Nenáročná procházka je možná nejen v teniskách a teniskách! Jehlové podpatky lze nosit i s úsměvem na tváři! Naučte se chodit na vysokých podpatcích bez únavy a začněte cvičit ještě dnes!

Vysoké podpatky jsou koníčkem mnoha žen. Boty na podpatku dokážou i ty nejobyčejnější šaty proměnit v odzbrojující outfit. Není žádným tajemstvím, že nohy na vysokých podpatcích vypadají delší, chůze se stává atraktivnější a sebevědomí dámy, která se zvedla o 10 centimetrů výše, se zvyšuje 10krát!

Jedna věc je špatná – krása v tomto případě opravdu vyžaduje oběť. Musíte zaplatit unavenýma nohama, bolavými prsty, bolavými patami a otoky. Dnes vás nebudeme odrazovat od toho, abyste se vzdali svých oblíbených bot, kozaček a sandálů, řekneme vám, jak krásně chodit v podpatcích a nemít z toho negativní důsledky.

  1. Příprava svalů na stres
  2. Hladké tréninky: naučit se chodit na podpatcích
  3. Relaxace
  4. Výběr pohodlné obuvi
  5. Účinným nástrojem jsou vložky a vložky

Příprava svalů na stres

Abyste se naučili krásně chodit na podpatcích, musíte trénovat svaly nohou. Můžete to udělat jednoduchým cvičením: každý den se jednu minutu procházejte po špičkách a poté stejnou část procházejte na patách. Celková délka lekcí by měla být 5-10 minut.

Pamatujte, že při chůzi na jehlových podpatcích trpí nejen svaly nohou, ale i záda. Naučte se chodit s rovnými zády. Naše babičky si také vyvíjely držení těla tak, že chodily po pokoji s knihou na hlavě. Tento jednoduchý cvik nejen zkrásní vaši chůzi, ale také postupně snižuje celkovou zátěž páteře.

Sedavé zaměstnání je velmi škodlivé pro krevní oběh. Pokud musíte celý den sedět, pravděpodobně jste si všimli, že po náročném dni může být obtížné chodit na podpatcích.

Abyste předešli večerní únavě, nebuďte líní na procházky během dne, choďte po schodech, a pokud nemůžete často vstávat, dělejte gymnastiku pro nohy a lýtka vsedě.

Položte knihu na podlahu, položte na ni ponožky a snižujte a zvedněte nohy, střídejte rychlé a pomalé pohyby. Dalším cvikem je válení malého gumového míčku s hroty mezi chodidly.

Hladké tréninky: naučit se chodit na podpatcích

Pokud jste nikdy nenosila vysoké podpatky, nespěchejte s nákupem ohromujících jehlových bot. Před chůzí v podpatcích o výšce 10-12 cm cvičte na modelech, které vás zvednou o 7-8 cm, postupně přejděte na vysoké tlusté podpatky a až po zvyknutí se začněte poohlížet po botách s tenkými jehlovými botami.

ČTĚTE VÍCE
Co dělat, když vypadne obočí a řasy?

Nesnažte se neustále chodit pouze „ve výšce“, vaše nohy vyžadují různé zatížení. Do práce si nechte přezouvat, při dlouhých nákupech noste pohodlné boty a na začátku cesty k jehlovým podpatkům mějte po ruce náhradní „rychlovky“, ve kterých vždy najdete spásu pro unavené nohy.

Relaxace

Pokud jsou vaše nohy po dlouhé procházce unavené z podpatků, můžete je rychle oživit chladnou sprchou nebo kontrastními koupelemi s přídavkem mořské soli a éterických olejů. Proti únavě velmi dobře pomáhá masáž, která není tak náročná na vlastní pěst.

Po venčení v nových botách jsou otoky nohou poměrně častým jevem. Zbavit se tohoto nepříjemného následku pomůže kostka ledu, kterou si lze nohy po koupeli či sprše otřít. Použít můžete i speciální kosmetické krémy s chladivým účinkem s obsahem mentolu.

Pokud bylo bolestivé chodit na podpatcích, musíte si lehnout na záda a zvednout nohy na polštář nebo srolovanou přikrývku. Tato poloha pomůže vašim nohám uvolnit se a zlepšit tok lymfy a krve. Mimochodem, lékaři doporučují spát v této poloze – to je vynikající prevence křečových žil.

