Nikoho by ani nenapadlo zpochybňovat jeho léčivé vlastnosti, ale debaty o tom, zda je správné snídat tvaroh, o výhodách či škodlivosti takového začátku dne, neutichají. Zásadně opačné názory na tuto věc zastávají odborníci na výživu a lékaři i obyčejní lidé. Podívejme se na argumenty zastánců a odpůrců kysané mléčné snídaně.

Ráno odpoledne večer? Kdy je tvaroh nejužitečnější?

Tvaroh je považován za dokonalý produkt. Má nejužitečnější složení a vyvážený obsah složek, které se účinně doplňují. Produkt je doporučen pro lidi všech věkových kategorií. Doporučuje se zařadit do jídelníčku nastávajících maminek a sportovců. Je součástí mnoha léčebných diet. Hubnoucím pomáhá zbavit se přebytečných kil.

Obsahuje velké množství lehce stravitelných bílkovin, obsahuje vápník, zinek, hořčík, sodík, fosfor, selen, vitamíny (B, C, A, E, D a další), aminokyseliny.

Pokud má tak dobré složení, jaký je pak rozdíl v kterou denní dobu tento produkt používat? Ukazuje se, že v tomto ohledu existují speciální doporučení lékařů.

Nejlepší čas jíst tvaroh:

  • jako druhá snídaně – od 10 do 11 hodin;
  • na odpolední čaj – od 16 do 17 hodin (nejpozději však do 19.00:XNUMX).

Na poznámku! Ať už tento produkt konzumujete v kteroukoli denní dobu, dodržujte denní normu 150-200 g. Nezapomínejte, že obsahuje hodně bílkovin, které zatěžují ledviny.

Co když si to dáš k snídani?

Mnoho lidí jedí tvaroh ráno, aniž by přemýšleli o tom, zda to bude prospěšné nebo škodlivé pro tělo. V tomhle vlastně žádné nebezpečí nehrozí. Nedávno vyvstala otázka, kdy ho jíst. Dříve tomu lidé nepřikládali velký význam. Hlavní věc je, že tento produkt je přírodní, výživný, chutný a má příznivý vliv na zdraví.

Ale dnes je tomu věnována velká pozornost. Poslouchejme odborníky. Tak hodnotí přínos takové kysané mléčné snídaně.

Na poznámku! Tučný tvaroh a odborníci na domácí výživu radí jíst ho v první polovině dne!

Výhody konzumace tvarohu ráno:

  • ráno se tělo rychleji vyrovná se svým trávením;
  • ráno slinivka pracuje aktivněji, takže pro ni bude snazší zpracovávat bílkovinné potraviny (večer tento orgán přejde do režimu „spánku“);
  • jíst tvaroh k snídani je 100% zdravé pro kojence a batolata;
  • začátek dne s takovým fermentovaným mléčným výrobkem je také dobrý pro ty, kteří se zabývají těžkou fyzickou prací (pokud je obtížné během dne přidělit čas na přestávky na oběd a plnohodnotné občerstvení);
  • Toto „fermentované mléko“ obsahuje kasein, jeho trávení trvá 4-6 hodin, takže se člověk bude cítit sytý na dlouhou dobu a nebude mít brzy hlad;
  • taková snídaně obohatí tělo o vitamíny, zvýší imunitní obranu (a pomůže tedy odolávat virům), aktivuje duševní aktivitu a fyzickou výkonnost.

Na poznámku! Lidé, jejichž tělo nedokáže vstřebat mléčnou bílkovinu, by na takovém produktu neměli „hodovat“ ráno ani večer! To je pro ně rozhodně nezdravé jídlo.

Moderní odborníci na výživu objevují nedostatky v mnoha potravinách, které měly vždy pověst zdravých. To platí i pro tvaroh. Někteří odborníci tvrdí, že pomáhá zvyšovat množství hlenu uvnitř lidského těla. A to vyvolává narušení činnosti plic, průdušek a nosohltanu. Pokud věříte této teorii, pak je vhodné jíst tvaroh ráno (jen ne na lačný žaludek) a ne v noci, kdy trávicí orgány přejdou do „ospalého“ režimu.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho trvá, než si nováček udělá manikúru?

Existuje dokonce přísloví popisující výhody a škody, když snídáte tvaroh. Populární moudrost praví: „Ráno jest tvaroh zlatý, k obědu stříbrný a večer olovo“. Koneckonců, když člověk spí, metabolické procesy se zpomalují, jídlo nemůže být zpracováno v plném rozsahu a usazuje se ve formě tukových záhybů na bocích a pasu.

Proč je nežádoucí jíst tvaroh na lačný žaludek?

Mezitím je velmi populární názor, že tento produkt by se neměl jíst dříve než v 17.00:XNUMX. V některých případech nebude jíst tvaroh na lačný žaludek prospěšné, ale škodlivé. Vše závisí na účelu zařazení produktu do jídelníčku, věku člověka a jeho zdravotním stavu. Kdo by se tedy měl vzdát zvyku snídat tvaroh a proč?

