Provázková taška plná brambor, zelí a další zeleniny nebo těžký kufr mohou způsobit různé problémy se zády. Podle lékařů je však úplné vzdát se cvičení ještě horší. V důsledku toho začnou svaly ochabovat a čím dál menší zátěž může vést k poškození páteře. Navíc to platí nejen pro ženy, ale i pro muže.

Vševědoucí statistika říká: přibližně každý třetí obyvatel planety dnes trpí nemocemi páteře a s tím spojená ztráta pracovní schopnosti je srovnatelná s nemocemi dýchacích cest. A nejde ani tak o váhu předmětů, které zvedáme.

Odborníci se domnívají, že meziobratlová ploténka v bederní páteři vydrží zatížení přes čtyři sta kg/cm [2]. To znamená, že člověk může tyto stejné kilogramy snadno zvednout. A páteř to vydrží! Dokazují to nejen rekordní vzpěrači, ale i jednoduché nakladače. Celá otázka je, jak správně zvedat činky.

Pokud dodržíte určitá pravidla, můžete přemístit poměrně těžké věci na vzdálenosti, které potřebujete, aniž byste ohrozili svá záda. Ale to samozřejmě za předpokladu, že je člověk absolutně zdravý. Pokud už totiž páteř není v nejlepší kondici, pak byste nikdy za žádných okolností (dokud si nevyléčíte záda) neměli zvedat závaží přesahující 10 kilogramů. I když to děláte podle všech pravidel.

Jaká jsou tedy tato pravidla?

1 Když zvedáte něco těžkého, měli byste ohýbat nohy, ne záda. To se provádí takto: dřepněte si, držte předmět blízko sebe a s rovnými zády se postavte. Při ohnutých zádech se zatížení meziobratlové ploténky v bederní páteři zvyšuje 20x.

2 Náklad by měl být umístěn co nejblíže k vám. Čím blíže je těžiště zátěže k páteři, tím menší úsilí je potřeba k podpoře zad.

3 Pokud chcete přesunout nějaký těžký předmět po rovině, pak je lepší na něj tlačit, než ho tahat za sebou.

4 Pokud potřebujete zvednout břemeno nad hlavu, použijte k tomu žebřík nebo židli.

5 Při přenášení těžkých předmětů je nepřípustné se prudce předklánět nebo narovnávat záda.Po zvednutí břemene se také vyvarujte otáčení těla, zejména jeho horní části, protože je to jedna z častých příčin „lumbaga“.

6 Nedoporučuje se nosit v jedné ruce těžkou tašku, kufr nebo jakýkoli těžký náklad. To platí zejména při přesunech na velké vzdálenosti. Nebuďte líní – rozdělte náklad tak, abyste jej mohli nosit v obou rukou.

7 Nenoste těžké tašky na rameni. Nejlepším řešením je taška s kolečky nebo batoh.

A nakonec poslední věc: při zvedání něčeho těžkého neváhejte někoho požádat o pomoc.

Ležte na podlaze, tři nebo čtyři!

Zdálo by se, že svá záda můžete chránit před poškozením tím, že odmítnete zvedat závaží. Ale jak již bylo zmíněno, pak svaly začnou ochabovat. A správným řešením problému je posilování svalů. A nejen záda. Je důležité procvičit všechny svaly, zejména břišní svaly, zádové svaly, boky a pánev. Silné svaly kyčle a paží také pomáhají udržovat zdravou páteř.

Proč je například pro ženy považováno za zvláště škodlivé zvedat činky? Protože ženy mají méně svalové hmoty než muži, zhruba o polovinu. To znamená, že ve snaze o zdravou páteř se musíte v první řadě starat o pevný svalový korzet.

ČTĚTE VÍCE
Co je lepší pro objem vlasů, pěnu nebo pěnu?

Ani u onemocnění páteře není sport kontraindikován. A pro prevenci je dokonce užitečné podnikat rychlé procházky, lyžování, běhání a jízdu na kole. Nejlepším sportem na páteř je plavání. Ale tvarování může vést k závažným komplikacím páteřní osteochondrózy.

Tato cvičení, pokud jsou prováděna pravidelně, pomohou posílit vaše záda:

Opřete se lopatkami a spodní částí zad o zeď, chodidla umístěte asi 30 cm od ní. Spusťte paže svisle, dlaně směřují dozadu. Pomalu sjíždějte po stěně, dokud nebudou vaše stehna rovnoběžná s podlahou. Zůstaňte v této poloze několik sekund a poté, aniž byste zvedli záda od stěny, se zvedněte co nejpomaleji.

