Zelený hrášek je jednou z nejstarších zeleninových plodin. Lidé se ji naučili pěstovat a používat při vaření tak dávno, že historie s jistotou neví, kteří lidé ji jako první pěstovali a začali používat.

Existují informace, že hrách se pěstoval v Indii, Iráku, Řecku a Číně. Pozdější odkazy jdou do Evropy. Zajímavé je, že zpočátku byly hrachová jídla jen na stolech obyčejných obyvatel v chudých rodinách a pak se z toho nějak stala královská pochoutka. Na stolech šlechty se objevila hrachová krémová polévka, smažený hrášek se sádlem a další variace tohoto jídla.

Ve skutečnosti je zájem lidí o tuto jednoduchou luštěninu pochopitelný. Chuť hrášku je příjemná a také se velmi liší v závislosti na způsobu vaření. A samozřejmě jeho velké přínosy hrály důležitou roli při kulinářském posílení hrášku na našich stolech.

V moderní realitě málokdo pěstuje hrášek sám o sobě, tím méně suchý nebo může. Proto je konzervovaný hrášek tak oblíbený.

V tomto článku budeme hovořit o jeho výhodách a obsahu kalorií.

Rozhodně přínos produktu závisí na původních surovinách, složení a kvalitě konzervace.

Existují dvě odrůdy hrášku, které jsou nejvhodnější pro konzervaci: hrách mozkový a hrách hladký. K výrobě lze použít čerstvé hrachové boby, sušené nebo mražené. Je logické, že maximální užitek si zachovává čerstvý hrášek, ze kterého se připravovala konzerva. Zmrazené fazole si také vlastně zachovávají všechny své vlastnosti a používají se při výrobě prémiového hrachu, stejně jako suroviny z polí. Lyofilizovaný hrách, známý také jako sušený hrách, se používá celoročně.

Za pozornost stojí i složení. Největší přínos bude mít produkt, kde není nic nadbytečného – jen samotný hrášek, voda, sůl a cukr na marinádu. Konzervanty, jiná zahušťovadla, zvýrazňovače chuti a vůně nemají na blahodárné vlastnosti konzervy nejlepší vliv. A některé z nich se při tepelném zpracování ztratí.

Ale s tím vším zůstává konzervovaný zelený hrášek neuvěřitelně užitečný k jídlu a má nejpozitivnější vliv na naše tělo.

Takže první věc, které věnujeme pozornost, je, že hrách je bohatý na rostlinné bílkoviny. Jsou lehce stravitelné a nejsou o nic horší než živočišné bílkoviny. To je důležité vědět.

ČTĚTE VÍCE
Je možné nanést na nehty dvě vrstvy základního laku?

Druhá porce benefitů na vás čeká díky vitamínům B: B1 a B2 a také vitamínu C.

B1, jehož druhé jméno je Thiamin, zpomaluje proces stárnutí v těle, chrání buněčnou membránu před negativním působením škodlivých látek, příznivě působí na nervový systém, zlepšuje paměť a mozkovou činnost a podporuje růst svalů. tkáň.

Vitamín B2 – Riboflavin, je také nazýván vitamínem krásy, protože pomáhá naší pokožce, nehtům a vlasům lesknout se a vypadat zdravě. Tento vitamín také přímo ovlivňuje počet červených krvinek – krvetvorných buněk. Podporuje metabolismus bílkovin, tuků a sacharidů. Spouští regeneraci buněk a také pomáhá vstřebávat železo, které se do našeho těla dostává s dalšími produkty.

Mnoho lidí ví o výhodách vitamínu C: pomáhá posilovat imunitní systém, chrání buňky před viry a pomáhá s nimi bojovat a podílí se na syntéze kolagenu, který je zase nezbytný pro pokožku a vlasy. Vitamin C také odstraňuje toxiny a čistí tělo.

Neméně důležitý je fakt, že zelený hrášek obsahuje minerály jako železo, zinek, selen a draslík.

Naše tělo si neumí železo samo syntetizovat, proto je nutné ho pravidelně a v potřebném množství získávat zvenčí. Nedostatek této látky vede ke snížení hemoglobinu v krvi a následně k anémii. Železo je zodpovědné za transport kyslíku do všech tkání a svalů a také za tvorbu DNA. Vrátíme-li se k vitamínu C – ten zase podporuje vstřebávání železa našimi buňkami.

Zinek má také široký vliv na různé systémy a procesy v lidském těle. Například reguluje činnost mazových žláz, nastartuje metabolické procesy, podílí se na regeneraci buněk, příznivě působí na kosterní systém a zdraví zubů.

Selen je zase proslulý svým účinkem proti stárnutí. Má silné antioxidační vlastnosti, neutralizuje volné radikály, které přispívají ke stárnutí buněk. Působením selenu se pokožka stává hladkou, měkkou, cévy oběhového systému jsou pružnější a pružnější. Selen navíc posiluje imunitní a nervový systém, zlepšuje činnost štítné žlázy a příznivě působí na trávicí systém.