Výběr pohodlné obuvi

Určitě jste si všimli, že v některých botách na nízkém podpatku se vaše nohy unaví ještě více než v těch na podpatku. Jde o to, že pohodlí závisí nejen na výšce podpatku, ale také na dalších vlastnostech.

  • Za prvé, poslední by mělo být pohodlné. Abyste při výběru neudělali chybu, nespěchejte s párem, který se vám líbí, k pokladně – procházejte se po prodejní ploše co nejdéle v botách, které se vám líbí. Dobré kopyto by mělo mít pocit, že váha je rozložena po celém chodidle, spíše než aby se soustředila na prsty nebo jiný bod.
  • Za druhé, věnujte pozornost ponožce. Příliš úzký prst na noze se pro vaše prsty stane skutečnou mučírnou. Problémem může být i příliš hluboký řez v této oblasti.
  • Zatřetí se zamyslete nad tím, kam budete v kupovaných botách chodit. Pokud se chystáte nejen do kanceláře, ale i na ulici, pak byste si neměli kupovat boty s velmi tenkou podrážkou, v tomto případě se budete cítit jako princezna a hrášek, neustále cítit každý oblázek, který se objeví podél cesta.
ČTĚTE VÍCE
Co můžete dát stavební firmě?

Při výběru bot je potřeba zvážit nejen velikost a výšku chodidla, ale také tělesnou hmotnost! Čím větší hmotnost, tím stabilnější by měla být pata! Pro dámy s křivolakými postavami jsou vhodnější podpatky na klínku než tenké jehlové boty!

Účinným nástrojem jsou vložky a vložky

Velmi užitečným vynálezem pro boty na vysokém podpatku jsou ortopedické vložky, které snižují zátěž chodidla a zabraňují klouzání nohy. V ideálním případě by ortopedické výrobky měly být zakoupeny ve specializovaných prodejnách nebo objednány individuálně, s přihlédnutím ke všem vlastnostem nohy, jejím křivkám a velikosti.

Tyto vložky mají speciální vycpávky, které poskytují maximální pohodlí při chůzi. Pro otevřenou obuv se vyrábějí speciální zkrácené modely. K výrobě se používá kůže, textilie, silikonové materiály.

Pokud není možné zakoupit ortopedické vložky, lze zakoupit textilní, kožené, gelové nebo silikonové protiskluzové vložky s texturovaným povrchem. Vycpávky pod přední část chodidla snižují únavu a zabraňují klouzání nohy, čímž odpadá problém s vyčnívajícími prsty u sandálů a zabraňuje mačkání nehtů v úzkých botách.

Na zadní straně boty jsou nalepeny patní zarážky, tyto vycpávky nejen zabraňují sklouznutí nohy dolů, ale také zabraňují únavě nohou na vysokých podpatcích. Klipy na patě mohou být kožené nebo gelové, pokud není možné vybrat vložku tak, aby odpovídala barvě boty, je lepší zvolit silikonovou variantu.

Výrobky s polyuretanovými polštářky z paměťové pěny se doporučují pro patní ostruhy v botách s jakoukoli výškou podpatku. Takové vložky snižují zátěž páteře a umožňují správné umístění chodidla.

Někteří výrobci dodávají své výrobky s přilnavou vrstvou, jiní to nedělají, aby boty nepoškodili a doufají, že silikon na boty přilne sám. Pokud se stélka zamíchá, můžete ji vždy opravit superlepidlem.

Chcete-li chodit na vysokých podpatcích bez únavy, nepoužívejte jehlové podpatky, ale neodkládejte je pouze na dovolenou. Pravidelný trénink vám pomůže získat jistou a snadnou chůzi.

Při nošení podpatků se váha, která je běžně kladena na chodidlo, zcela přesune.

Když je pata vysoká, je přední část chodidla nucena snášet o 75 % větší sílu než obvykle. V důsledku to může vést k poranění chodidla, kolen nebo dokonce zakřivení páteře.

Použijte tyto tipy pro nošení podpatků, abyste minimalizovali všechny související negativní účinky.

1. Na podpatky si zvykejte postupně.

Nenoste celý den jen podpatky, pokud jste podpatky ještě nikdy nenosily. Začněte toto umění ovládat postupně.

