V tomto článku najdete návod krok za krokem, jak po dovolené obnovit svůj jídelníček a spánkový režim, podpořit své tělo a správně ho potěšit, pokud chcete něco chutného.

Každý rok je to stejné: před zimními prázdninami začíná řada akcí, firemních večírků, setkání s přáteli a samozřejmě začíná dlouho očekávaný Nový rok. Stůl je plný gastronomických lahůdek, sladkostí a tradičních oblíbených jídel. Kromě zábavy nás čeká narušený denní režim a výživa, což může vést k logickým důsledkům: nabrané kilogramy, otoky, ztráta svalového tonusu a definice, unavená pleť a apatie.

Ale to není důvod, abyste se vrhli do sklíčenosti a okamžitě se bezhlavě vrhli do všech vážných věcí, abyste rychle odstranili následky prázdnin!

1. Jděte na čerstvý vzduch

Začněte procházkami, postupně se vraťte ke zdravému životnímu stylu. Fyzická aktivita stimuluje duševní aktivitu, takže sport probudí mozek a povzbudí tělo. Po prázdninách je skvělou volbou kardio trénink a nemusíte utrácet peníze za posilovnu. Je docela možné je nahradit procházkami. Stačí minuta – půlhodinová procházka spálí kalorie, zlepší krevní oběh a podpoří fungování imunitního systému.

2. Postupně se vraťte ke správné výživě

Začít s hladovkou po dlouhých hodech není úplně správné. Pamatujte: pokud vaše tělo náhle přestane přijímat potravu, budete mít málo energie. Metabolismus se zpomalí a živiny se začnou přeměňovat spíše na odpad než energii. Začněte jíst více zeleniny a ovoce, abyste postupně zlepšili svou výživu – a samozřejmě přidejte vitamíny pro svůj denní příjem.

3. Udělejte si svačiny zdravé.

Pokud najednou vaše tělo během dne zatouží po něčem chutném, nespěchejte do lednice pro sendvič. Naučte se jíst správné a vyvážené svačiny. Například proteinová tyčinka Wellness uspokojí nejnáročnější chutě jak mlsounů, tak i těch, kteří chtějí být ve formě a pečovat o své tělo.

4. Normalizujte svou vodní bilanci

Voda zrychluje metabolismus a způsobuje, že tělo intenzivně spaluje kalorie. A co je nejdůležitější, žízeň často zaměňujeme za hlad a také voda vám může dát pocit sytosti. No, alespoň sklenice vody vás ochrání před náhodným letícím bonbónem z prázdninových tašek do pusy.

ČTĚTE VÍCE
Jaký parfém vybrat na podzim pro ženy?

5. Dostatek spánku!

Dopřejte si dostatek spánku, abyste udrželi své myšlenky ostré. Rada ohledně spánku je v tomto článku nejdůležitější. Snažte se chodit spát před půlnocí a vstávat ve stejnou dobu: vaše tělo si brzy zvykne na rutinu a začne se probouzet dříve, než zazvoní budík. Pamatujte, že kvalita spánku je důležitější než kvantita. Kvalitní spánek vám pomůže udržet se v dobré kondici a náladě a samozřejmě podpoří vaši imunitu.

6. Hledejte motivaci

A v neposlední řadě se motivujte! Po dovolené je vždy těžké vrátit se k běžné stravě a pracovnímu režimu. Začněte si stanovovat cíle a odměňujte se, když jich dosáhnete. Koneckonců, jak rychle se přiblížíte svým drahocenným snům, bude záviset na vynaloženém úsilí.

Jezte správně, dejte si chutné svačiny, zařaďte do své každodenní stravy vitamíny, cvičte a udržujte si náladu. To vám po prázdninách určitě pomůže začít nový život!

Necítíte se po novoročních svátcích ve formě? Zeptali jsme se lékařů, jak se vyrovnat s následky narušeného spánkového režimu, nadměrného množství alkoholu a Oliviera, shodit pár kilo navíc a vrátit se k obvyklému dennímu režimu.

Normalizujte rovnováhu elektrolytů, sraženou alkoholem

Olga Kuzněcovová

Doktor lékařských věd, hlavní rodinný lékař z Petrohradu, vedoucí katedry rodinného lékařství Severozápadní státní lékařské univerzity pojmenované po. Mečnikov

Tělo nebude muset po prázdninách přijít k rozumu, pokud jste neztratili nervy. Ale protože se to stalo, zhodnoťte rozsah katastrofy. Přibližně si spočítejte, kolik jste toho o prázdninách vypili. Například 5-7 dávek alkoholu denně (jedna dávka je 10 gramů čistého etanolu, které jsou obsaženy ve 30 ml vodky nebo sklenici šampaňského) je po svátcích pořádná rána pro tělo, která vede k hromadění toxinů a metabolické poruchy. A možná nyní pociťujete slabost v důsledku nerovnováhy elektrolytů. Proto je zvláště důležité doplnit hladinu draslíku po abúzu alkoholu. Zde pomohou banány, rajčata, rajčatová šťáva a kompoty ze sušeného ovoce. A nezapomeňte pít hodně tekutin: dva litry vody denně nejsou mýtus.

