Obyvatelé metropole žijí ve stavu neustálého napětí. Buď dopravní zácpy nebo tlačenice v MHD, nebo spěch v práci a neustálý nedostatek spánku a také zpravodajství, které vám nedovolí si vůbec odpočinout. V důsledku toho trpíme nejen psychicky, ale i fyzicky. Neustálý stresový stav navíc negativně ovlivňuje naši imunitu a i dobrý zdravotní stav může v určité chvíli selhat.

Často se stává, že člověk může měsíce vyčerpávající pracovat a jednoho krásného dne se probudí s vysokou horečkou a je zcela neschopen pracovat.

Samozřejmě vyvstává otázka: “Co dělat v takové situaci?” Objektivně vzato by bylo z mé strany prostě nekorektní radit radikálně, jak změnit svůj životní styl. Pamatujete si tento výraz: není třeba dávat rady těm, kteří to neumí? Takže ve většině případů je to skutečně pravda.

Po karanténě jsme začali žít v trochu jiném světě, je prostě těžké teď něco změnit. To ale neznamená, že neexistuje způsob, jak si trochu pomoci a hlavně své imunitě.

mírné cvičení
Každý profesionální trenér vám řekne, že nadměrné cvičení potlačuje imunitní systém a mírné cvičení jej stimuluje. Co to znamená? Při mírné zátěži se naše tělo opět dostává do stresové situace a začíná se jí přizpůsobovat.

Je důležité pochopit, že toto přizpůsobení by mělo být spojeno se zátěží, která vám pomůže cítit se lépe, být energičtější a poskytnout určité potěšení během cvičení, zejména psychologické. Díky takové zátěži funguje celé tělo lépe: spálíte kalorie navíc a procvičíte kardiovaskulární systém. Pokud přidáte svalovou práci, můžete zvýšit hladinu některých hormonů. A strečink, jóga a pilates pomáhají zatížit tělo a vypnout hlavu.

Jinými slovy, celkový ozdravný účinek cvičení poskytne spoustu výhod nejen pro imunitní systém, ale také pro nervový systém. Je však důležité, aby takové zatížení netrvalo déle než hodinu a počet tréninků nepřesáhl pět týdně.

Někdo může říct, že má rád například dnes populární bojová umění nebo CrossFit. Faktem však je, že se vám dostane potěšení, ale s přehnaným nadšením a příliš tvrdou prací. Vezmeme-li v úvahu všechny výše uvedené negativní faktory, má obyvatel metropole šanci, že dříve nebo později jednoduše spadne s horečkou.

Musíte najít rovnováhu a experimentovat. Neměli byste mít potíže s usínáním po tréninku, natož s dobrým spánkem nebo se ráno probouzet v rozbitém stavu. Bez ohledu na to, jak moc si cvičení užíváte, dříve nebo později si uvědomíte, že to nezvládáte, a téměř jistě s jakýmkoliv tréninkem úplně skončíte. A to je také špatné. Poslouchejte proto sami sebe, dávkujte zátěž a sami pocítíte, jak lépe se začnete cítit.

ČTĚTE VÍCE
Jaké složení by měl mít pánský oblek?

Sen
Nedostatek spánku je možná hlavním problémem většiny obyvatel velkých měst. Já sám spím v průměru šest hodin denně. Na konci týdne se všechny mé myšlenky soustředí pouze na to, jak se rychle dostat do „horizontální polohy“.

Ale nezáleží jen na tom, kolik spíte, ale také na kvalitě vašeho spánku. Často, když jsme ve stavu nervového napětí, špatně spíme nebo špatně usínáme, což je obzvláště nepříjemné, když už není nic na spaní. Je to dáno tím, že po aktivním dni je váš centrální nervový systém tak „přetaktovaný“, že se nedokáže sám zklidnit.

Mnoho lidí proto dává přednost relaxaci alkoholem, což samozřejmě odporuje zdravému životnímu stylu obecně. Místo toho se zkuste dostat do jakéhokoli malého parku nebo místa, kde je po práci klid, a jen se projít a dýchat. Hlavní věcí je snažit se nenechat se rušit svým smartphonem. Funguje téměř bezchybně.

