtu ráno na lačný žaludek

Ráno na lačný žaludek je jogurt zdravou svačinkou pro lidi, kteří:

  • chtějí zhubnout (za předpokladu, že konzumují neslazený výrobek s obsahem tuku nižším než 2,5 %);
  • trpí žaludečními chorobami a mají nízkou kyselost žaludeční šťávy.

Nedoporučuje se užívat jogurt na prázdný žaludek, pokud:

  • žaludeční vřed a duodenální vřed;
  • zvýšená kyselost žaludeční šťávy.

Je důležité pamatovat na to, že při konzumaci nalačno ztrácí jogurt většinu vitamínů a minerálů, protože jsou absorbovány agresivními žaludečními šťávami. V důsledku toho tělo nedostává prospěšné látky obsažené v produktu.

Výhody a poškození jogurtu k snídani

Nejlepší je konzumovat jogurt po snídani, ale aby byl produkt prospěšný, musí být snídaně kalorická. V tomto případě je nápoj opilý:

  • spustí trávicí procesy v těle;
  • zlepšuje vstřebávání potravy;
  • bude chránit tělo před nebezpečnými patologiemi díky obsahu až 40% denní hodnoty vápníku;
  • bude mít příznivý účinek na slinivku břišní díky solím jódu, které jsou přítomny v produktu.

Ráno je jogurt dobrou volbou jako dezert po snídani, protože uvolňuje žaludek a dodává tělu energii.

Jogurt ke snídani přináší značné výhody i starším lidem, protože nápoj zabraňuje stárnutí a odstraňuje cholesterol z těla. Jogurt nezpůsobuje alergie, proto je také považován za užitečný pro lidi, kteří trpí intolerancí laktózy.

Je třeba si uvědomit, že prospěšný je pouze přírodní jogurt nebo produkt připravený doma s přísným dodržováním všech stanovených pravidel technologického procesu.

Dezertní jogurty zakoupené v obchodě obsahují velké množství cukru a konzervačních látek, takže každodenní konzumace tohoto produktu jako svačiny ke snídani může způsobit obezitu a také poškození zubů a dásní.

  • průjem a plynatost;
  • diabetes mellitus, protože jogurty z obchodu obsahují velké množství cukru a škrobu.