Přemýšlejte o tom: negativní zkušenosti ovlivňují naši motivaci třikrát více než ty pozitivní. Na jednu stranu se tak projevuje přirozený mechanismus sebeobrany (převzali jsme ho po předcích, kteří lovili kořist v neustálém očekávání nebezpečí). Na druhou stranu pravidelné přemýšlení o životních těžkostech jen posiluje negativní myšlení a zabíjí naši kreativitu. Psychologové nás ale ujišťují, že náš mozek lze vycvičit k vědomému pozitivnímu myšlení. A k tomu si musíte pamatovat legendární „Tetris“.

Ano, seřazením čísel do řady je naše „šedá hmota“ aktivnější. Nejpřesvědčivěji to dokázal profesor psychiatrie na Harvardské univerzitě Robert Stickgold. Dal skupině studentů hry Tetris a požádal je, aby po hraní strávili noc přímo v univerzitní laboratoři. Druhý den ráno si dvě třetiny účastníků experimentu (včetně těch, kteří měli amnézii) stěžovali, že během noci jejich mozek nadále hledal nejlepší způsob, jak otočit a uspořádat postavy padající shora. A v roce 2009 několik velkých univerzit v USA a Mexiku zjistilo, že hraní Tetrisu hodinu a půl týdně zlepšuje vývoj mozkové kůry. Díky tomu se automaticky učíme optimalizovat energii a čas strávený na určitých úkolech.

Nejúspěšnější světový odborník na pozitivní psychologii Shawn Achor ve své knize The Happiness Advantage došel k jednoduchému závěru: pokud dokážeme změnit plasticitu mozku hraním Tetrisu, stačí jej trénovat, aby místo toho vědomě hledal pozitivní aspekty života. obvyklého „vyhledávání“ nebezpečí a překážek. Sean Achor, který nabízí čtyři jednoduché kroky k novému zapojení mozku, vám pro každý případ připomíná: základem této techniky je zvyk a pravidelné cvičení.

Záznam

Zkuste si sestavit seznam tří dobrých věcí, které se vám na konci každého dne staly, a poznamenejte si, co vás potěšilo. Může to být cokoliv: setkání se starým přítelem, kompliment od kolegy z práce nebo krásný západ slunce. Nezapomeňte oslavovat malá vítězství – je to osvědčený způsob, jak zvýšit motivaci a zvýšit radost ze života. Čím více času strávíte přemýšlením o pozitivních věcech, tím lépe se budete cítit.

Každý den někomu vyjadřujte vděčnost

Tuto techniku ​​používají pracovníci týmu SMM společnosti Buffer. Smyslem je pravidelně demonstrovat lidem kolem sebe, že jste si všimli jejich snahy. Skvělý způsob, jak toho dosáhnout, je poslat jeden děkovný e-mail denně. Napište například svému učiteli ve škole, jak jeho rady využíváte v životě. Američan Walter Greene kdysi celý rok navštěvoval všechny pro něj důležité lidi a každému osobně říkal slova vděčnosti. Tato cesta nejen změnila jeho život, ale také inspirovala Greena k napsání knihy „Ten okamžik“.

ČTĚTE VÍCE
Jaké barvy jsou potřebné pro francouzskou manikúru?

Cvičte povědomí

Vědci z Harvardské univerzity prokázali, že pravidelná meditační praxe ovlivňuje plasticitu mozku. Výsledkem je zvýšení hustoty šedé hmoty v hippocampu, části mozku zodpovědné za učení, paměť a emoce. Naopak v amygdale, která je zodpovědná za stres a úzkost, se snižuje. Jakékoli negativní myšlenky zužují naše vnímání světa a životních situací na hranice jednoho problému. Jakmile přivedeme svou pozornost zpět do přítomného okamžiku a pokusíme se podívat na to, co se děje, bez posuzování, začneme kreativně myslet a hledat způsob, jak vyřešit obtížné problémy.

Udělejte radost druhým

Ano, kapitán Obvious by mohl velmi dobře poradit. Profesorka a odbornice na štěstí Sonja Lyubomirsky však ujišťuje, že absolutně jakákoli laskavost vůči ostatním zvyšuje náš vlastní pocit štěstí. Jako důkaz Ljubomirskij uvádí výsledky experimentu získaného ve španělské obchodní firmě. Skupina zaměstnanců v depresi byla požádána, aby se stali „Secret Santa“: anonymně rozdávali dárky a připravovali příjemná překvapení pro své kolegy. Výsledkem bylo, že melancholičtí účastníci experimentu výrazně zvýšili svou motivaci a zvýšili míru radosti ze života. Nemusíte dávat dárky: stačí někoho rozesmát nebo mu nabídnout šálek kávy. To se projeví i na produkci hormonů štěstí.