Jídlo
Výživa ovlivňuje nejen naši imunitu, ale i naše celkové zdraví. Nedostatek vitamínů, makro- a mikroprvků ovlivňuje fungování celého těla. Příliš kalorická, tučná jídla zvyšují riziko vzniku řady onemocnění, od obezity po cukrovku, hypertenzi a mnoho dalších. Výživa je proto něco, čemu musíte věnovat zvláštní pozornost. Zejména na podzim, kdy je nedostatek vitamínů a také slunce, které je pro tělo prospěšné s mírou.

Před pár lety mi často říkali, že zorganizovat si normální stravu je docela obtížné. Ale nyní, zvláště po karanténě, kdy se průmysl dodávek hotových jídel tak dramaticky rozvinul, můžete vždy najít tu nejlepší volbu pro sebe.
Dietu lze vybírat jak podle počtu kalorií v jídelníčku, tak podle počtu jídel za den.

Na zdravější jídelníčky se začaly zaměřovat i kavárny a restaurace. To je ostatně nyní módní trend.

Nezapomeňte na jednoduché a vždy dostupné produkty, které jsou dobré pro imunitní systém: čaj s citronem, ovocné nápoje z bobulí a nápoje se zázvorem. Kromě toho musíte pít dostatek čisté pitné vody. Voda je hlavní živinou našeho těla a její nedostatek má vliv i na fungování imunitního systému.

  • Prolézt sacharidovým oknem: hlavní stereotypy o fitness a sportu
  • 5 typů lidí ve fitness klubu, kteří otravují všechny kolem
ČTĚTE VÍCE
Co to znamená, když vám zežloutnou prsty?










Příznaky oslabeného imunitního systému:
– slabost;
– časté nachlazení;
– malátnost;
– únava;
– snížená výkonnost;
– poruchy spánku.

Chcete-li zlepšit svou pohodu a stav svého těla, musíte zvýšit imunitu, a to ve všech jejích projevech.

Co ovlivňuje snížení imunity:

Všechny faktory ovlivňující imunitu se skládají z několika skupin. Okolnosti spojené s nezdravým životním stylem člověka: Nevyvážená strava, která vede k nedostatku vitamínů v těle.

– Nesprávná kombinace odpočinku a fyzické práce. Pravidelná deprese, podráždění.

– Nedostatek spánku.

-Špatné návyky, jako jsou: alkohol, drogy, závislost na cigaretách, i elektronických. Pracujte v místech s vysokou úrovní radiace. Špatné návyky, jako je alkohol, výrazně ovlivňují imunitní systém.

-Příčiny spojené s konkrétním onemocněním: Patologie krvinek – leukémie, lymfom. Onemocnění jater. Syndrom změněné absorpce ve střevě. Příznakem poškození ledvin je proteinurie, která odstraňuje imunoglobulin z těla. Infekční onemocnění s dlouhým průběhem. Poté, co utrpěl vážné zranění. Zhoubný nádor jako onkologické onemocnění. Primární imunodeficience. HIV. Nemoci jsou také faktory snížené imunity. — Mezi příčiny oslabeného imunitního systému patří také dlouhodobé užívání antibiotik, těžké operace a střevní invaze, jinak nazývané parazity.

Výše uvedené faktory mají negativní, destruktivní vliv na lidskou imunitu a vedou k častým onemocněním. Proto je vhodné, aby každý dospělý věděl, jak imunitu posílit doma.

Pro udržení zdravého imunitního systému se doporučuje jíst méně kořeněná a tučná jídla. Omezte nebo úplně přestaňte konzumovat velké množství cukru a kofeinu. Existuje ale řada přípravků, které dokážou zlepšit obranné reakce organismu.

Продукты, которые повышают иммунитет: тыква, морковь, свекла, помидор, чеснок; молочные продукты; цитрусовые, киви, клубника, персик, яблоко; оливковое масло; кедровые орешки; рыба, морская капуста; производные пчеловодства.

Tyto produkty jsou bez výjimky naplněny minerály a vitamíny, jejichž pravidelné používání pomůže posílit imunitní systém.