Škody způsobené konzumací tvarohu k snídani:

  • Zabrání vám v hubnutí. Pokud chcete zhubnout, pak je pro vás tato snídaně kontraindikována! Je lepší jíst kysané mléčné výrobky odpoledne. Faktem je, že tvaroh je bílkovinná potravina, tělo utratí spoustu energie na trávení. Protože se metabolické procesy večer zpomalují, můžete svůj metabolismus „stimulovat“ pomocí tvarohu. Snížíte tak riziko nabírání zbytečných kilogramů a donutíte tělo intenzivněji spalovat stávající tuk.
  • Snižuje biologickou dostupnost vápníku. Existuje verze, že tento životně důležitý prvek se nejlépe vstřebává v noci. Ráno snědený tvaroh proto přijde nazmar. Část vápníku z jeho složení se ztratí a jednoduše se nedostane do krve.
  • Neumožní vám rychle získat svalovou hmotu. Pokud tvrdě trénujete, abyste získali atletickou postavu, tak si večer po tréninku dejte tvaroh. Hubnutí tak bude pokračovat i další den a kalorie se budou spotřebovávat během spánku. Někteří trenéři jsou však jiného názoru a doporučují jej jíst 3 hodiny před silovým tréninkem.
  • Bude se vám chtít spát. Tento fermentovaný mléčný výrobek dodá tělu tryptofan, který zlepší spánek a zmírní nespavost. Proto je užitečnější večer.

Rada! K večeři je lepší jíst nízkotučný nízkokalorický tvaroh a to nejpozději dvě hodiny před spaním.

Viz také:

  • Mléčné výrobky jsou zdraví škodlivé
  • Sójový lecitin: škodlivé a přínosné doplňky pro tělo
  • Sójový chřest: přínosy a poškození zdraví

Tvaroh by samozřejmě měl mít na jídelníčku každý člověk, který netrpí nesnášenlivostí mléčných výrobků. Optimální je, když ho budete jíst alespoň párkrát týdně. V jakou denní dobu to udělat, je individuální otázka. Zaměřte se na svou pohodu. Co je ale důležité, je vybrat si čerstvý produkt, nejlépe bez syntetických přísad. Pak vám určitě pomůže udržet krásu a zdraví, kdykoli ji budete jíst!

ČTĚTE VÍCE
Kolikrát denně můžete pít čaj pu-erh?

O tom, že tvaroh prospívá vašemu zdraví i postavě, nepochybně víte. Současně má tvaroh jako potravinářský výrobek své vlastní vlastnosti – o nich budeme hovořit v tomto článku.

    30.01.2017, 15: 15

Značka s bohatou historií kvality trvající více než půl století

O tom, že tvaroh prospívá vašemu zdraví i postavě, nepochybně víte. Současně má tvaroh jako potravinářský výrobek své vlastní vlastnosti – o nich budeme hovořit v tomto článku.

Co je užitečné tvaroh

Pro zdraví je tvaroh prospěšný v tom, že pomáhá při hubnutí, je výborným zdrojem bílkovin, vitamínů skupiny B a zdravých tuků a také různých minerálních látek – vápníku, hořčíku, draslíku, fosforu, zinku a selenu, z nichž každý je nezbytné pro normální fungování těla.

Jeden šálek (226 g) nízkotučného tvarohu (1 % tuku) poskytuje:

  • Kalorie – 163
  • Bílkoviny – 28 g
  • Sacharidy – 6,1 g
  • Tuk – 2,3 g
  • Fosfor – 30% denní hodnoty
  • Sodík – 30 % DV
  • Selen – 29% denní hodnoty
  • Vitamín B12 – 24 % DV
  • Riboflavin – 22 % DV
  • Vápník – 14 % DV
  • Folát – 7 % DV

Protein v tvarohu

Jednou z nejdůležitějších vlastností tvarohu je vysoký obsah bílkovin. Každá tkáň a buňka v lidském těle obsahuje proteiny a proteinové molekuly musí být produkovány pro normální růst a funkci. Tvaroh obsahuje aminokyseliny, které pomáhají tělu produkovat bílkoviny. Tvaroh je navíc nenahraditelným zdrojem plnohodnotných bílkovin, tedy pro tělo nezbytných aminokyselin, které si neumí vyrobit samostatně. Konzumace potravin, které obsahují kompletní bílkoviny, snižuje riziko nedostatku aminokyselin, které jsou nezbytné pro normální fungování těla.

Tuky v tvarohu

Tvaroh je vynikajícím zdrojem zdravých mastných kyselin. Mléčné výrobky obsahují nenasycenou kyselinu palmitolejovou, která, jak zjistili vědci z Harvardské univerzity, snižuje riziko cukrovky 2. typu. Optimální množství této mastné kyseliny přitom ještě nebylo stanoveno, proto se při konzumaci plnotučného a částečně nízkotučného tvarohu doporučuje střídmost.