Vleže na podlaze přitiskněte spodní část zad k ní. Nohy mějte pokrčené. Zvedněte jednu z nich tak, aby byla vaše holeň rovnoběžná s podlahou, a touto nohou provádějte pomalé krouživé pohyby, přičemž patu držte pevně. Po deseti sekundách udělejte totéž s druhou nohou.

Dělejte tato cvičení tak často, jak jen můžete.

Zprávy v tématu: 27

#1 Dozhdik

  • Pohlaví: Žena

Zveřejněno 07. června 2016 — 14:53

Není nad to, že by bylo logičtější jít s tím k lékaři. Ale znám naše lidi, nic neudělají zadarmo, bohužel, ale teď nejsou peníze. Ale touha všude cestovat (= nosit batoh věcí pro sebe a miminko) je tam hodně.

Děkuji všem, kteří mi v poslední době pomáhali nosit batoh. Snad jen díky tomu mám stále chuť pokračovat)))

Moc to nebolí a po batohu je to znát. Je to jen kousek uprostřed mých zad, když se nějak otočím na stranu. Možná existují nějaká cvičení, gymnastika, která pomáhá naprosto každému a je bezpečná? Jen si zacvičit? Jinak všude píšou „konzultujte s lékařem“, ale naši lékaři mají jediný úkol – propagovat vlastní placenou masáž.

  • Scheknovi se to líbí

#2 Narmy

  • Pohlaví: Žena
  • Město: Petrohrad

Zveřejněno 07. června 2016 — 15:04

Musíte se poradit s lékařem, aby vás mohl poslat na snímkování, alespoň rentgen.

Je velmi důležité stanovit přesnou diagnózu. Cílem diagnostiky je vyloučení kýly.

Protože V případě kýly je třeba doporučit i cvičení a provádět je s velkou opatrností.

  • dozhdikovi se to líbí

#3 Dozhdik

  • Pohlaví: Žena

Zveřejněno 07. června 2016 — 15:09

Narmy , ukáže rentgen kýlu? Přítel měl drahou magnetickou rezonanci.

#4 Strannitsa

  • Pohlaví: Žena
  • Město: nepředvídatelné

Zveřejněno 07. června 2016 — 15:43

Narmy , ukáže rentgen kýlu? Přítel měl drahou magnetickou rezonanci.

podle toho, jakou kýlu

#5 Aroma

  • Pohlaví: Žena
  • Moskva město

Zveřejněno 07. června 2016 — 15:47

Na doporučení lékaře se MRI provádí zdarma. Zdraví ale v žádném případě není důvodem k šetření peněz. Pokud jde o páteř, pak masáž nepomůže a nejdou za prvním člověkem, kterého potkají, aby vložil obratle.

#6 Dozhdik

  • Pohlaví: Žena

Zveřejněno 07. června 2016 — 16:29

Zdraví ale v žádném případě není důvodem k šetření peněz.

Ale není důvod pracovat jen pro toto zdraví a ztrácet ho cestou
Protože život může při tom nečekaně skončit.
Nebo spíš se asi nevyplatí šetřit na zdraví, ale vyplatí se šetřit na něčem, co nepřinese žádný užitek, a tady za to rádi utrácíme peníze.

Na doporučení lékaře se MRI provádí zdarma.

Potřebovali jsme podezření na velmi vážné onemocnění, abychom dostali doporučení. Také slyším, že by lidé měli dělat něco zadarmo. Ale u nás je klinický krevní test problém.

ČTĚTE VÍCE
Jak vybrat správnou velikost vycházkové obuvi?

#7 Schekn

  • Pohlaví: Žena
  • Město: narodil se v Rusku.

Zveřejněno 07. června 2016 — 16:52

Další možností je jít do kulturního centra Jawaharlal Nehru (Vorontsovoy field 6-8, stanice metra Kurskaya)
Cena za měsíc! — 800₽.
Vyučuje tam Dr. Suresh Babu (Ashtanga Vinyasa Yoga). Na odpolední zasedání (13:30). Osobně bude moci navrhnout něco jiného.
PS:
A ambulantní „lékaři“ nejsou v nejlepším případě schopni stanovit příliš správnou diagnózu. Můj osobní subjektivní názor.