Správná výživa zlepšuje funkci střev a posiluje imunitní systém. Do jídelníčku proto musíte zařadit více zeleniny a ovoce, mléčné výrobky, libové maso a ryby.

Komplexní zdravá strava je jednou z nejdůležitějších podmínek pro udržení dobré imunity. Vitamíny, stejně jako minerály dodávané s jídlem, spouštějí a aktivují rezervní síly těla. Ale ani ty nejzdravější potraviny nepomohou posílit imunitní systém člověka, který často kouří nebo pije alkohol.

ČTĚTE VÍCE
M si kromě tužky obarvit obočí?

Produkty, které posilují imunitní systém: cibule – pomáhá tělu bojovat proti mikrobům, pomáhá zastavit růst rakovinných buněk, posiluje imunitní systém, česnek – pomáhá obnovit tělo po stresu, čistí játra, výborný prostředek v boji proti zánětům a nádorům.

Vitamin C – posiluje imunitní systém a nachází se v citronech, šípcích, pomerančích, sladké paprice, černém rybízu.

Zázvor – obsahuje obrovské množství minerálů a vitamínů, které rychle posilují imunitní systém.

Med – konzumace jedné lžíce denně je zdraví prospěšná. Med, citron a česnek. Nejdůležitější potraviny, které posilují imunitní systém, jsou cibule, česnek, citron, med a zázvor.

Omezte nebo zcela odstraňte konzumaci tučných, kořeněných, sladkých a škrobových jídel.

Na imunitní systém blahodárně působí různé odvary a nálevy. Před použitím lidových léků se doporučuje konzultovat s lékařem.

To znamená, nejprve recept : Listy vlašských ořechů se zalijí horkou vodou (500 ml). Vývar by se měl vařit 10 hodin v termosce. Denně vypijte 80 ml odvaru.

Druhý recept je následující : Přidejte horkou vodu (2 ml) do jehličí (250 polévkové lžíce). Poté vařte asi půl hodiny a stejnou dobu louhujte. Vezměte 200 ml denně. Odvar z jehličí. Oblíbený je aromatický odvar z borovice.

Také oblíbený recept s cibulí : Cibuli (250 g) nakrájíme a smícháme s cukrem (200 g). Poté přidejte vodu (500 g) a vařte hodinu a půl na mírném ohni. Když nálev vychladne, přidejte med (2 polévkové lžíce) a přefiltrujte. Vezměte denně, 1 polévková lžíce. l. 2-3x denně.

Ještě jeden, čtvrtý recept : Suché šípky přidejte horkou vodou (1 litr), poté přidejte cukr (4 polévkové lžíce) a vařte 10 minut. Necháme 4 hodiny louhovat. Kmen. Nálev pijte každý den. Šípkový odvar. Šípkový nálev byl také vnímán jako posilovač imunity.

Pátý recept obsahuje následující položky : Třezalku tečkovanou (10 g) smícháme s horkou vodou (250 ml). Vezměte infuzi denně po jídle 2-3krát denně, 1 polévková lžíce. l. Recept podobný pátému: Drcená suchá celandinová bylina (1 lžička) se zalije horkou vodou (250 ml) a ochladí. Pijte několikrát denně, teplé, 80 ml. Odvar z celandinu. Vlaštovičník má také mnoho prospěšných vlastností pro imunitní systém.

ČTĚTE VÍCE
Kdo by neměl cvičit oční cviky?

A poslední účinný recept obsahuje následující body : Přeslička (1 polévková lžíce) se zalije vroucí vodou (250 ml). Necháme 30 minut louhovat, poté scedíme. Vezměte 1 polévkovou lžíci několikrát denně. l. Léky Lidové prostředky neúčinkují okamžitě. Některé recepty navíc mohou způsobit alergickou reakci.

Dobrým způsobem, jak odstranit toxiny, je koupel. Na procházku venku. Pijte asi 2 litry vody denně, ale nejprve se poraďte se svým lékařem, protože velké množství tekutin není indikováno pro každého

Každý ví, že kouření a alkohol jsou zdraví škodlivé, ale nikdo nespěchá, aby se těchto „zlých“ návyků zbavil. Mnoho lidí k tomu potřebuje motivaci. Zvýšení imunity je velmi významnou pobídkou.

