Nedokážete si představit svůj den bez šálku kávy? Chápeme, že je těžké odolat svůdnému aroma kávy. Vyplatí se při dodržování zásad správné výživy a hubnutí si toto potěšení odepřít a hodí se káva ke zdravému životnímu stylu?

Je káva dobrá nebo špatná?

Často se diskutuje o prospěšnosti a škodlivosti kávy, ale nedávné studie ukazují, že tento nápoj může mít pozitivní vliv na naše tělo.

Kávová zrna obsahují draslík, hořčík, niacin a antioxidanty. Je prokázáno2, že káva má ochranný účinek na srdce a cévy a dokonce snižuje riziko mrtvice3 a stimulací nervového systému pomáhá bojovat proti špatné náladě.

Pít kávu je však dobré pouze s mírou. Optimální dávka: 1–2 šálky kávy ráno.

Lékaři nedoporučují pít více než 500 ml espressa denně4, protože kofein ve vysokých dávkách způsobuje úzkost, zrychlený tep a poruchy trávicího systému. Tyto příznaky se však objeví pouze při dlouhodobém zneužívání kávy 5 .

Jsou káva a zdravý životní styl kompatibilní?

Odborníci na výživu tvrdí, že přírodní káva neškodí vaší postavě a navíc vám pomůže dostat se rychleji do formy4. Čerstvě uvařená černá káva rychle doplňuje energii, aktivuje metabolismus a zvyšuje výdrž při sportu.

Je pravda, že ne každý si může vychutnat hořkou chuť kávy bez přísad. Chcete jen přidat něco sladkého do šálku černé kávy. Tady číhá nebezpečí! Tuková smetana a sirupy dodávají kávě kalorie a cukr může tělu skutečně škodit, protože je potravou pro patogenní mikroorganismy ve střevech. Sladká káva, bohatě zředěná mlékem nebo smetanou, je v obsahu sacharidů a tuku srovnatelná s plátkem dortu. Abyste nepřibrali kila navíc, neměli byste tento druh kávy pít pravidelně.

Pokud tedy sledujete svou postavu a vedete aktivní životní styl, měli byste se vzdát rafu a dalších sladkých kávových nápojů.

Co je to „proteinová káva“?

Jsou milovníci kávy, kteří vyznávají zdravý životní styl, skutečně nuceni pít pouze hořkou černou kávu? Naštěstí tomu tak není. Existuje alternativa – Herbalife Protein Coffee Latte Macchiato.

Jedná se o skutečnou kávu vyrobenou ze zrn Robusta s přidaným proteinem. Jedna porce proteinové kávy obsahuje 15 gramů syrovátkového proteinu, který je stavebním materiálem pro naše svaly, kosti a vlasy. Rychle vás zasytí, podpoří fyzickou odolnost a dodá vám energii na trénink a produktivní pracovní den.

ČTĚTE VÍCE
Jak se jmenuje šampon proti vypadávání vlasů?

Proteinová káva Herbalife Latte Macchiato s příchutí kokosového krému – nízkokalorické suché smetaně vyrobené z dužiny čerstvého kokosu – má stejnou jemnou smetanovou chuť aromatických kávových nápojů. Čistá radost, žádný cukr! Sladkost kávy pochází z přírodního sladidla stévie.

Nápoj se snadno připravuje. Pro teplý nápoj smíchejte 2 odměrky Herbalife Protein Coffee s 1/3 porce vody pokojové teploty a postupně za stálého míchání přilévejte zbývající 2/3 objemu horké, ale ne vroucí vody.

V horkém dni si můžete připravit ledovou kávu. Naplňte šejkr 250 ml studené vody a přidejte 2 odměrky proteinové kávy Herbalife. Protřepejte a přidejte led. Nebo použijte mixér a mixujte nápoj při nízké rychlosti.

Užijte si obklopující a mnohostrannou chuť kávy na cestě k tělu svých snů!

  1. Herbalife.ru: Proteinová káva s příchutí Latte Macchiato Herbalife; URL: https://herbalife.ru/catalog/proteinovyy-kofe-so-vkusom-latte-makiato/;
  2. European Journal of Preventative Cardiology: Studie ukazuje, že lehká až střídmá konzumace kávy je spojena s přínosy pro zdraví, URL: https://medicalxpress.com/news/2022-02-moderate-coffee-consumption-health-benefits.html
  3. Reinberg S. Každodenní káva chrání před srdečními chorobami, mrtvicí; URL: https://www.medicinenet.com/daily_coffee_protects_against_heart_disease_stroke/news.htm ;
  4. Egorsheva N., odborník na výživu řekl, jak pít kávu, aby zahájil proces hubnutí; URL: https://rg.ru/2022/01/20/dietolog-rasskazal-kak-pit-kofe-chtoby-zapustit-process-pohudeniia.html ;
  5. Koroleva M., PŘÍNOSY A ŠKODY KÁVY PRO TĚLO, URL: https://rskrf.ru/tips/eksperty-obyasnyayut/polza-i-vred-kofe-dlya-organizma/.

