Je ploché břicho genetické, nebo je výsledkem tvrdé práce? Jak získat kýžených 60 cm v pase, než přeletí léto? Tyto a další otázky jsme položili Vladislavu Romanovovi, odborníkovi a trenérovi funkčního tréninku, zakladateli sítě strečinkových studií Topstretching.

Příčiny břišního tuku

Ploché břicho může dostat každý. Vaše věčně hubená kamarádka, modelka Victoria’s Secret, a vy máte úplně stejné břišní svaly. Jedním z důvodů nadměrného tuku v oblasti břicha je genetická predispozice. Právě kvůli ní se v této oblasti ukládá kus pizzy navíc, stres nebo jakákoli hormonální porucha. Existují dva typy tuku: podkožní a viscerální. Podkožní hromadění se hromadí v pase a na bocích a mizí, když hubneme. Viscerální tuk se tvoří kolem vnitřních orgánů. Chcete-li získat ploché břicho, musíte bojovat s podkožním břichem.

Vaše věčně vyhublá modelka Victoria’s Secret a vy máte úplně stejné břišní svaly

Proč tuk nezmizí?

Pokud děláte izolované cviky na břicho, pracujete výhradně s břišními svaly: přímým břišním svalem, vnějšími a vnitřními šikmými svaly. Ty jsou zodpovědné za krásný reliéf a kostky a také tvoří vytesaný pas. Břišní svaly můžete napumpovat velmi tvrdě, ale pokud nespálíte notoricky známý podkožní tuk, veškerá vaše krása bude skryta pod jeho vrstvou. Je pravděpodobné, že už máte dobré břišní svaly a jen je nevidíte.
Z tohoto důvodu je velmi důležité zařadit tréninky na spalování tuků: kardio, běh, plavání. Cokoli máte nejraději.

Mimochodem, tuk v těle je nezbytný pro správný a rychlý růst svalů, takže mnoho sportovců zvedá, zatímco zůstává „hmotnost“ a poté přechází na „řezání“, čímž zpevňuje výslednou úlevu.

Jsem proti dietám! Jedná se o dočasné opatření, které po vysazení vrátí váhu zpět v ještě větším objemu.

Obecná pravidla

Pokud jsou vaše cvičení a výživa v pořádku, stojí za to upravit své každodenní návyky a naučit se nějaké životní triky, které vám pomohou dosáhnout ideálního břicha.

Vodní bilance

Ano, ano, všichni jsou již unaveni touto radou, ale bez ní to nejde. Tělo každou dehydrataci vnímá jako stres a hrozbu. Proto, když často pociťujeme žízeň, tělo začne hromadit vodu v naší nejproblematičtější oblasti, v tomto případě v žaludku.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně používat aromatické oleje?

Procházka

Snažte se co nejvíce zařadit kardio zátěže i do běžného života. Vyjděte po schodech, projděte se déle se psem, dojděte do další stanice po svých. Měli byste zvýšit normu 10 000 až 16 000 Sh, abyste rychle viděli dobré výsledky.

Jídlo

Jsem proti dietám! Jedná se o dočasné opatření, které po vysazení vrátí váhu v ještě větším objemu. Tělo zažívá stres, bojí se, že začal hlad a ukládá tuk (čti energii) do tukových zásob, aby se spotřeboval, když je energie potřebná k přežití. A samozřejmě nebudeme muset přežít, takže tukové zásoby zůstanou po stranách.

Krásné ploché břicho se v obchodě neprodává, musíte si ho vytvořit sami

Správně jíst. Měli byste mít tři plnohodnotná jídla denně a dvě svačiny. Poslední jídlo je nejpozději tři hodiny před spaním. Odstraňte nezdravá jídla: rychlé občerstvení, sodu, sladkosti. Je nepravděpodobné, že na toto téma řeknu něco nového; břišní tuk se neliší od jakéhokoli jiného přírůstku hmotnosti.

Zkontrolujte své hormony

Často je příčinou přibírání tuku v pase a na břiše zvýšená hladina ženského hormonu estrogenu. nezapomeňte zkontrolovat jeho hladinu a dát ji do pořádku s pomocí specialisty. Zpravidla, abyste normalizovali estrogen, budete muset absolvovat kurz vitamínů B, D a vápníku.

Udržujte držení těla

Svaly mají paměť – to je fakt. Pokud se pokusíte udržet záda rovná a zatáhnout žaludek po dobu jednoho měsíce, pak samotné svaly začnou mít tento tvar a znatelně sníží váš žaludek.