ČTĚTE VÍCE
Je možné pít v noci zelený čaj s mlékem?

Zkuste si na to trochu zvyknout a začněte s nízkými podpatky (ne více než pět centimetrů). Poté, když si na to zvyknete, můžete přejít na vyšší možnost.

2. Začněte s širokými podpatky.

Pokud si okamžitě nasadíte jehlové boty, bude to opravdová katastrofa. Vyplatí se začít s širokými podpatky, protože jsou mnohem pohodlnější a stabilnější. Navíc poskytují větší plochu podpory pro chodidlo, takže bude méně nepohodlí.

Po určité době, když se do toho dáte, můžete přejít na tenčí a vyšší podpatky. Uvidíte, tentokrát vám budou připadat pohodlnější.

3. Dělejte krátké přestávky.

Při nošení jakýchkoli podpatků, dokonce i nízkých, byste si měli dělat přestávky. To dá vašim nohám možnost odpočinout si a zlepšit krevní oběh.

Pokud je to možné, jemně masírujte lýtka, abyste uvolnili křeče a stimulovali průtok krve.

4. Noste boty správné velikosti.

Ačkoli se to zdá zřejmé, lidé často nosí boty, které jsou příliš velké nebo příliš těsné. Takový pár jen zvyšuje bolest a má negativní zdravotní následky.

Pokud jsou vaše boty příliš těsné, mohou způsobit mozoly. Na druhou stranu široký pár nohu nezajistí. Chodidlo se pohne a celá zátěž se přenese na jeho přední část, která se bude namáhat, aby boty nespadly. Obě možnosti jsou pro nohy škodlivé.

5. Zkuste najít boty, které se zapínají u kotníku.

Pokud je u kotníku zapínání nebo nárty nejsou zcela otevřené, bota se bude mnohem snadněji přizpůsobovat vašim nohám. Navíc nebudete muset neustále namáhat nohy, abyste boty drželi, takže budou méně unavené.

Vyplatí se také hledat boty s ramínky. Skvělou možností jsou popruhy ve tvaru T.

6. Použijte vložky.

V obchodech s obuví najdete malé vložky, které slouží k podpoře dvou oblastí chodidla. V závislosti na oblasti bolesti je umístěte pod prsty nebo patu. Takové vložky sníží tlak na odpovídající oblast.

Nejlepší je nosit je v tašce, abyste je měli po ruce, jakmile vás začnou bolet nohy.

7. Navlhčete nohy.

Je velmi důležité používat hydratační krém na nohy. Nejen, že udělá pokožku vašich nohou hebkou a atraktivní, ale také pomůže předcházet mozolům. Faktem je, že neudržovaná kůže zvyšuje pravděpodobnost tření a tvorby ran.

ČTĚTE VÍCE
Jaké aktivity lze pro děti dělat?

Dalším zajímavým trikem, který můžete vyzkoušet, je natřít boty krémem a rozetřít, aby materiál změkčil. Díky tomu bude nošení podpatků pohodlnější.

8. Zchlaďte si boty.

Tento tip vám pomůže, pokud máte oblíbený pár bot, ale jsou příliš malé a odírají vám nohy. Jednoduše vložte do bot sáčky s vodou a vložte boty do mrazáku. Když kapalina zamrzne, voda začne tlačit na materiál a ten se trochu natáhne. Boty tak budou příště mnohem pohodlnější.

9. Noste platformu.

Jedná se o stabilnější botu s větší podrážkou. Díky tomu budete vypadat vyšší a méně zatěžovat nohy. Platforma „zablokuje“ 2-3 cm podpatku, takže se vám bude lépe chodit.

10. Vyhněte se tenkým podrážkám.

Tenká podrážka poskytuje špatnou podporu spodní části chodidla. Je lepší zvolit hrubou gumovou podrážku, protože tlumí tlak při chůzi a ulevuje od bolesti nohou.

Postupujte podle těchto tipů a budete mít skvělý vzhled bez nepohodlí nebo bolesti.

Při nošení podpatků se váha, která je běžně kladena na chodidlo, zcela přesune.

Když je pata vysoká, je přední část chodidla nucena snášet o 75 % větší sílu než obvykle. V důsledku to může vést k poranění chodidla, kolen nebo dokonce zakřivení páteře.