Mnoho milovníků kávy, kteří se rozhodli zhubnout, přemýšlí, zda je káva kompatibilní s jejich stravou. Odpovídáme: samozřejmě, ale existují nuance.

Čistá káva, žádné mléko nebo cukr, nízkokalorický produkt. Malý šálek aromatického nápoje obsahuje pouze 2 kcal. Obsah kalorií v nápoji se prudce zvýší, pokud do něj přidáte mléko, smetanu, sirupy nebo cukr. Nemluvě o dezertech, které často doprovázejí váš oblíbený nápoj.

Kofein zrychluje metabolismus a může vám mírně pomoci, ale pomůže vám na cestě k požadované hmotnosti. Šálek kávy před tréninkem vám dodá výdrž. Káva snižuje chuť k jídlu, zpomaluje vstřebávání sacharidů a je slabým diuretikem, to znamená, že urychluje odstraňování tekutin z těla. A samozřejmě lahodná káva vám prostě dělá radost a v dobré náladě bude mnohem snazší dosáhnout jakéhokoli cíle.

Pokud si nedokážete představit svůj den bez latte nebo cappuccina, vyzkoušejte rostlinné mléko. Kromě snížení kalorií objevíte nové, neobvyklé chutě. Místo sirupu můžete použít koření.

ČTĚTE VÍCE
Kde a jak poznat bohatého muže?

Nejlepší je ale přejít na čistý nápoj. Budete se divit, ale káva může být i sama o sobě ovocná, čokoládová nebo květinová. Vyzkoušejte různé způsoby vaření, fazole a pečeně. Pro milovníky hořkosti doporučujeme vyzkoušet espresso směsi. Pokud jste vášnivým milovníkem sirupů a rozmanitých chutí, věnujte pozornost jednopůvodním zrnům Arabica, zejména africkým odrůdám a alternativním způsobům přípravy. Možná se nebudete chtít vrátit ke svým obvyklým kávovým koktejlům.

Nemůžeme však nevarovat před zneužitím. Příliš mnoho kávy může způsobit úzkost a nespavost, opatrní by měli být lidé s onemocněním ledvin a srdce. Spotřebu kávy je lepší omezit na tři 250 ml šálky denně.

Nevěřte reklamám na zelenou kávu a lákavým nabídkám, jak zhubnout za týden. Ze zelených zrn je nemožné získat chutný nápoj a všechny prospěšné látky jsou v pevné formě a nerozpustí se ve vodě. Více o zelené kávě si povíme v tomto článku. A samozřejmě za žádných okolností nedoporučujeme držet dietu výhradně kávovou.

Doporučené produkty

Mnoho milovníků kávy, kteří se rozhodli zhubnout, přemýšlí, zda je káva kompatibilní s jejich stravou. Odpovídáme: samozřejmě, ale existují nuance.

Čistá káva, žádné mléko nebo cukr, nízkokalorický produkt. Malý šálek aromatického nápoje obsahuje pouze 2 kcal. Obsah kalorií v nápoji se prudce zvýší, pokud do něj přidáte mléko, smetanu, sirupy nebo cukr. Nemluvě o dezertech, které často doprovázejí váš oblíbený nápoj.

Kofein zrychluje metabolismus a může vám mírně pomoci, ale pomůže vám na cestě k požadované hmotnosti. Šálek kávy před tréninkem vám dodá výdrž. Káva snižuje chuť k jídlu, zpomaluje vstřebávání sacharidů a je slabým diuretikem, to znamená, že urychluje odstraňování tekutin z těla. A samozřejmě lahodná káva vám prostě dělá radost a v dobré náladě bude mnohem snazší dosáhnout jakéhokoli cíle.

Pokud si nedokážete představit svůj den bez latte nebo cappuccina, vyzkoušejte rostlinné mléko. Kromě snížení kalorií objevíte nové, neobvyklé chutě. Místo sirupu můžete použít koření.

Nejlepší je ale přejít na čistý nápoj. Budete se divit, ale káva může být i sama o sobě ovocná, čokoládová nebo květinová. Vyzkoušejte různé způsoby vaření, fazole a pečeně. Pro milovníky hořkosti doporučujeme vyzkoušet espresso směsi. Pokud jste vášnivým milovníkem sirupů a rozmanitých chutí, věnujte pozornost jednopůvodním zrnům Arabica, zejména africkým odrůdám a alternativním způsobům přípravy. Možná se nebudete chtít vrátit ke svým obvyklým kávovým koktejlům.

ČTĚTE VÍCE
Co dělat, když se na těle objeví vyrážka?

Nemůžeme však nevarovat před zneužitím. Příliš mnoho kávy může způsobit úzkost a nespavost, opatrní by měli být lidé s onemocněním ledvin a srdce. Spotřebu kávy je lepší omezit na tři 250 ml šálky denně.

Nevěřte reklamám na zelenou kávu a lákavým nabídkám, jak zhubnout za týden. Ze zelených zrn je nemožné získat chutný nápoj a všechny prospěšné látky jsou v pevné formě a nerozpustí se ve vodě. Více o zelené kávě si povíme v tomto článku. A samozřejmě za žádných okolností nedoporučujeme držet dietu výhradně kávovou.