Dalším častým problémem, který v dnešní době snižuje tonus těla, je sedavý způsob života.

Mnoho lidí věří, že intenzivní fyzická aktivita zlepšuje zdraví a imunitu – a mýlí se. Ideální pro člověka a jeho imunitní systém by byla – a to je vědecky dokázáno – pohybová aktivita střední úrovně. Přetěžování organismu fyzickou prací naopak snižuje ochranné schopnosti organismu. Mírná zátěž se ale zvyšuje.

Doporučení: Velmi užitečné jsou aerobní cvičení, které účinně působí na organismus. Musíte cvičit po celý den. Stoupejte po schodech, méně používejte výtah. Chodit do obchodů. Jděte po ulici. Najděte si něco příjemného. Můžete cvičit plavání, tanec, hraní fotbalu, cvičení a další sporty. Nejdůležitější pro tělo je aktivní životní styl. Problémem, který v dnešní době snižuje tonus těla, je sedavý způsob života. Je důležité vědět! Chcete-li zlepšit své zdraví a nepřibrat nadváhu, musíte se více pohybovat: jezdit na kole, chodit na čerstvý vzduch, navštěvovat bazén nebo fitness klub.

Ohledně fyzické aktivity byste se měli poradit se svým lékařem. A zátěž pro lidi trpící například kardiovaskulárními chorobami by měla být mírná a proveditelná.

Časté zkušenosti , stres obvykle vede k neklidnému spánku. A člověk, který nemá dostatek spánku, se stává podrážděným a letargickým. Je známo, že normální spánek dospělého by měl být alespoň sedm hodin denně, což je nezbytné pro normální fungování těla a imunity. Nedostatek spánku a odpočinku zvyšuje pravděpodobnost, že člověk onemocní.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho efekt žlutého peelingu vydrží?

Spánek ovlivňuje fungování celého těla. Váš imunitní systém nebude silný bez dobrého spánku. Člověk, který má nedostatek spánku a je unavený, snadno onemocní. Dobrý spánek je dokonalým lékem na únavu. Posiluje imunitu a normalizuje fungování těla. Vědci prokázali, že lidé, kteří spí méně než 6 hodin denně, jsou nachlazeni téměř 6krát častěji než ti, kteří spí 8 hodin. A to vše proto, že nedostatek spánku oslabuje imunitní systém a stárne celé tělo, navíc zpomaluje činnost mozku. Obecně uznávaná norma spánku pro dospělého je 7-8 hodin denně. Stojí za to naslouchat svému tělu – a ono vám dá díky častým nachlazením nebo únavě a slabosti vědět, kdy je čas si odpočinout a pořádně se vyspat. Někteří lidé někdy nemají možnost se pořádně vyspat, ale to není problém, tělo bez spánku má schopnost se rychle zotavit. K tomu stačí po probdělé noci déle spát. Na spánku nelze šetřit, možná pak budete muset věnovat více času, úsilí a peněz na obnovu těla a imunity.

Aby se snížilo riziko nachlazení , je nutné provádět preventivní procedury co nejčastěji a posilovat imunitní systém. Základní preventivní doporučení: Konzumujte více přírodních vitamínů. Ohřejte se a otřete se studenou vodou. Udržujte aktivní životní styl. Pít hodně vody. Více chodit. Pijte bylinkové čaje. Spánek podle doporučení lékařů – 7-8 hodin denně. Zdravé bylinkové čaje vám pomohou udržet se v dobré kondici. Zbavení se špatných návyků, aktivní životní styl, méně stresu a starostí, zdravý spánek a správná výživa jsou klíčem k silné imunitě a zdravému tělu.

Musíte pouze dodržovat výše uvedená doporučení, není to tak obtížné.

Z vyvození závěrů lze poznamenat, že zvýšení imunity dospělého doma je zcela proveditelný úkol. Pro silný imunitní systém je důležité vést zdravý životní styl a vítat nový den s dobrou náladou.

Výběr materiálu provedl Ronzhina N.P. – instruktorka sanitární a hygienické výchovy „Městská nemocnice“