Draslík je jedním z mikroelementů zodpovědných za vodní rovnováhu v těle. Příznivě působí na činnost kardiovaskulárního systému a mozku. Reguluje krevní tlak a podílí se na syntéze různých enzymů.

O takové látce, jako je inositol, stojí za to psát samostatně. Nachází se právě v konzervovaném zeleném hrášku. Inositol pomáhá čistit játra od škodlivých tukových usazenin.

ČTĚTE VÍCE
Jaké by mělo být složení dehtového mýdla?

Obecně platí, že konzervovaný hrášek má obrovské výhody pro zdravé a správné fungování lidského těla. Málokdo ale ví, že tato zelenina dokáže snížit riziko vzniku nádorů.

Samozřejmě jako u každého jiného produktu je důležité nenechat se strhnout ani u takové zeleniny bohaté na benefity. Nepřejídejte se ani nejezte příliš často. Nadměrná konzumace zeleného hrášku může vést ke zvýšené tvorbě plynu a průjmu. Lidé s chronickým onemocněním žaludku a střev by s ním měli zacházet opatrně.

Nyní si promluvme podrobněji o obsahu kalorií tohoto typu konzerv a normách spotřeby.

Všimněte si, že obsah kalorií v konzervovaném hrášku přímo závisí na složení, zda jsou přítomny konzervační látky, zvýrazňovače chuti a vůně, emulgátory a další přísady. V průměru je obsah kalorií 55-58 kcal na 100 gramů produktu.

Jaký je podíl BJU na celkovém obsahu kalorií?

Bílkoviny – 26 %, Tuky – 10 %, Sacharidy – 64 %. Připomeňme, že zde jsou sacharidy pomalé a ne rychlé, jako například v buchtách. Proto není výrobek považován za škodlivý pro postavu a může být zahrnut do stravy. A 85 gramů ze 100 v produktu je voda.

Jak vybrat nejzdravější a nejméně kalorický konzervovaný zelený hrášek?

Při výběru si určitě prostudujte složení výrobku. Pokud jsou tam jen zrnka hrachu, voda, sůl a cukr, tak je to z hlediska benefitů nejvhodnější druh konzervy. Pozor také na množství cukru a sacharidů, to je na plechovce vždy uvedeno.

Několik dalších tipů pro výběr konzervace:

Vždy zkontrolujte datum spotřeby a zkontrolujte, zda nádoby, ve kterých plánujete nakupovat konzervy, nejsou zvenčí poškozeny a netěsní.

Konzerva by měla být skladována v tmavé a chladné místnosti (suterén, balkon, sklep) nebo v lednici. Po otevření sklenice je vhodné obsah ihned spotřebovat.

Pokud neplánujete sníst vše najednou, přeneste obsah sklenice do jiné nádoby. Používejte sklo nebo keramiku, nenechávejte konzervy v otevřené plechovce. V něm produkt rychle ztratí své výhody a naopak se může stát tělu škodlivým.

Je možné jíst zelený hrášek pro ty, kteří drží dietu a snaží se zhubnout?

Tato otázka znepokojuje mnoho, kteří pečlivě sledují svou postavu. Vzhledem k tomu, že produkt je opravdu chutný a běžný při vaření, ale je vhodný pro hubnoucí?

ČTĚTE VÍCE
Je možné něčím nahradit primer na nehty?

Samozřejmě ano. A to i přesto, že má vysoký obsah sacharidů. Ale protože se vaří pomalu, hrášek je tak výživný. Pocit sytosti vydrží poměrně dlouho i s malou porcí hrášku jako přílohy.

A také pomáhá při hubnutí, protože díky svým vlastnostem odstraňuje přebytečnou tekutinu z těla, normalizuje metabolismus lipidů, pomáhá čistit játra od tukových usazenin, zrychluje metabolismus. Na mnoha fórech můžete najít pozitivní recenze zmiňující zelený hrášek. Dobře zvolený jídelníček s jeho užíváním podporuje postupné a výrazné hubnutí.

Závěry: konzervovaný zelený hrášek si právem vydobyl své místo na pultech obchodů. Spojuje v sobě mnoho výhod – je bohatý na užitečné mikroelementy, široce používaný ve vaření, a co je nejdůležitější – snadno se používá, je zcela připraven k použití. Hrách může být buď nezávislou přílohou, nebo jednou ze složek ve složitém pokrmu. A samozřejmě nelze ignorovat úžasnou a milovanou chuť této zeleniny v konzervované formě.

Pokud si chcete koupit konzervovaný zelený hrášek velkoobchodně nebo maloobchodně, pak katalog na našem webu obsahuje několik položek tohoto produktu. Vyberte si a objednejte, nakupujte konzervovanou zeleninu za nízké ceny.

