Mnoho lidí si klade otázku „jak rychle přibrat na váze“. Protože to je často obtížnější než zhubnout. Důležité je nejen konzumovat dostatek zdravých potravin, které vytvářejí nadbytečné kalorie, ale také si hlídat pitný režim. Protože všechny procesy v těle, včetně budování svalové a tukové hmoty, probíhají s dostatečným množstvím vody.

Pojďme si ujasnit důvod

Na otázku, jak přibrat na váze, může ženě odpovědět pouze terapeut nebo odborník na výživu, který nejprve provede komplexní vyšetření. To je nezbytné, aby se vyloučila přítomnost nebezpečných chorob.

Nedostatek kalorií

Nedostatek kalorií v denní nabídce je hlavním důvodem hubenosti. Jak rychle zvýšit tělesnou hmotnost? Je důležité přijmout více kalorií, než vaše tělo spotřebuje každý den.

genetická predispozice

Pokud je hubenost genetickým rysem, pak bude metabolismus nízký a hmotnost nebude přibývat. Řešení takového problému je obtížné, ale proveditelné.

Rychlý metabolismus

Zrychlený metabolismus zahrnuje rychlé spalování kalorií bez nabrání potřebného množství hmotnosti.

Pravidelný stres

Kvůli častým zkušenostem má člověk špatnou chuť k jídlu, což tělu neumožňuje akumulovat živiny a získat kalorie v dostatečném množství. Jak se v tomto případě vyhublému člověku polepší? Důležité je zbavit se zdroje stresu, stejně jako změnit denní menu.

Problémy s nedostatkem tělesné hmotnosti

S nízkou tělesnou hmotností může člověk čelit stejným problémům jako s obezitou:

  • špatná imunita;
  • beriberi;
  • nízký výkon;
  • snížení svalové hmoty;
  • zhoršení kvality vlasů, nehtů, kůže.

Jak můžete problém vyřešit?

Dále vám řekneme, co musíte jíst, abyste přibrali a jak se chovat, pokud máte podváhu.

Navštivte terapeuta

Nejprve musíte kontaktovat výživového poradce nebo terapeuta, který vám správně spočítá tělesnou hmotnost a také vybere vyváženou stravu pro zvýšení hmotnosti.

Pokud totiž odmítnete lékařskou pomoc, ale budete jíst zdravé jídlo bez udržení rovnováhy, pak hrozí, že nepřiberete na potřebnou váhu nebo získáte nadbytečné kalorie. Pouze lékař může určit příčinu štíhlosti. Pokud nejsou žádné zdravotní problémy, pak bude stačit dodržovat doporučení odborníka.

Zvyšte své zdravé kalorie

Menu pro zvýšení tělesné hmotnosti by mělo být vyvážené a zdravé. Nemluvíme pouze o kvalitě produktů, ale také o kvantitě. Přesné množství kalorií je stanoveno pro každého individuálně a závisí na váze, metabolismu, genetice, věku a hormonálních hladinách.

Jak zvýšit tělesnou hmotnost při jejím nedostatku? Je důležité přijmout více kalorií, než tělo během dne spálí. Pro určení množství si můžete zakoupit speciální fitness náramek. Zařízení vám umožní vypočítat veškerou aktivitu během dne. S výpočtem spotřebovaných kalorií vám může pomoci deník, do kterého je potřeba zaznamenávat všechna jídla a nápoje zkonzumované během dne.

ČTĚTE VÍCE
Jak rozzářit obličej doma?

Hlavní je nenechat se unést, protože při nabírání nadváhy hrozí, že všechno půjde do tuku. Abyste tomuto problému předešli, věnujte se sportu a budování svalové hmoty. Díky tomu získáte potřebnou váhu na její úkor.

Sportovní aktivity

Neustálá fyzická aktivita vám pomůže přibrat na váze. Počet tréninků je přímo úměrný počtu jídel za den. Například jíte třikrát až čtyřikrát denně, což znamená, že musíte cvičit alespoň třikrát až čtyřikrát týdně, abyste budovali svaly a tělesnou hmotu.

Počet jídel

Abyste se zbavili hubenosti a zajistili správné fungování gastrointestinálního traktu, musíte jíst třikrát až pětkrát denně. Bavíme se o třech hlavních jídlech a dvou svačinkách. Při dobré chuti k jídlu může být více občerstvení.

Pro nabrání tělesné hmotnosti a její udržení by strava měla obsahovat cca 1,5-2,0 g bílkovin na 1 kg hmotnosti. Ale musíte pochopit, že se jedná o přibližná čísla. Přesné množství může vypočítat pouze odborník na výživu po vyšetření pacienta. Největší množství bílkovin se nachází ve vejcích, tvarohu, mléce, rybách a bílém mase.

