Pokud hubnete, musíte do svého jídelníčku zařadit komplexní sacharidy. Ideálně je to kaše ke snídani. V tomto článku se podíváme na to, zda je možné vařit kaši s mlékem. A to nejen při hubnutí.

Pro začátek je důležité pochopit následující: rychlé (rychle uvařené) cereálie nepřinášejí tělu žádný užitek! Téměř o všechno jsou ochuzeni nejvíce prospěšné živiny, obsahují hodně škrobu a minimum vlákniny. Takové obiloviny způsobují prudký skok cukru, tj. obsahují „rychlé“ sacharidy.

Abyste tělu prospěli, získejte všechny vitamíny a mikroelementy, používat celá zrna. K aktivaci metabolických procesů potřebujeme přesně komplexní uhlohydrátyŽe nacházející se v celých zrnech.

Celozrnné kaše:

– celozrnný oves
– divoká/hnědá rýže
– pohanka (nejlépe zelená, nepražená)
– proso
– bulgur
– celozrnný ječmen
– kroupy

Nyní o mléce.

Je to dokonce oficiální Medicína poznala nebezpečí mléka. Mléko je přece produkt pro děti! Po 7 letech věku děti přestávají produkovat enzym zodpovědný za vstřebávání laktózy (speciální cukr, který se nachází v mléce).

To znamená, že pro normálního dospělého je velmi obtížné vyrovnat se s trávením mléka. I když to není pro samotného člověka patrné (někdy se intolerance laktózy projevuje poruchami stolice, dysbakteriózou, otoky, častým nachlazením a někdy se vyskytuje navenek asymptomaticky).

A ještě více – mléko (bílkoviny!) smíchané s obilovinami (škrob!). To je kombinace našeho těla Tráví s velkými obtížemis každodenní zátěží slinivky břišní, jater a celého gastrointestinálního traktu.

Kde se vzal tento hrozný zvyk – vaření kaše s mlékem?

Koneckonců, nemyjeme nádobí mlékem, nepereme prádlo v mléce. Mléko je určeno k tomu, aby maminka mohla krmit své miminko, dokud se nepostaví na vlastní nohy a dostane vlastní jídlo.

Mléko každého druhu samice obsahuje obrovské množství hormonůVčetně růstové hormony. Každý druh má své vlastní hormony. Kravské mléko obsahuje hormony pro růst telat, takže jim rychleji rostou rohy a kopyta.

Potřebujete rohy a kopyta? Proč tedy pijete tekutinu, kterou Příroda zamýšlela pro nově narozené stvoření?

Při trávení cizího mléka střevní mikroflóra je narušena, funkce gastrointestinálního traktu se zhoršuje, potrava vstupuje do střev nezpracovaná a není připravena k absorpci. Nestrávený potravinový odpad se postupem času mění v usazeniny toxinů, fekální kameny, žlučové a ledvinové kameny a tukové usazeniny na vnitřních orgánech (viscerální tuk, který je velmi nebezpečný pro zdraví).

ČTĚTE VÍCE
Co je lepší, ovesná kaše s vodou nebo mlékem?

Potřebujete sacharidy navíc?

A ještě jeden důležitý fakt pro hubnoucí: kalorický obsah vařené kaše s mlékem, mnohem vyšší než obsah kalorií v kaši s vodou.

Kaše vařená ve vodě lépe vstřebatelné tělem. Kaše na vodě zachovává všechny vitamíny a minerálynezbytné pro vaše tělo.

Kaše s vodou obalí sliznici žaludku a střev, která blahodárně působí na celý trávicí trakt.

A aby se všechny vitamíny lépe vstřebaly, přidejte do kaše trochu másla a podle potřeby také své oblíbené koření.

Musíte také pamatovat na to, že každodenní pití stolní vody, půl hodiny před jídlem a 1,5 hodiny po jídle, podporuje hubnutí a zlepšuje pohodu.

Vážení čtenáři!
Děkujeme, že čtete náš blog! Získejte nejzajímavější publikace jednou měsíčně prostřednictvím předplatného.
Novým zákazníkům dáváme při první objednávce 12 lahví minerální vody BioVita nebo pitné vody Stelmas. Operátoři vás budou kontaktovat a upřesní podrobnosti. Tel. 8 (800) 100-15-15

* Propagace pro Moskvu, Moskevskou oblast, Petrohrad, Leningradskou oblast

V honbě za štíhlým tělem a krásnou postavou mnoho lidí zkouší různé diety. Rýžová dieta se podle jejích vyznavačů dokáže zbavit 4-5 kil navíc za pár dní. Jaké jsou výhody a nevýhody rýžové diety a kdo ji může dodržovat – budeme mluvit v článku

V roce 1939 německý vědec Walter Kempner vyvinul nový typ diety, kterou nazval rýžová dieta. Specialista studoval vliv různých skupin potravin na některá onemocnění a dospěl k závěru, že u pacientů, kteří do svého jídelníčku zařazují pokrmy na bázi rýže, je mnohem méně pravděpodobné, že budou trpět cukrovkou, obezitou a arteriální hypertenzí1.