Mnoho milovníků kávy, kteří se rozhodli zhubnout, přemýšlí, zda je káva kompatibilní s jejich stravou. Odpovídáme: samozřejmě, ale existují nuance.

Čistá káva, žádné mléko nebo cukr, nízkokalorický produkt. Malý šálek aromatického nápoje obsahuje pouze 2 kcal. Obsah kalorií v nápoji se prudce zvýší, pokud do něj přidáte mléko, smetanu, sirupy nebo cukr. Nemluvě o dezertech, které často doprovázejí váš oblíbený nápoj.

Kofein zrychluje metabolismus a může vám mírně pomoci, ale pomůže vám na cestě k požadované hmotnosti. Šálek kávy před tréninkem vám dodá výdrž. Káva snižuje chuť k jídlu, zpomaluje vstřebávání sacharidů a je slabým diuretikem, to znamená, že urychluje odstraňování tekutin z těla. A samozřejmě lahodná káva vám prostě dělá radost a v dobré náladě bude mnohem snazší dosáhnout jakéhokoli cíle.

Pokud si nedokážete představit svůj den bez latte nebo cappuccina, vyzkoušejte rostlinné mléko. Kromě snížení kalorií objevíte nové, neobvyklé chutě. Místo sirupu můžete použít koření.

Nejlepší je ale přejít na čistý nápoj. Budete se divit, ale káva může být i sama o sobě ovocná, čokoládová nebo květinová. Vyzkoušejte různé způsoby vaření, fazole a pečeně. Pro milovníky hořkosti doporučujeme vyzkoušet espresso směsi. Pokud jste vášnivým milovníkem sirupů a rozmanitých chutí, věnujte pozornost jednopůvodním zrnům Arabica, zejména africkým odrůdám a alternativním způsobům přípravy. Možná se nebudete chtít vrátit ke svým obvyklým kávovým koktejlům.

Nemůžeme však nevarovat před zneužitím. Příliš mnoho kávy může způsobit úzkost a nespavost, opatrní by měli být lidé s onemocněním ledvin a srdce. Spotřebu kávy je lepší omezit na tři 250 ml šálky denně.

ČTĚTE VÍCE
Co byste měli pít pro zrychlení metabolismu?

Nevěřte reklamám na zelenou kávu a lákavým nabídkám, jak zhubnout za týden. Ze zelených zrn je nemožné získat chutný nápoj a všechny prospěšné látky jsou v pevné formě a nerozpustí se ve vodě. Více o zelené kávě si povíme v tomto článku. A samozřejmě za žádných okolností nedoporučujeme držet dietu výhradně kávovou.

Mnoho milovníků kávy, kteří se rozhodli zhubnout, přemýšlí, zda je káva kompatibilní s jejich stravou. Odpovídáme: samozřejmě, ale existují nuance.

Čistá káva, žádné mléko nebo cukr, nízkokalorický produkt. Malý šálek aromatického nápoje obsahuje pouze 2 kcal. Obsah kalorií v nápoji se prudce zvýší, pokud do něj přidáte mléko, smetanu, sirupy nebo cukr. Nemluvě o dezertech, které často doprovázejí váš oblíbený nápoj.

Kofein zrychluje metabolismus a může vám mírně pomoci, ale pomůže vám na cestě k požadované hmotnosti. Šálek kávy před tréninkem vám dodá výdrž. Káva snižuje chuť k jídlu, zpomaluje vstřebávání sacharidů a je slabým diuretikem, to znamená, že urychluje odstraňování tekutin z těla. A samozřejmě lahodná káva vám prostě dělá radost a v dobré náladě bude mnohem snazší dosáhnout jakéhokoli cíle.

Pokud si nedokážete představit svůj den bez latte nebo cappuccina, vyzkoušejte rostlinné mléko. Kromě snížení kalorií objevíte nové, neobvyklé chutě. Místo sirupu můžete použít koření.

Nejlepší je ale přejít na čistý nápoj. Budete se divit, ale káva může být i sama o sobě ovocná, čokoládová nebo květinová. Vyzkoušejte různé způsoby vaření, fazole a pečeně. Pro milovníky hořkosti doporučujeme vyzkoušet espresso směsi. Pokud jste vášnivým milovníkem sirupů a rozmanitých chutí, věnujte pozornost jednopůvodním zrnům Arabica, zejména africkým odrůdám a alternativním způsobům přípravy. Možná se nebudete chtít vrátit ke svým obvyklým kávovým koktejlům.

Nemůžeme však nevarovat před zneužitím. Příliš mnoho kávy může způsobit úzkost a nespavost, opatrní by měli být lidé s onemocněním ledvin a srdce. Spotřebu kávy je lepší omezit na tři 250 ml šálky denně.

Nevěřte reklamám na zelenou kávu a lákavým nabídkám, jak zhubnout za týden. Ze zelených zrn je nemožné získat chutný nápoj a všechny prospěšné látky jsou v pevné formě a nerozpustí se ve vodě. Více o zelené kávě si povíme v tomto článku. A samozřejmě za žádných okolností nedoporučujeme držet dietu výhradně kávovou.