Připravil Alexander Murashev

Určitě mnozí z vás již nejednou slyšeli o výhodách pozitivního myšlení. Ale co to ve skutečnosti znamená? A jak se negativních myšlenek úplně zbavit? Tomu opravdu málokdo rozumí. V tomto článku se podíváme na výhody pozitivních myšlenek a cvičení k procvičování pozitivního myšlení.

Pozitivní myšlení prospívá nejen psychice a intelektu člověka, ale také jeho zdraví. Jaké jsou skutečné výhody pozitivního myšlení:

  • zvyšuje se odolnost vůči stresu;
  • snižuje se riziko deprese;
  • rychleji se vyrovnáte s různými negativními podmínkami;
  • zvyšuje se očekávaná délka života;
  • budete sebevědomější, zvýší se vůle a motivace;
  • Budete se moci lépe soustředit na úkoly a dosahovat cílů.

Ale je tu důležitá podmínka! Je potřeba nechat procházet všechny pozitivní myšlenky a ne jen působit vesele a schovávat se za znamení úspěchu. Když totiž ve vás vře negativita a vy se ji snažíte potlačit zamrzlým úsměvem, může to vést jen ke katastrofálním následkům, například k psychosomatickým onemocněním. Proto je důležité propracovat svůj vnitřní stav, své myšlenky a emoce. Když se uvnitř objeví harmonie, klid a rovnováha, pak navenek začnete vyzařovat štěstí a pozitivitu.

ČTĚTE VÍCE
Kdo by neměl nosit kompresní ponožky?

Absolvujte online kurzy zdarma a objevte nové příležitosti Začněte studovat

5 cvičení na procvičení pozitivního myšlení:

  • Chvalte se za všechno, i za sebemenší úspěchy nebo neúspěchy.

Je snadné poděkovat za velká vítězství, ale všimnout si malých úspěchů a najít to dobré v neúspěších není snadný úkol. Je důležité naučit se správně analyzovat jakoukoli situaci, a tím ji proměnit ve zkušenost a moudrost. Přinuťte se každý den hledat 5 momentů, za které byste se mohli pochválit. Je lepší, když si je vypisujete a vedete si deník tímto způsobem.

  • Popište svůj ideální den.

Jedná se o efektivní cvičení k pochopení toho, co opravdu chcete a čemu se neustále vyhýbáte. Představte si svůj ideální den, promyslete si důležité body a zkuste jej v blízké budoucnosti realizovat. Poté si tento den rozeberte, pokud se něco nepovedlo, pak všechny momenty přepište a oživte. Pak přemýšlejte o emocích a pocitech, které jste zažili. Trénujte se, abyste co nejčastěji prožívali svůj ideální den, a pak na sobě po nějaké době uvidíte kvalitativní změny.

  • Ovládejte své myšlenky a emoce.

Negativní emoce a myšlenky z nás vysávají veškerou životní energii. Ale stejné myšlenky se rodí v našich hlavách, takže se je můžeme naučit ovládat. Člověk je schopen řídit a ovládat své vlastní myšlenky v každém okamžiku života, ale to vyžaduje praxi. Mimochodem, není to tak těžké, jak by se mohlo zdát. Pokyny krok za krokem pro rozvoj emoční inteligence jsou v bezplatném kurzu „Emoční inteligence“.

  • Napište 5 pozitivních věcí.

Jedná se o poměrně známou techniku ​​a opravdu funguje. V každém případě musíte najít 5 pozitivních aspektů, nejlépe v tom nejhorším. A budete překvapeni, že i v těch nejbeznadějnějších situacích můžete pro sebe najít pozitivní, srdečné chvíle. Uvidíte situaci i z druhé strany, najdete nestandardní řešení a příležitosti.

  • Smiřte se s minulostí.

Negativní myšlenky často pramení z nepříjemných událostí z minulého života. Člověk se k tomuto okamžiku neustále psychicky vrací, rozčiluje se a kazí si náladu, připravuje se o sílu a energii. Zkuste se vzdát minulosti, odpusťte staré křivdy, začněte žít přítomností, změňte se, nestaňte se rukojmím minulých neúspěchů.

Přečtěte si nás na Telegramu – stranavozmojnostey Sdílejte na sociálních sítích