Kromě toho nezapomínejte na komplexní sacharidy, které se nacházejí v zelenině a ovoci. Dodávají pocit plnosti, jsou bohaté na mikroelementy a vitamíny, což znamená, že mají příznivý vliv na celkové zdraví.

Abyste se zbavili hubenosti, musíte denně zkonzumovat asi 4 g sacharidů na 1 kg hmotnosti. Toto je také přibližné číslo, protože pro výpočet přesné hodnoty musíte vyhledat pomoc odborníka na výživu. Sacharidy jsou jednoduché, složité a nerozpustné, tedy vláknina. Ty první dávají pocit plnosti, ale nemají téměř žádné zdravotní výhody. Řeč je o moučných výrobcích, sladkostech a světlé rýži.

Komplexní sacharidy mají blahodárné účinky na zdraví, ale pouze v omezeném množství. Patří mezi ně zelenina, ovoce, bobule, hnědá rýže, ovesné vločky a celozrnný chléb. Vláknina je přítomna v zelenině, ovoci a bobulích.

Denně se doporučuje zkonzumovat cca 0,5-1,5 g tuku na 1 kg hmotnosti. Chcete-li objasnit množství, kontaktujte odborníka, který na základě výsledků vypočítá tento údaj. Největší množství tuku obsahují sýry, ořechy, hořká čokoláda, avokádo, máslo a olivový olej.

Chcete-li zjistit, kolik bílkovin, tuků a sacharidů vaše tělo potřebuje, aby přibralo na váze a zůstalo v dobré kondici, je důležité vypočítat normu BJU.

ČTĚTE VÍCE
Jak mohu urychlit zahojení mozolu?

To vám umožní udržovat vyváženou a zdravou stravu a udržovat normální váhu. Můžete si to spočítat při schůzce s terapeutem nebo odborným výživovým poradcem, který vám řekne, jak rychle přibrat na váze bez újmy na zdraví.

Pokud jde o jídlo během dne, je důležité mít výživnou snídani. Je lepší zavést do ranní stravy komplexní sacharidy: cereálie, mléko, zelenina, ovoce, máslo, celozrnný chléb a další. K obědu a večeři se vyplatí přidat do jídelníčku více bílkovin, lépe řečeno bílého masa a ryb. Ořechy, zelenina a ovoce jsou ideální ke svačině, stejně jako jogurty a hořká čokoláda.

Hlavní je dodržet daný kalorický příjem během dne, aby přibírání na váze bylo pravidelné a znatelné.

Dodržování každodenního režimu

Kvalitní spánek je velmi důležitý jak pro celkovou kondici těla, tak pro přibírání na váze a růst svalů. Protože během odpočinku tělo bojuje s následky stresu. Jak může žena přibrat na váze po 40? Snažte se spát alespoň sedm až osm hodin v noci a dodržujte výše uvedené požadavky.

10 potravin pro zvýšení tělesné hmotnosti

Pro hubnutí je důležité vytvořit si kalorický deficit. To znamená, že abyste se zlepšili, musíte si jich vytvořit přebytek. Platí zde ale jedno důležité pravidlo – neměli byste si dopřávat škodlivé a nezdravé jídlo, protože z toho nevzejde nic dobrého. Takové jídlo je nejen zdraví nebezpečné, protože způsobuje vážné patologické stavy, ale také způsobuje „neúměrné“, ale lokálně přibývání na váze. Protože kila navíc půjdou do hýždí, stehen a paží.

Kromě toho konzumace velkého množství nezdravých potravin často způsobuje problémy s gastrointestinálním traktem a exacerbaci chronických patologií. To znamená, že hlavním pravidlem v boji proti nadměrné hubenosti je výběr pouze zdravých potravin. A zde jsou potraviny, které musíte jíst, abyste přibrali:

