Kéž bychom my vegetariáni nevěděli, jak zdravé je ovoce a zelenina! Ne každý si ale všimne, že stravování obvykle bereme v potaz pouze „vnitřně“ – ale náš oblíbený raw food dezert lze často. nanést na obličej, a to s velkým úspěchem! Kromě toho ne všechny druhy ovoce a zeleniny jsou stejně prospěšné pro stav pokožky – to má také své vlastní jemnosti. Vegetariánská výživa pokožky zvenčí i zevnitř totiž může přinést dobré a „zrcadlové“ výsledky! O těchto problémech si dnes povíme více.

UPOZORNĚNÍ: Pokud je vaše pokožka vážně nemocná, nebo máte potravinovou alergii, měli byste se samozřejmě nejprve poradit s lékařem a zvolit sadu individuálních řešení pro její zlepšení. Existují ale i obecné rady – vezměte si to a použijte – což platí pro většinu zdravých lidí!

Užívání zeleniny a ovoce vnitřně – s jídlem:

· Oranžová a červená zelenina a ovoce obsahují betakaroten, který napomáhá obnově kožních buněk. Pokožce proto prospívá zejména oranžové a červené ovoce a zelenina. (Je jasné, že pokud má dítě diatézu z konzumace nadměrného množství pomerančů, je to věc jiná, ale v jiných případech to funguje). Čerstvá mrkev (v celku i ve formě šťáv, smoothies, krémových dezertů), pomeranče, rajčata, dýně – to vše výrazně zlepšuje zdraví pokožky.

· Mimochodem, kyselé ovoce jako pomeranče, dále kiwi, červený rybíz, kyselé hrozny, jablka jsou také dobré na pokožku, protože obsahují hodně vitamínu C, který se podílí na tvorbě kolagenu.

· Ze stejného důvodu – tvorba kolagenu – jsou užitečné i luštěniny. Kromě toho obsahují vitamíny B – také nezbytné pro krásnou pleť a v zimě chrání před tvorbou „nachlazení“ na rtech.

· Avokádo je jedním z nejlepších plodů „na pleť“, protože. obsahuje vitamín A, blahodárné éterické oleje, antioxidanty zabraňující stárnutí, spoustu užitečných látek a vitamínů. Používá se nejen vnitřně, ale i zevně.

· Zralé sladké broskve obsahují velké množství antioxidantů, vitaminu A a E, které jsou prospěšné pro pokožku. Zdá se, že broskve sdílejí svou chutnou barvu „obličeje“ s těmi, kdo je jedí!

· Mořské řasy, mořská sůl a feijoa obsahují hodně jódu, který je pro pokožku prospěšný. Řasy také obsahují Omega-3 mastné kyseliny a nedostatek Omega-3 je často skutečnou příčinou „neočekávaných“ zánětů na kůži, pupínků a černých teček.

ČTĚTE VÍCE
Musím si umýt vlasy po depilaci voskem?

Co byste měli používat ve formě masek – zevně?

· Jahoda – podle mnoha odborníků ovoce č. 1 pro pokožku obličeje. Má mnoho prospěšných vlastností, včetně hydratace, čištění, vyhlazování.

· Meloun – dobrý pro pokožku obecně a zvláště dobrý v zimě, protože. odolává loupání.

· Již známé ze seznamu „uvnitř“ avokáda a kiwi. Zatím jsme nevymysleli nic lepšího pro pleť, takže ho používáme jak zevně, tak v jídle! Navíc, když připravujete smoothie z avokáda a kiwi, vždy zbyde nějaké „odřezky“ (no, škoda je vyhodit, ale kam se poděly?) – tak je dáme do práce.

· Kurkuma a olivový olej – samozřejmě nejsou zelenina a ovoce, ale jsou to také 100% veganské produkty a jeden z nejprospěšnějších pro pokožku, zevně. Olivový olej musí být organický, extra panenský, lisovaný za studena – a to dnes není problém koupit. Kurkuma je zvláště užitečná pro problematickou pleť s akné, černými tečkami, ale mějte na paměti, pokud navštívíte solárium – kurkuma rozjasní, „vybělí“ pokožku. Ze stejného důvodu jako olivový olej jsou zdravé ořechy a semínka (zejména dýňová semínka – protože jsou bohatá na železo) – pomáhají pokožce „vypít“ vlhkost a obsahují vitamín E.