Základem rýžové diety, jak už název napovídá, je rýže. Moderní odborníci na výživu nazývají neloupanou, neleštěnou rýži (hnědou nebo hnědou) 2 nejvýživnější a nejzdravější. Během zpracování zachovává integritu slupky zrna, čímž zachovává živiny a nutriční hodnotu v konečném produktu 2 . A dlouhozrnná rýže, která se obvykle používá k přípravě příloh, je přeborníkem v obsahu vlákniny.

Na samotné rýži samozřejmě dlouho nevydržíte, takže během diety smíte jíst i jiné druhy potravin. Hlavní je omezit ve stravě bílkoviny a tuky.

Výhody rýžové diety

Rýže je bohatá obilovina, která obsahuje vitamíny skupiny B, vápník, draslík, fosfor, hořčík, zinek a selen. Rýže je také schopna odstranit přebytečnou tekutinu z těla a zabraňuje hromadění solí. To může být užitečné nejen pro ty, kteří se snaží zhubnout, ale také pro lidi s dnou, arteriální hypertenzí a ukládáním solí v kloubech a chrupavkách.

ČTĚTE VÍCE
Je možné si otřít obličej měsíčkovou tinkturou?

Rýže obsahuje také malé množství vlákniny, která normalizuje trávení, pomáhá tělu odstraňovat toxiny a čistit střeva, čímž nastartuje metabolismus a zlepší celkovou kondici.

Další výhodou konzumace rýže je, že neobsahuje lepek, rostlinnou bílkovinu. Rýže se proto může stát základem jídelníčku lidí trpících celiakií (její intolerancí).

Nevýhody rýžové diety

Navzdory výše uvedeným výhodám rýžové diety má tento typ mononutrice několik významných nevýhod:

  • rýže pomáhá odstraňovat odpad a toxiny, ale zároveň tělo ztrácí draselné soli, které jsou nezbytné pro zdraví cév, kapilár a mozkovou činnost;
  • Vzhledem k tomu, že rýže obsahuje málo kalorií, člověk neustále pociťuje hlad. Na tomto pozadí se mohou objevit závratě, nevolnost, třes rukou a slabost;
  • nedostatek bílkovin v obilovinách často vede k vyčerpání svalů a kostí;
  • Dlouhodobé dodržování rýžové diety vede k poruchám trávení a zácpě.

Kontraindikace rýžové diety

Rýžová dieta by neměla být používána dětmi a dospívajícími, protože kvůli nedostatku mikroelementů a vitamínů se růst kostry může prudce zpomalit. A to je plné vývoje onemocnění pohybového aparátu.

Těhotné a kojící ženy by se také měly vyhýbat rýžové dietě, a to i na krátkou dobu. V období porodu a kojení je ženské tělo nejzranitelnější vůči nemocem a potřebuje více vitamínů. Monodieta mu není schopna poskytnout všechny potřebné živiny, stopové prvky a minerály.

Dietu na bázi rýže by také neměli používat lidé s chronickými onemocněními v anamnéze, zejména s těmi, které se týkají gastrointestinálního traktu. Pro tuto kategorii pacientů lékaři vyvíjejí specializovanou léčebnou výživu, kterou je nutné dodržovat.

Menu na 3 dny pro rýžovou dietu

Odborníci na výživu nedoporučují praktikovat rýžovou dietu průběžně. Tento typ výživy lze použít k úlevě tělu (doslova na 1-3 dny) při zachování vodní a minerální rovnováhy po celý den. Sestavili jsme pro vás vzorový jídelníček na 3 dny, který vám pomůže jíst chutně a pestře při dodržení základních zásad rýžové diety.

Den 1

  • Snídaně: vařená hnědá rýže s bylinkami, ochucená olivovým olejem, sendvič s chlebem z celozrnné mouky a nízkotučného sýra, kompot z bobulí a sušeného ovoce.
  • Druhá snídaně: rýžový nákyp s ovocem a chia semínky.
  • Oběd: polévka s bramborem, mrkví, vařenou hnědou rýží a kuřecím řízkem, celozrnný chléb.
  • Odpolední občerstvení: vegetariánský pilaf s dlouhozrnnou rýží, rozinkami a kurkumou.
  • Večeře: dušená rýže s dušenou zeleninou, nízkotučný kefír.
ČTĚTE VÍCE
Jak správně sedět v práci podle Feng Shui?