Vitamíny a mikroelementy v tvarohu

Kromě toho, že tvaroh pomáhá zhubnout, obsahuje tento mléčný výrobek velké množství živin nezbytných pro dobré zdraví. Mezi prvky obsažené v tvarohu patří vitamín B12 (nezbytný pro normální fungování nervového systému), vitamín B2 nebo riboflavin (zodpovědný za metabolismus a fungování životně důležitých orgánů), vitamín A (užitečný pro tvorbu buněk, které jsou zodpovědné za imunitní systém a stav pokožky) a další.

ČTĚTE VÍCE
Co je lepší mezoterapie nebo mikrojehličkování?

Tvaroh obsahuje stejně jako ostatní mléčné výrobky vápník a fosfor, které posilují kosti a zuby, vápník příznivě působí na stav nervové a svalové soustavy. Tvaroh také obsahuje sodík, který je nezbytný pro regulaci krevního tlaku. Některé druhy tvarohu přitom mohou obsahovat hodně sodíku. Pokud si tedy ve svém jídelníčku hlídáte obsah soli, věnujte pozornost obsahu tvarohu.

Tvaroh a kontrola hmotnosti

Na rozdíl od různých sýrů, jako je holandský, čedar, mozzarella atd., které lze jen stěží považovat za dietní, je tvaroh výborným dietním produktem pro ty, kteří chtějí zhubnout nebo si jen hlídat postavu. 100 gramů tvarohu obsahuje méně než 100 kalorií, zatímco 100 gramů sýru čedar obsahuje více než 400 kalorií.

Kdy je nejlepší jíst tvaroh? ráno nebo večer

Zdravý člověk může jíst tvaroh kdykoli během dne – vše závisí na stravě, denním režimu a osobních preferencích. Jak víte, tvaroh je produkt bohatý na bílkoviny a bílkoviny se tráví dlouho, takže tvaroh je ideální k snídani. Po snídani s tvarohem nebudete pociťovat hlad několik hodin (kasein je obtížně stravitelný protein a jeho trávení může trvat 4 až 6 hodin). Jedinou výhradou je, že byste k večeři neměli jíst tučný tvaroh, abyste nepřetížili slinivku.

Kromě toho existuje mnoho důvodů, proč byste měli vyzkoušet nízkotučný tvaroh jako večeři, pár hodin před spaním. Tady jsou některé z nich:

1. Tvaroh vás dokonale zasytí a sníží ranní hlad.

Protein obsažený v tvarohu se nazývá kasein. Kasein je lidským tělem zpracováván pomaleji než jiné typy bílkovin. Díky tomu, když si večer svačíte tvaroh, po ránu zažijete menší hlad.

2. Tvaroh zrychluje metabolismus

Bílkoviny, zejména kasein, jsou živiny, které tělo zpracovává pomalu. Ve srovnání s jinými živinami vyžaduje protein ke vstřebání více kalorií, což zrychluje váš metabolismus a pomáhá vám rychleji zhubnout. Pokud si tedy zvyknete večer svačit tvaroh, bude pro vás snazší shodit přebytečná kila.

3. Tvaroh zvyšuje energetický výdej v klidu

Kromě spalování kalorií během spánku pomáhá pravidelná konzumace tvarohu před spaním zvýšit váš klidový energetický výdej (to je počet kalorií, které spálíte po cvičení v posilovně a v klidu). Podle studie z roku 2014 konzumace kaseinového proteinu před spaním zvyšuje klidový energetický výdej následující ráno. Při cvičení se samozřejmě nějaké kalorie spálí, ale 60–75 % kalorií se spálí během dne – takže pokud chcete zhubnout, zvažte svůj klidový energetický výdej.

ČTĚTE VÍCE
Jaký olej je vhodný pro mastnou pokožku hlavy?

4. Tvaroh zlepšuje spánek

Tvaroh patří mezi potraviny bohaté na tryptofan. Tryptofan je aminokyselina, která vám pomáhá lépe spát v noci a také zabraňuje nespavosti, depresi a úzkosti.

5. Tvaroh pomáhá budovat svalovou hmotu

To se děje dvěma způsoby. Jednak kvůli vysokému obsahu bílkovin a nízkému obsahu sacharidů, které zvyšují hladinu růstového hormonu. Zadruhé díky výraznému obsahu vápníku, který zvyšuje hladinu testosteronu. Oba faktory vám pomohou budovat svaly rychleji.

6. Tvaroh pomáhá zhubnout

Mléčné výrobky včetně tvarohu, které obsahují hodně bílkovin a vápníku, pomáhají rychleji zhubnout. Ve studii, kde účastníci konzumovali mléčné výrobky třikrát denně, bylo evidentní, že tělesný tuk se ztrácel rychleji než obvykle. Tvaroh navíc obsahuje aminokyselinu leucin, která se aktivně podílí na spalování tuků a budování svalové hmoty.

jaký je výsledek? Tvaroh rozhodně patří mezi produkty prospěšné zdraví i postavě a tvaroh můžete jíst kdykoliv – ráno i večer.