Které vegetariánské potraviny škodí vaší pleti?

· Cukr, zejména rafinovaný cukr, a sladkosti,

· Mouka, zejména cukrářské výrobky,

· Bílá rafinovaná rýže,

Čerstvé ovoce a zelenina jsou obvykle pro stav pokožky (i celého těla) velmi prospěšné. Mohou být zbytečné nebo dokonce škodlivé pro pokožku? Ano, pokud je používáte nesprávně:

· I „chemické“, „plastové“ ovoce ze supermarketu obsahuje vlákninu. Ale výhody se mohou omezit na toto a do popředí se dostanou dusičnany, kterými naši domorodí farmáři štědře krmili mladou generaci zeleniny a ovoce, a také konzervanty, jimiž bylo „hotové“ ovoce a zelenina ošetřeno tak, aby mohly být skladovány po dobu šesti měsíců v supermarketu. Vodní melouny jsou zvláště „proslulé“ obsahem dusičnanů, ale ve skutečnosti mohou být okurky a jakýkoli jiný údajně veganský produkt jedovatý. Vybírejte pečlivě! A nejlepší je kupovat čerstvé produkty ve farmářských prodejnách zdravé výživy nebo alespoň na trhu. Jinak riskujete, že nebudete se svým odrazem v zrcadle vůbec spokojeni!

ČTĚTE VÍCE
Jak zkontrolovat tašku Guess podle čárového kódu?

· Ovocné šťávy s cukrem jsou také více škodlivé než prospěšné, včetně pokožky. Vitamín C, který je propagován na obalu, lze získat mnoha jinými způsoby. A „koňská“ dávka cukru, kterou jsou zásobovány téměř všechny „nektary“ a mnohé „džusy“, zase hrozí, že vám rozbije zrcadlo. Nadbytek cukru může zhoršit trávení, což nepřímo ještě ovlivní stav pokožky. Obecně platí, že ne, ne, ne sladkým „džusům“!

· Příliš mnoho pomerančů, rajčat, mrkve a jahod může způsobit tvrdou reakci pokožky, zejména u lidí s konstitucí pitta podle ájurvédy. Pokud víte, že máte sklony k pálení žáhy, vyrážkám na obličeji, rychle ztrácíte kontrolu nad emocemi a jste v životě trochu „žlučovití“, konzumujte pomeranče (obecně dobré pro pokožku!) ve velmi odměřených dávkách. Jak řekl slavný středověký lékař Avicenna, „jakýkoli lék ve velkém množství je jed“, a to platí i pro jasně zbarvené ovoce. Zpestřete si jídelníček, nejezte jen pomeranče a rajčata!

· Mražené ovoce a zelenina mohou být pro zdraví pokožky (a pro zdraví obecně) k ničemu, protože. obsahují velmi málo vitamínů. Totéž lze říci o vařené zelenině.

· Průmyslově vyráběné sušené ovoce – tzn. které se prodávají balené. Téměř jistě obsahují toxické látky. Vyhýbat se! Je lepší koupit dražší na trhu – dobrý nebo špatný výsledek, jak jste již pochopili, se zobrazí nejen kdekoli, ale na vaší tváři.

· Káva je samozřejmě formálně veganský produkt, ale není dobrý pro pokožku, zvláště ve velkém množství. Jednoduché pravidlo zní: káva je prospěšná zevně (masky, peelingy, zábaly a pardon, klystýry), ale vnitřně škodlivá, protože. může narušit normální fungování nervového a trávicího systému.

Problémová pleť (použití vnitřně i zevně):

· Mastné: užitečné jsou citrusové plody a jahody, okurky, třešně;

· Problémová pleť: červené ovoce, jahody, meloun, červený grapefruit, banán;

· Suchá kůže: ananas, citron;

· Bledost, vrásky: broskev, hroznové víno;

· Praskliny a svědění: jablko, granátové jablko;

· „Volná“ kůže a drobné záněty: zelený čaj, kyselé bobule, zelí, hruška.