  • dozhdikovi se to líbí

#8 Aroma

  • Pohlaví: Žena
  • Moskva město

Zveřejněno 07. června 2016 — 17:10

Nebo spíš se asi nevyplatí šetřit na zdraví, ale vyplatí se šetřit na něčem, co nepřinese žádný užitek, a tady za to rádi utrácíme peníze.

Proto říkám, že nejdřív musíte najít někoho, za kým jít, abyste nechodili zbytečně. Řešení problému je to nejdůležitější.

Potřebovali jsme podezření na velmi vážné onemocnění, abychom dostali doporučení. Také slyším, že by lidé měli dělat něco zadarmo. Ale u nás je klinický krevní test problém.

To je pravda. Musí být viditelné pouhým okem. Bohužel je to tak. Svého času jsem se dohadoval s pojišťovnou, aby mi zaplatila. No, dali mi to. Jen já jsem byl definitivně přesvědčen, že jsem měl pravdu a že hra stojí za svíčku a to, co je vidět pouhým okem. Ultrazvuk, muzi a tak dále byly prošlou fází.

Víte, můžete kohokoli přesvědčit, že naše medicína je zdarma, máme pojištění a platíme daně atd., ale to postrádá praktický význam. Hledejte proto známé lékaře, kteří by vám mohli rozumně poradit. Ve skutečnosti je to váš hlavní úkol. A rentgen, magnetická rezonance a další vychytávky jsou již připojeny k osobě, které to všechno ponesete. A kdo vám řekl, že ten samý lékař nebude schopen vypsat doporučení na testy? Jako by byl zmocněn. Jít na kliniku a pořádat shromáždění je jen plýtvání nervy.

  • dozhdikovi se to líbí

#9 Mikrorealismus

  • Pohlaví: Nerozhodnuto
  • Město: Stanoviště štik

Zveřejněno 07. června 2016 — 17:19

Říká se, že mnoho problémů se zády lze vyřešit napumpováním svalů v této oblasti.

No a odlehčení batohu v tomto případě.

Jezdil jsem s 18kg a měl problémy se zády. Naposledy jsem bral 12, bez problémů.

  • Dozhdíkovi a klidu se to líbilo

#10 dešťová čarodějnice

  • Pohlaví: Žena
  • Město: Phuket

Zveřejněno 07. června 2016 — 18:42

Může to také souviset se samotným batohem. Zkuste otestovat někoho jiného se stejnou váhou.

  • dozhdikovi se to líbí
ČTĚTE VÍCE
Jaké filmy musíte vidět?

#11 klid

  • Pohlaví: Žena
  • Město: Kaliningrad

Zveřejněno 07. června 2016 — 21:41

Taky mám špatná záda. Důvodem je vážná nehoda. Pás mi zachránil život, ale nejen že zlomil žebro, odlomilo ho od hrudní kosti, ale také způsobil posun páteře. Čas od času to vede ke skřípnutí nervů a nemůžu ani zvednout paži výše než bradu))). Už nemůžu jíst. )) V Německu mi dali blokádu, strečink a masáže. Nikde v Rusku jsem se ani nepřihlásil. Batohy nosím na značné vzdálenosti, rád a hodně chodím. Zachraňuje mě neustálý trénink zádových svalů, spaní na dost tvrdé matraci, protahovací cviky a visení na hrazdě. Záda by měla být dobře zpevněná, jak jsem řekl

Ale abyste mohli cvičit, musíte stále znát příčinu bolesti.)

  • Scheknovi se to líbí

#12 v-kom

  • Pohlaví Muž
  • Moskva město

Zveřejněno 07. června 2016 — 21:50

Čtu, jako byste žili v jiném světě. Není problém získat doporučení na RTG ZDARMA ZDARMA. Přes internet EMIAS si domluvte schůzku s terapeutem. Mluvte o necitlivosti a pocitu chladu na levé nebo pravé straně a požádejte o doporučení k neurologovi. Řekněte mu totéž (není třeba mluvit o batohu) a nechte si doporučit rentgen. Označí projekce a pak se k němu vrátí. Pokud ano, určí se rozměry. Odtud můžete tančit. Říkal jsem ti o obyčejné prohnilé okresní klinice. Pokud ne, hledejte jiný důvod. Sebelibost může skončit špatně.