Nebojte se stoupnout na váhu. Pokud ještě pár kilogramů přiberete, změňte svůj obvyklý jídelníček na mléčně-zeleninový. Bude užitečné přidat do stravy jogurt, tvaroh, zakysanou smetanu, nízkotučné cereálie s rostlinným olejem, sýry, zeleninu a ovoce. A samozřejmě omezit tučná a kořeněná jídla, odmítnout pečivo a nahradit bílé pečivo obilným. Také vám radím, abyste v novém roce začali používat krokoměr – jinak nikdy nepochopíte, zda děláte požadovaných deset tisíc kroků a spalujete dostatek kalorií.

ČTĚTE VÍCE
Jaké jsou výhody amarantového oleje pro obličej?

Zbavte se otoků snížením příjmu slaných jídel

Anna Turuševa

Kandidát lékařských věd, docent katedry rodinného lékařství Severozápadní státní lékařské univerzity pojmenovaný po. Mečnikov

Konzumace velkého množství rafinovaných sacharidů, stejně jako oblíbené domácí přípravky, smažená a slaná jídla v kombinaci s alkoholem vede k zadržování tekutin v těle a vzniku otoků. To znamená rychlý přírůstek 3-4 kilogramů navíc za pár prázdninových dnů. Pokud se do konce prázdnin cítíte jako nafouknutý balón, pak jste za tuto dobu přibrali nejen trochu podkožního tuku, ale i pořádnou dávku vody. Pár jednoduchých pravidel vám pomůže rychle se zbavit nabraných kil: vzdát se uzenin, majonézy a buchet, omezit příjem soli a pít více čisté vody.

Hlavní věcí není jít do extrémů: po novoročních svátcích byste se neměli uchýlit k přísným dietám nebo půstu. Jakékoli omezení v budoucnu vede k přejídání. Pravidelná a správná výživa bude mít mnohem lepší vliv na vaši fyzickou zdatnost. Jezte každé 3-4 hodiny a zařaďte do svého jídelníčku zeleninu, ovoce a zeleninu.

Vyhněte se nárazovým dietám a nezabíjejte se cvičením

Táňa Rybáková

poradkyně zdravého životního stylu, autorka knihy „Jak jsem zhubla 55 kg“

Po novoroční přestávce se musíte kvalifikovaně vrátit k fyzické aktivitě. Doporučil bych začít ne tvrdým tréninkem, ale sportem, který vám přináší zvláštní potěšení – například lekcí tance. Pokud se přece jen rozhodnete jít do posilovny, snažte se po týdenní pauze vyhnout přepracování a nezabíjet se při tréninku. Neměli byste brát maximální váhu, kterou jste před dovolenou zvedli, je lepší zátěž snížit. Plynule vstupte do tréninkového režimu bez obav ze ztráty pokroku.

Doporučuji vyhýbat se přísným dietám, ale v prvním pracovním týdnu snížit počet kalorií. Pokud byla vaše norma před prázdninami asi 1500 kalorií a během prázdnin se zvýšila na 2000, nyní ji můžete snížit na 1000. Vyrovnáte tak týdenní obsah kalorií ve vaší stravě. Máte problém po svátcích zmenšit porce? Můžete trochu ošálit svůj žaludek. Uvařte si pořádnou porci ratatouille, abyste zaplnili břicho a ušetřili pár kalorií. Pokud máte velký hlad, udělejte si koktejly z nízkotučného jogurtu, přidejte vlákninu a například sušené švestky. Bude to uspokojující, ale vůbec ne kalorické.

ČTĚTE VÍCE
Co dělat, aby váš obličej vypadal mladší?

Obnovte spánkový režim a vyhněte se alkoholu

Alexej Demjaněnko

Vedoucí Městského psychoterapeutického centra

Mám tři rady. První je přestat konečně pít. Druhým je nevyžadovat od sebe nemožné a nevyvíjet extra úsilí v prvních pracovních dnech. Třetím je obnovení rutiny a normalizace spánku, jehož kvalitu by o prázdninách mohl opět zhoršit alkohol. Muži musí jít spát alespoň 7 hodin před plánovaným probuzením, ženy – 8.

Lehká nespokojenost a únava je normální zažít první pracovní dny po dovolené. Ale pokud teď opravdu trpíte, pak byste měli přemýšlet o změně zaměstnání.