  1. Výživné smoothies a koktejly. Sladké nápoje s ovocem a bobulemi nejsou jen chutnou pochoutkou, ale také docela zdravou variantou svačiny. Zároveň můžete experimentovat s jejich náplní přidáním banánu, čokolády, kiwi a různých lesních plodů do smoothie.
  2. Ořechy (vlašské ořechy, mandle, kešu). Jak rychle přibrat na váze pro hubenou ženu? Ideální volbou jsou ořechy. Obsahují velké množství zdravých tuků (Omega 3-6), které pomáhají posilovat imunitní systém, jsou účinné v prevenci rakoviny, pomáhají vám rychleji se vyrovnat s depresí, zmírňují emoční stres. To znamená, že pravidelnou konzumací ořechů se budete cítit lépe a váš vzhled se výrazně zlepší.
  3. Bílá rýže. Někomu se rýžová kaše zdá příliš banální a bez chuti. Situaci však lze snadno napravit použitím různých aromatických přísad. Do kaše tedy můžete přidat bobule nebo sušené ovoce. Někomu může chutnat rýže s kousky ryb a masa, stejně jako s omáčkou z rajčat, hub nebo mořských plodů. Toto jídlo je bohaté na bílkoviny a mikroelementy. Sushi a pilaf jsou další možností pro výživný oběd nebo večeři. Spárujte zeleninu s masovými kuličkami nebo vyzkoušejte rybí koláče s rýží.
  4. Některé druhy olejů. Nevíte, jak přibrat pro hubenou holku v 18 letech? Pak byste si měli dát pozor na některé druhy rostlinného a přírodního másla, které snadno doplní chuť pokrmů a pomůže vám přibrat. Odborníci je řadí mezi vysoce kalorické potraviny, což je nečiní o nic méně zdravé. Nezapomeňte, že v 1 polévkové lžíci. l másla má asi sto kalorií.
  5. Červené maso. Čím tučnější maso, tím lépe pro toho, kdo se chce zbavit nadměrné vyhublosti. Ale takové produkty mohou také představovat zdravotní riziko, zejména pokud jsou v anamnéze gastrointestinální patologie. Ale diety pro zvýšení hmotnosti mohou zahrnovat červené maso. Je důležitým zdrojem bílkovin a snadnou stravou pro budování svalů. Obsahuje 2 důležité složky – kreatin a leucin, které aktivují tvorbu bílkovin a růst svalů, to znamená, že pomáhají úměrně přibírat.
  6. Losos a tučné ryby. Nevíte, jaké potraviny pomáhají dívce přibírat? Losos a tučné ryby jsou zařazeny do malého seznamu tučných jídel, které mají na lidský organismus nejpříznivější vliv. Protože obsahují velké množství bílkovin a Omega-3 mastných kyselin.
  7. Tvaroh. Jak může hodně hubený člověk, který sportuje, přibrat? Proteinové produkty jsou důležitým prvkem jídelníčku profesionálních sportovců. Kromě toho, že bílkoviny posilují kosti a pomáhají zbavit se nedostatku vápníku, napomáhají růstu svalů. Kombinujte tvaroh se sušeným ovocem nebo ořechy, abyste svému tělu přinesli ještě více výhod.
  8. Brambor. Škrobová zelenina, včetně brambor, nasytí tělo vlákninou a rychlými sacharidy. To znamená, že po konzumaci jídel s bramborami se zvýší vaše pracovní schopnost a získáte přísun energie. Výrobek se doporučuje rozmixovat, upéct nebo vařit na plátky. Jako přílohu můžete podávat bílé maso nebo ryby, které jsou bohaté na bílkoviny, nebo si připravit saláty z čerstvých bylinek a zeleniny.
  9. Ovoce a bobule. Jedná se o ideální produkty pro zvýšení tělesné hmotnosti pro ženy a někdy se také používají v procesu hubnutí. Sladké a chutné ovoce může být alternativou k cukroví. Zároveň zasytí tělo vlákninou. Pokud je vaším cílem zhubnout, pak lze bobule konzumovat pouze v první polovině dne, aby tělo mělo čas strávit přijaté kalorie.
  10. Vejce. 2 vejce k snídani a 1 další jako svačina – skvělá volba pro každý den. Tato dieta na přibírání na váze je jednoduchá a levná. Navíc vědci již dávno prokázali, že mezi konzumací vajec a zvýšením špatného cholesterolu neexistuje žádná souvislost. Tento produkt je naopak bohatý na kvalitní bílkoviny a zdravé tuky.
ČTĚTE VÍCE
Proč nemám novoroční náladu?

Jak přibrat ve stáří? Budete muset změnit svůj obvyklý životní styl na takový, který lépe vyhovuje vašemu tělu. A to se týká nejen důchodců, ale i mladých lidí, zejména žen. Nejprve byste však měli navštívit odborníka na výživu, který vám pomůže určit příčinu hubenosti a vybere vám individuální dietu a také spočítá požadovaný počet kalorií, které musíte denně získat.