Den 2

  • Snídaně: rýžová kaše na vodě s přídavkem sušeného ovoce a kokosového mléka, toast se sušeným chlebem a plátkem sýra.
  • Druhé snídaně: svačina z vařené hnědé rýže, mandarinky a červeného jablka, ochucená přírodním jogurtem.
  • oběd: dušená rýže s rostlinným olejem a zeleninou, pečená pollock.
  • Svačina: ovocný salát s rýží, oblečený s jogurtem.
  • večeře: zelné závitky se zelím, rýží a telecím masem, nízkotučný kefír.

Den 3

  • snídaně: dušená rýže s medem a zeleným jablkem s přídavkem nízkotučného tvarohu, šťáva z bobulí.
  • Druhá snídaně: vývar se zeleninou a hnědou rýží.
  • Oběd: rýžová polévka se žampiony, brambory, zelenina, salát z rýže a čerstvé zeleniny, ochucená rostlinným olejem.
  • Odpolední občerstvení: Vařená bílá rýže se zeleným hráškem a kukuřicí.
  • Večeře: pečená rýže s brokolicí, ochucená olivovým olejem.

výsledky

Lidé, kteří rýžovou dietu propagují, a ti, kteří ji již vyzkoušeli v akci, tvrdí, že za 8 dní se snadno zbavíte 4-6 kg nadváhy. Díky čistícím vlastnostem rýže (zejména hnědé rýže) se tělo také zbavuje toxinů, přebytečné soli a tekutin. Vláknina obsažená v rýžových pokrmech pomáhá zlepšit trávení a metabolické procesy.

A pokud na týden zařadíte do jídelníčku pouze rýži vařenou na různé způsoby a vyloučíte z jídel zeleninu, bylinky a ovoce, tak ve výsledku můžete zhubnout až 10 kg. Ale tento způsob výživy, stejně jako rýžová dieta obecně, není podporován moderními lékaři a je nazýván extrémně nebezpečným pro zdraví.

Odborníci na výživu tvrdí, že hubnutí na rýžové dietě je ve skutečnosti klamné. Ke ztrátě nadbytečných kilogramů nedochází tím, že se zbavíte tuku, ale odstraněním přebytečné tekutiny a solí z těla. Po návratu k obvyklé stravě se shozené kilogramy velmi rychle vrátí. Navíc lékaři nedoporučují praktikovat rýžovou dietu nejen pro její nízkou účinnost a krátkodobé výsledky, ale také pro negativní dopad na gastrointestinální trakt a trávicí systém.

Recenze odborníků na výživu

– Rýžovou dietu, stejně jako většinu ostatních diet, lze použít krátkodobě, abyste rychle dosáhli výsledků. Je však třeba poznamenat, že k hubnutí při rýžové dietě dochází především kvůli odstranění přebytečné tekutiny z těla. Rýže spolu s tekutinou odstraňuje toxiny z těla. Proto je rýže součástí stravy pacientů s otravou jídlem a intoxikací, – upozorňuje odbornice na výživu Elena Solomatina.

ČTĚTE VÍCE
Kolik průměrně stojí peeling na obličej?

– Rýžovou dietu, stejně jako jakoukoli jinou monodietu, lze dodržovat pouze několik dní. To je přijatelné pro relativně zdravého člověka s cílem zhubnout 2-3 kg před důležitou událostí v životě, například svatbou. Zároveň je důležité pochopit, že účinek rýžové diety je krátkodobý, a když se vrátíte k obvyklé stravě, kilogramy se znovu objeví, říká endokrinoložka Anastasia Popková.

Oblíbené otázky a odpovědi

Endokrinoložka Anastasia Popkova odpovídá na nejoblíbenější otázky našich čtenářů o rýžové dietě, jejích výhodách a nevýhodách.

Jak dlouho můžete držet rýžovou dietu?

– Moderní dietetika nedoporučuje držet rýžovou dietu. Monovýživa může vyvolat zhroucení, které povede k rychlému nárůstu kilogramů. Efektivnější variantou hladkého hubnutí je změna stravovacích návyků a také vyvážená strava.

Která rýže je považována za nejzdravější?

– Nejzdravější je hnědá nebo hnědá rýže. Pravidelná konzumace tohoto produktu pomáhá předcházet rozvoji cukrovky.

Jaké jsou hlavní kontraindikace rýžové diety?

– Dieta na bázi rýže je absolutně kontraindikována pro malé děti a dospívající kvůli rychlému růstu a vývoji, který vyžaduje minerály, vitamíny a stopové prvky. Také se dieta nedoporučuje těhotným ženám, kojícím matkám a pacientům s chronickými onemocněními.

Zdroje:

  1. Koga M., Toyomaki A., Miyazaki A.// Mediátory účinků příjmu rýže na zdraví u jedinců konzumujících tradiční japonskou stravu zaměřenou na rýži// PLoS One// 2017
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28968452/
  2. Lee JS., Sreenivasulu N., Hamilton RS // Hnědá rýže, strava bohatá na vlastnosti podporující zdraví // J Nutr Sci Vitaminol (Tokio) // 2019 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31619639/