Použijte tyto tipy pro nošení podpatků, abyste minimalizovali všechny související negativní účinky.

1. Na podpatky si zvykejte postupně.

Nenoste celý den jen podpatky, pokud jste podpatky ještě nikdy nenosily. Začněte toto umění ovládat postupně.

Zkuste si na to trochu zvyknout a začněte s nízkými podpatky (ne více než pět centimetrů). Poté, když si na to zvyknete, můžete přejít na vyšší možnost.

2. Začněte s širokými podpatky.

Pokud si okamžitě nasadíte jehlové boty, bude to opravdová katastrofa. Vyplatí se začít s širokými podpatky, protože jsou mnohem pohodlnější a stabilnější. Navíc poskytují větší plochu podpory pro chodidlo, takže bude méně nepohodlí.

Po určité době, když se do toho dáte, můžete přejít na tenčí a vyšší podpatky. Uvidíte, tentokrát vám budou připadat pohodlnější.

3. Dělejte krátké přestávky.

Při nošení jakýchkoli podpatků, dokonce i nízkých, byste si měli dělat přestávky. To dá vašim nohám možnost odpočinout si a zlepšit krevní oběh.

Pokud je to možné, jemně masírujte lýtka, abyste uvolnili křeče a stimulovali průtok krve.

4. Noste boty správné velikosti.

ČTĚTE VÍCE
Jaký vitamín zesvětluje stařecké skvrny?

Ačkoli se to zdá zřejmé, lidé často nosí boty, které jsou příliš velké nebo příliš těsné. Takový pár jen zvyšuje bolest a má negativní zdravotní následky.

Pokud jsou vaše boty příliš těsné, mohou způsobit mozoly. Na druhou stranu široký pár nohu nezajistí. Chodidlo se pohne a celá zátěž se přenese na jeho přední část, která se bude namáhat, aby boty nespadly. Obě možnosti jsou pro nohy škodlivé.

5. Zkuste najít boty, které se zapínají u kotníku.

Pokud je u kotníku zapínání nebo nárty nejsou zcela otevřené, bota se bude mnohem snadněji přizpůsobovat vašim nohám. Navíc nebudete muset neustále namáhat nohy, abyste boty drželi, takže budou méně unavené.

Vyplatí se také hledat boty s ramínky. Skvělou možností jsou popruhy ve tvaru T.

6. Použijte vložky.

V obchodech s obuví najdete malé vložky, které slouží k podpoře dvou oblastí chodidla. V závislosti na oblasti bolesti je umístěte pod prsty nebo patu. Takové vložky sníží tlak na odpovídající oblast.

Nejlepší je nosit je v tašce, abyste je měli po ruce, jakmile vás začnou bolet nohy.

7. Navlhčete nohy.

Je velmi důležité používat hydratační krém na nohy. Nejen, že udělá pokožku vašich nohou hebkou a atraktivní, ale také pomůže předcházet mozolům. Faktem je, že neudržovaná kůže zvyšuje pravděpodobnost tření a tvorby ran.

Dalším zajímavým trikem, který můžete vyzkoušet, je natřít boty krémem a rozetřít, aby materiál změkčil. Díky tomu bude nošení podpatků pohodlnější.

8. Zchlaďte si boty.

Tento tip vám pomůže, pokud máte oblíbený pár bot, ale jsou příliš malé a odírají vám nohy. Jednoduše vložte do bot sáčky s vodou a vložte boty do mrazáku. Když kapalina zamrzne, voda začne tlačit na materiál a ten se trochu natáhne. Boty tak budou příště mnohem pohodlnější.

9. Noste platformu.

Jedná se o stabilnější botu s větší podrážkou. Díky tomu budete vypadat vyšší a méně zatěžovat nohy. Platforma „zablokuje“ 2-3 cm podpatku, takže se vám bude lépe chodit.

10. Vyhněte se tenkým podrážkám.

Tenká podrážka poskytuje špatnou podporu spodní části chodidla. Je lepší zvolit hrubou gumovou podrážku, protože tlumí tlak při chůzi a ulevuje od bolesti nohou.

Postupujte podle těchto tipů a budete mít skvělý vzhled bez nepohodlí nebo bolesti.