Neporozuměl jsem radě na batohu. U normálního člověka spočívá váha na bocích, ne na ramenou. Mám mnohočetné kýly na páteři, dokonce i masáž je zakázána, ale záda mě nebolí. Veškerá váha je na bocích.

Příspěvek upravil v-kom: 07 – 2016:21

  • Aromo, klid a Narmy se to líbilo

#13 Dozhdik

  • Pohlaví: Žena

Zveřejněno 08. června 2016 — 01:32

Není problém získat doporučení na RTG ZDARMA ZDARMA.

Nepsal jsem nic o doporučení na bezplatný rentgen. Opravdu to není moc těžké. Zeptal jsem se, zda rentgen ukazuje na kýlu, protože můj přítel musel na magnetickou rezonanci, ale nemohli jsme to dostat z rukou zdarma.

Neporozuměl jsem radě na batohu. U normálního člověka spočívá váha na bocích, ne na ramenou.

Tak to je rada. Aby byl batoh normální. Pro mě to není normální, ano)))

Taky mám špatná záda. Důvodem je vážná nehoda.

A měl jsem úspěšné přistání s padákem)))

spaní na poměrně tvrdé matraci,

Ale ani nevím, co víc vytknout – batoh nebo spaní na pěně. Po spaní na pěně na posteli, kdy jsem vůbec nenosil těžké batohy, mě taky nějak bolela záda.

#14 Dozhdik

  • Pohlaví: Žena

Zveřejněno 08. června 2016 — 01:33

Mluvte o necitlivosti a pocitu chladu na levé nebo pravé straně a požádejte o doporučení k neurologovi.

Nemyslím si, že je správné lhát. V tomto případě se dokonce budu bát něco takového říct, člověk nikdy neví, jsem sugestivní.

  • Jako Ignorant se to líbí
ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho trvá svatební obřad?

#15 Narmy

  • Pohlaví: Žena
  • Město: Petrohrad

Zveřejněno 08. června 2016 — 11:12

Narmy , ukáže rentgen kýlu? Přítel měl drahou magnetickou rezonanci.

MRI je obecně potřeba v některých vzácných případech; obvykle stačí CT vyšetření.

Musíš to udělat přesně tak, jak jsi napsal v-kom , k terapeutovi, pak k neurologovi a nechat si od něj doporučení na rentgen. Pokud rentgenový snímek není indikativní, neurolog vypíše doporučení na CT vyšetření. Bezplatné zdravotnictví nás místo peněz stojí čas. Pokud problém není akutní a máte možnost se tomu trochu věnovat, pak byste měli začít chodit k lékařům.

Pokud je problém akutní, nebo není čas, pak volí opačný postup. Nejprve si vyberou centrum se slušným tomografem a tam vyfotí rušivé místo a s tímto snímkem jdou na doporučení k neurologovi. Výsledkem je, že místo 6 návštěv před diagnózou obdrží 2 návštěvy a přibližně 7 000 rublů na výdajích

A není třeba lhát. O batohu je třeba mlčet, jasně popsat povahu stávající bolesti a jako zátěž říci, že jste si dítě položili na ramena, nebo ho zvedli, nebo převalili na záda. Hraní s dítětem, na rozdíl od nošení batohu, nelze nikomu zakázat.

Mimochodem, můžete také požádat neurologa o doporučení k lékaři fyzikální terapie (fyzikální terapie). Zde je fyzioterapeutický lékař, který odpoví na všechny vaše otázky o tom, jaká cvičení byste měli dělat. Nebo samotného neurologa.

A také o tvrdé matraci.

Tuhost matrace by měla být úměrná zaoblení tvarů. Ortopedická matrace neznamená tvrdá, a proto nevytváří v nejtěžším místě těla průhyb (jámu). Ale všechny vybouleniny se musí zapustit do matrace, aby bylo zajištěno vyrovnání páteře. Zvláště pokud je člověk zvyklý spát na boku.

  • Aromovi se to líbí

# 16 Zdánlivě nevědomé

pořád je to chudák

  • Pohlaví Muž
  • Město: Ufa, střední ZaMKADye

Zveřejněno 08. června 2016 — 11:18

Neporozuměl jsem radě na batohu. U normálního člověka spočívá váha na bocích, ne na ramenou.

IMHO do jisté míry váha padá na ramena bez ohledu na to, jaký je batoh nebo jak je upevněn na spodní části zad.

Navíc se mi zdá, že celková zátěž nohou se při výměně batohu nebo jiném způsobu nošení (ale se stejnou podmíněnou váhou) moc nezmění. A v první řadě se změní zátěž na záda a ramena a na břicho.