Obecně odborníci doporučují vybírat si zdravé potraviny a vyhýbat se rychlému občerstvení a dalším tučným jídlům, které tělu často nenávratně škodí. Nezanedbávejte ani sportovní aktivity, které přispějí k nárůstu svalové hmoty a zbavíte se nadměrné hubenosti.

Vyzkoušejte naše produkty s tvarohem:

  • Palačinky s tvarohem
  • Tvarohové koláče s tvarohem
    Palačinky s tvarohovou náplní
  • Tvarohové knedlíky

Kdo jsou ektomorfové? Jak sestavit jídelníček a tréninkový plán pro lidi s rychlým metabolismem?

Odpovídají kulturisté.

Jsou lidé, kteří jsou přirozeně hubení. Můžou jíst, co chtějí a nepřibírají kila navíc. Tak povedenou shodu okolností mohou dívky jen závidět, ale u mužů je to v tomto ohledu trochu složitější. Člověk se zrychleným metabolismem – ektomorf – má potíže s nabíráním tukové hmoty. To je velké plus. Ale ani situace se svaly není příliš dobrá: většina mužů chce být velká a silná, ale kvůli vlastnostem těla svaly nechtějí růst. Ale nezoufejte, hubený chlap se stále může vyřádit. Hlavní je dodržovat pár pravidel.

mistr sportu v kulturistice, mistr Evropy v kategorii klasické kulturistiky 180+

Kdybych si mohl vybrat svůj metabolický typ, chtěl bych být ektomorf. Koneckonců, správně strukturovaný trénink a výživa jim dávají fantastické dividendy. Můžete jíst častěji a více, můžete jíst to, co si lidé s pomalým metabolismem nemohou dovolit.

Jak vycvičit ektomorfa?

Jakýkoli nadměrný pohyb pro ektomorfy znamená ztrátu hmotnosti a svalové hmoty. Pokud je to možné, měly by být z tréninku vyloučeny všechny kardio aktivity. Čím méně energie se během tréninku vynaloží na jakékoli vnější faktory, tím více se spotřebuje na budování svalů. Pozor byste si přitom měli dát hlavně na základní zátěže. Před prováděním cvičení s těžkými váhami je důležité dokonale zvládnout techniku, protože základní pohyby jsou velmi nebezpečné.

ČTĚTE VÍCE
Jak oblečení ovlivňuje sebevědomí?

Ektomorfům se nedoporučuje trávit příliš mnoho času v posilovně. Vaším řešením jsou krátké a těžké náklady. Ideálně to jsou 3-4 tréninky týdně, v průměru ne více než hodinu. V tuto chvíli byste měli udělat asi šest cvičení, z nichž každé bude provedeno 8-12krát. Přestávka mezi přístupy by měla být taková, aby měl puls čas dostat se do klidového stavu. V průměru to trvá 1-1,5 minuty.

Trénink ektomorfů je poměrně tvrdý a relativně krátký. Připomínám, že svaly nerostou v posilovně, ale doma při odpočinku.

Jak sestavit jídelníček?

Ektomorf je především rychlý metabolismus a teprve na základě toho určitá postava. Rychlý metabolismus vyžaduje pravidelný příjem paliva do těla. Proto by ektomorfové měli jíst často. Strava by se měla pokud možno skládat z přirozených potravin, které tělo dobře a rychle vstřebává. Totiž: z bílkovin, komplexních sacharidů a vlákniny v podobě ovoce a zeleniny.

Důležité! Nikdy nesmíme zapomenout na sacharidy. Mnoho sportovců se soustředí na bílkoviny, ale pro ektomorfa je to nepřijatelné.

účastník mezinárodních kulturistických soutěží

Pokud tělo nepřijímá dostatek sacharidů, na růst svalové hmoty lze zapomenout.

Kolikrát denně byste měli jíst?

Můžete jíst asi 3-4krát denně, ale jídla by měla být bohatá. Taková výživa vyvolá vzestup hladiny cukru v krvi a uvolňování inzulínu a rychlý metabolismus nedovolí, aby se výsledné mikroelementy ukládaly do tukových tkání. Jíst přitom můžete téměř vše, včetně nasycených tuků a jednoduchých sacharidů. Vzhledem k tomu, že ektomorf stojí před úkolem přibrat, potřebuje ve stravě zvýšený kalorický obsah. Takový člověk může například jíst fast food. Ektomorf je možná jediný tělesný typ, kterému mohou hamburgery a hranolky prospět.

Pro podrobné odborné komentáře se podívejte na video o „mistrovství“.

Ektomorf je docela schopný stát se šampionem v kulturistice. Důležité je pouze přistupovat ke stavbě těla s inteligencí a znalostí věci.