Zelený hrášek je letnička rodiny Fazole, zralá semena jsou považována za fazole a mladý zelený hrášek „mléčné“ zralosti má spíše vlastnosti zeleniny. Konzervovaný zelený hrášek je známým a oblíbeným produktem z dětství, nedílnou součástí každé sváteční hostiny. Potravinářský průmysl se zabývá konzervováním zeleného hrášku, suroviny pro výrobu lze pěstovat téměř všude. Konzervovaný zelený hrášek se připravuje v plechových nebo skleněných nádobách, trvanlivost výrobku je minimálně jeden rok.

Konzervovaný zelený hrášek se vyrábí z několika odrůd hrášku, mozkového nebo hladkého. V závislosti na odrůdě se bude barva, velikost a tvar hrachu lišit. Mozkové odrůdy jsou malé, hrách je mírně protáhlý a má sytě zelenou barvu. Hladké odrůdy se vyznačují velkými zrny pravidelného kulatého tvaru, barva produktu je bahenní.

Kalorie v konzervovaném zeleném hrášku

Kalorický obsah konzervovaného zeleného hrášku je 55 kcal na 100 gramů produktu.

Složení a příznivé vlastnosti konzervovaného zeleného hrášku

Za nejlepší produkt je považován ten, který obsahuje: hrášek, sůl, vodu, cukr. Při tepelné úpravě ztrácí hrášek některé ze svých prospěšných vlastností, ale i v konzervě obsahuje výrobek hrubou dietní vlákninu, lehce stravitelné rostlinné bílkoviny, které prakticky nejsou horší než živočišné bílkoviny, vitamíny B1, B2 a C, minerální látky, zejména železo , draslík, zinek a selen. Látka inositol, která se nachází v konzervovaném zeleném hrášku, má schopnost čistit játra od tukových usazenin. Produkt je užitečný pro prevenci onemocnění kardiovaskulárního systému, může snižovat hladinu cholesterolu v krvi a snižovat krevní tlak. Málokdo ví, že konzervovaný zelený hrášek je vynikajícím prostředkem pro zvýšení hladiny hemoglobinu a léčbu anémie. Antikarcinogenní vlastnosti přípravku se projevují ve schopnosti snižovat riziko vzniku nádorů. Solanka ze zeleného hrášku se používá k léčbě syndromu kocoviny.

ČTĚTE VÍCE
Co si dát na rty, aby nevysušovaly?

Škodlivost konzervovaného zeleného hrášku

Nejdůležitějším problémem, který vždy vzniká při konzumaci konzervovaného zeleného hrášku, je zvýšená tvorba plynu, takže každý, kdo má problémy s gastrointestinálním traktem, by tomu měl věnovat pozornost. Ve vzácných případech může přípravek způsobit alergické reakce.

Konzervovaný zelený hrášek na hubnutí

Bylo by špatné doporučovat konzervovaný zelený hrášek jako dietní produkt, ale produkt má tendenci vás rychle zasytit, a proto snědením i několika lžic zeleného hrášku se můžete zbavit pocitu hladu na dlouhou dobu ( kalorizátor). Pokud použijete konzervovaný zelený hrášek jako nezávislou přílohu, aniž byste jej smíchali s jinou zeleninou, lze se vyhnout silné tvorbě plynu a zlepšit trávení.

Výběr a skladování konzervovaného zeleného hrášku

Při nákupu konzervovaného zeleného hrášku v obchodě musíte pečlivě zkontrolovat plechovku z hlediska integrity a nepřítomnosti promáčknutí, poškození a rzi. Švy by měly být hladké, bez ohybů. Sklenicí byste měli zatřepat, abyste odhadli množství hrášku, které by mělo být alespoň 70 %. Pokud je uvnitř sklenice více tekutiny, je lepší nákup odmítnout.

Snáze se hodnotí kvalita zeleného hrášku ve sklenicích. Je třeba dbát na absenci lusků, sedimentu a zákalu v nálevu, celistvost a jednotnou barvu zrn. Skleněné dózy s hráškem by měly být skladovány na tmavém místě, datum spotřeby obvykle udávají výrobci na obalech.

Domácí konzervovaný zelený hrášek

Fanoušci domácího konzervování jsou docela schopní připravit konzervovaný zelený hrášek sami. Mladý hrášek je nutné osvobodit od lusků, propláchnout a blanšírovat 3-4 minuty v osolené vodě (kalorizátoru). Poté vodu slijte, hrášek vložte do čistých sklenic a zalijte vroucím nálevem (na litr vody: 1 lžíce soli, 1/2 lžičky cukru, jako konzervant – 1 lžička octa nebo 3 g kyseliny citrónové). Sklenice sterilizujte 10-15 minut, uzavřete, otočte a nechte vychladnout.

Konzervovaný zelený hrášek na vaření

Konzervovaný hrášek se používá jako samostatná příloha, kterou lze ohřívat i konzumovat za studena, přidává se do tradičních salátů Olivier, Stolichny a vinaigrette, předkrmů a zeleninových dušených pokrmů.

Podívejte se více o konzervovaném zeleném hrášku ve videoklipu televizního pořadu „O nejdůležitější věci“.

Speciálně pro Calorizator.ru
Kopírování tohoto článku jako celku nebo jeho částí je zakázáno.