Pravda, batoh vážící více než 12 kg jsem nosil jen velmi zřídka. Obvykle v rozmezí 6-9 kg. Proto to nemohu srovnávat s tvrdými možnostmi.

Tělo každého jedince však dokáže individuálně vnímat vnější vlivy.
Jaký by měl podle vás správný batoh být? A/nebo co by na tom mělo být správné?

Příspěvek upravil vseproschayuschii: 08. června 2016 – 11:30

#17 Mikrorealismus

  • Pohlaví: Nerozhodnuto
  • Město: Stanoviště štik

Zveřejněno 08. června 2016 — 11:59

Správný batoh by měl být lehký (rozuměj plný). Řeknu něco banálního, ale je důležité to nosit správně, neskákat a velmi pomalu a opatrně překonávat překážky. Jdete takovým sebevědomým krokem po chodníku, a abyste z něj sešli, zpomalíte, jednu nohu podložíte a druhou si plynule sednete, aby nedošlo k žádné ráně do páteře. Z náklaďáků je třeba opatrně vystupovat, ne skákat. No a když je batoh těžký, je potřeba ho správně nasadit, nejdřív ho pomalu vytáhnout za madlo na úroveň ramen a pak nasadit popruhy. Nebo dokonce nosit při sezení, pokud to prostor dovolí.

ČTĚTE VÍCE
Je možné stát se stylistou bez vzdělání?

A co se týče designu, čím tužší záda a rám, tím lépe. Hrudní pás pomáhá při chůzi a snižuje houpání, které se přenáší i na záda.

Mimochodem, prší, kolik váží váš batoh?

#18 v-kom

  • Pohlaví Muž
  • Moskva město

Zveřejněno 08. června 2016 — 12:12

IMHO do jisté míry váha padá na ramena bez ohledu na to, jaký je batoh nebo jak je upevněn na spodní části zad.

Navíc se mi zdá, že celková zátěž nohou se při výměně batohu nebo jiném způsobu nošení (ale se stejnou podmíněnou váhou) moc nezmění. A v první řadě se změní zátěž na záda a ramena a na břicho.

Pravda, batoh vážící více než 12 kg jsem nosil jen velmi zřídka. Obvykle v rozmezí 6-9 kg. Proto to nemohu srovnávat s tvrdými možnostmi.

Tělo každého jedince však dokáže individuálně vnímat vnější vlivy.
Jaký by měl podle vás správný batoh být? A/nebo co by na tom mělo být správné?

Nezapomeňte, že mluvíme o zádové páteři. IMHO by bylo fajn, kdyby záda batohu odpovídala pohlaví nositele. Musí být správně položen (doporučení pro moře). Pokud při nošení batohu mírně snížíte ramena z jejich normální polohy, měly by se jeho popruhy uvolnit, při tomto nastavení bude tlak na páteř minimální. Pro vyložení břišních a zádových svalů by batoh měl být stažena těsněji na záda pomocí nastavovacích popruhů. V ideálním případě tyto popruhy vytvářejí konstantní mezeru mezi ramenem a popruhem. Jedná se o standardní úpravy, které byly popsány stovkykrát a lze je v případě potřeby snadno najít.

#19 v-kom

  • Pohlaví Muž
  • Moskva město

Zveřejněno 08. června 2016 — 12:23

Nemyslím si, že je správné lhát. V tomto případě se dokonce budu bát něco takového říct, člověk nikdy neví, jsem sugestivní.

Nemusíte lhát, ale stát se ke svým občanům chová bestiálně a neustále mění pravidla hry ve svůj prospěch. A tady se musí každý rozhodnout sám: jestli to všechno vydrží, nebo hlodá ze státu to, co mu náleží podle Zákona a garantováno Ústavou. hlodám. Všechno, až do penny. Dnes jsem se dozvěděl, že už popáté se mění pravidla pro příjem finanční pomoci na jídlo. Nyní navíc potřebujete novou účtenku potvrzující nákup něčeho, co zhoršilo vaši finanční situaci. Půjdu si to koupit na trh, nechám je oběsit, ale vezmu si své.

Příspěvek upravil v-kom: 08 – 2016:12

#20 Schekn

  • Pohlaví: Žena
  • Město: narodil se v Rusku.

Zveřejněno 08. června 2016 — 12:31