Cvičení

  • 1 měsíc
  • 2 měsíc
  • 3 měsíc
  • Den 1: 3 sady po 10;
  • Den 2: 3 sady po 12.

Dodržujte správnou výživu a pohybový režim alespoň měsíc a budete překvapeni, že genetika a stavba těla s tím nemají nic společného. Ano, krásné ploché břicho se v obchodě neprodává, musíte si ho vytvořit sami.

Ne každému se podaří dosáhnout dokonalosti a atraktivních tvarů, zejména s ohledem na pas a břicho. Je docela těžké udržet si stále stejnou váhu, mít atraktivní ploché břicho, hubený pas. A nezáleží na tom, kolik je vám let. To je problém, který nemá věk. Ale v životě není nic nemožné a sestava cviků na ploché břicho vám jistě pomůže dosáhnout toho, co chcete.

ČTĚTE VÍCE
Jak používat černé oční linky?

Speciální cvičení pro břišní lis pomohou obnovit tón těla, procvičit svaly a snížit pas. V komplexu je pouze 5 cvičení pro ploché břicho, které mohou dělat i začínající sportovci. Nepotřebujete speciální vybavení, žádná závaží ani mušle, stačí mít karimatku, sportovní oblečení a chuť cvičit.

5 základních cviků pro ploché břicho

1. Zvedání rovných nohou. Začátečníci mohou cvik provádět vleže na podlaze, zkušenější sportovci ho zvládnou v závěsu. Cvičení se používá pro:

– zlepšení stavu lisu a jeho odolnosti;

– prevence kýly nebo osteochondrózy;

– Posílení zdraví a imunity u dětí i dospělých.

Cvičení se provádí následovně: lehněte si na záda, natáhněte ruce podél těla, dobře přitlačte spodní část zad k podlaze, nohy k sobě. Začněte střídavě zvedat nohy do úhlu přibližně 45 stupňů, poté v této poloze několik sekund vydržte a vraťte se do výchozí polohy. Zvedání nohou můžete provádět nejen střídavě, ale také společně se závažím. Taková cvičení pro ploché bříško by se měla opakovat 10-15krát v každém přístupu.

2. Horolezec. Při tomto cviku se procvičují nejen břišní svaly, ale také hýždě, jádro, ramenní pletenec a boky. Budete moci zrychlit metabolické procesy, zvýšit krevní oběh a dobře procvičit břišní svaly. Položte dlaně a prsty na podlahu, vaše tělo by mělo být rovnoběžné s podlahou, zatímco paže jsou k ní kolmé. Zatáhněte břicho dovnitř, neprohýbejte spodní část zad. Při výdechu přitáhněte koleno jedné nohy k sobě a při nádechu se vraťte do výchozí polohy. Nohy by se měly střídat střídavě, jako při běhu by se pánev neměla zvedat. Stále přemýšlíte „jak zploštit břicho?“, pak proveďte cvičení „horolezec“ nejrychlejším tempem po dobu 1 minuty, poté si dejte krátkou přestávku a cvičení ještě několikrát zopakujte. Budete tak moci nejen dosáhnout plochého břicha, ale také shodit pár kilo navíc.

3. Jízdní kolo. Lehněte si na záda, trochu zvedněte nohy, otočte trup a začněte narovnávat nohy, jako byste šlapali na kole. Pro pokročilejší je zde další možnost provedení cviku, tedy přidávání obratů střídavě na jednu nebo druhou nohu. Taková cvičení pro krásné břicho vám pomohou získat jeho dřívější úlevu a tvar.

ČTĚTE VÍCE
Je možné zvednout nohy, když máte křečové žíly?

4. Kroucení.

Můžete si vybrat jeden z typů: jednoduché kroucení, kroucení s zvedáním nohou nebo kroucení s výpadem, kroucení do strany. Všechna cvičení by měla být prováděna vleže na zádech s nejvíce napjatým lisem.

Tyto cviky pro dokonalé břicho vám pomohou rychle dosáhnout požadovaného výsledku.

5. Prkno. Položte prsty na nohou a dlaně na podlahu, dejte nohy k sobě, neohýbejte ani nezakulacujte spodní záda. Stačí stát v této poloze alespoň 30 sekund. Později si trochu odpočiňte a opakujte přístup. Plank je výborné cvičení pro ploché břicho každý den.

Nevíte, jak získat ploché břicho za týden? Celou sestavu cviků pravidelně, se vší zodpovědností a nasazením opakujte a výsledek pak na sebe nenechá dlouho čekat.

Charkov, sv. Klochkovskaya, 99A
Obchodní centrum Panorama 067 540 40 25