Na závěr poslední rada: po vnějším použití ovocných masek (po odstranění) naneste určitě hydratační krém.

ČTĚTE VÍCE
Jak se nazývají kalhoty s gumou v horní části?

Hodně zdraví a dlouhé mládí!

Alexej Sokolovský

Odborníci varují, že pokud se vám nelíbí stav vaší pokožky, musíte urychleně změnit svůj jídelníček. Problémová pleť je často způsobena špatnou výživou. Pojďme zjistit, na jaké ovoce a bobule musíte v létě věnovat pozornost, abyste se nesetkali se stářím dříve, než byste chtěli.

Berry fantasy

Hrdinka filmu „Moskva nevěří slzám“ Lyudmila se o svůj vzhled postarala pomocí děsivé jahodové masky. Svou krásu si ale můžete zachovat, aniž byste svou domácnost strašili svým vzhledem. Postačí, když do svého jídelníčku zařadíte čerstvé ovoce. Estetická výživová poradkyně a odbornice na výživu Olga Alemaikina poznamenává, že bobule jsou bohatým zdrojem antioxidantů nezbytných pro čištění pleti. Například červené hrozny (nebo spíše jejich semena) obsahují mnoho antioxidantů a chemických sloučenin, které bojují proti zánětlivým stavům, jako je lupénka a ekzém. Pamlsek má antihistaminové vlastnosti a pomáhá zbavit se alergických reakcí.

A odborník na výživu nazývá borůvky „fontánou mládí“. Jasně modrou barvu (někdy s fialovým nádechem) dodávají bobulím sloučeniny antokyany. Tyto silné antioxidanty zbavují pokožku škodlivých volných radikálů, které mohou poškozovat kolagen. Ale zajišťuje pružnost pokožky, dělá ji hladkou, mladou a zdravou. Borůvky jsou bohaté na vitamín C, který také pomáhá při tvorbě kolagenu.

Pokožce prospívá i červený rybíz, který má k dispozici každý letní obyvatel, který obsahuje hodně vitamínu C. Nakyslý oranžový rakytník podle odborníka také zpomaluje stárnutí pokožky a urychluje redoxní procesy v těle. Jeho malá semena pomáhají odstraňovat odpad a toxiny ze střev. Borůvkovou dužinu lze použít jako masku na obličej a vlasy.

Ovocný ráj

Olga Alemaikina dává kiwi vysoké hodnocení. Toto nízkokalorické ovoce je známé svou dietní vlákninou, organickými mastnými kyselinami a celou řadou mikroelementů. Pravidelná konzumace kiwi pomáhá předcházet hormonálním výkyvům, zpomaluje stárnutí a napomáhá tvorbě kolagenu.

Kromě toho kiwi odstraňuje toxiny z těla a normalizuje metabolismus, čímž podporuje hubnutí. Jeho plody snižují cholesterol a normalizují činnost gastrointestinálního traktu, což nemůže ovlivnit stav pokožky.
Cenově nejdostupnějším ovocem, které navrací krásu a mládí, je jablko. Odborník radí vychutnávat si ovoce každý den, jíst ho se semínky a dokonce i se slupkou. To je důležité, protože semena obsahují jód, slupka obsahuje zdravé pektiny a jablečná dužina je plná potřebných kyselin a tříslovin.

ČTĚTE VÍCE
Jak vybělit žluté skvrny v podpaží?

Podle plastické chirurgičky a kosmetičky Ekateriny Stepankinové jsou králi detoxu oranžové, žluté a červené ovoce. Zvláště dobré jsou granátová jablka, mandarinky, pomeranče, maliny, bílé moruše (klasifikované jako žluté), meruňky, broskve a jahody. Zelené plody také pomáhají čistit tělo a jakékoli citrusové plody jsou silným antioxidantem.

Vědět, kdy přestat

Výhody čerstvého ovoce jsou nepopiratelné, ale musí se u nich dodržovat smysl pro proporce.

Málokdo ví, že ovocný cukr, který se nachází ve všech druzích ovoce (alias fruktóza), je nejen zdravý, ale i nebezpečný. Naše tělo je schopno absorbovat velmi malé množství fruktózy. Faktem je, že všechny produkty jeho zpracování jsou filtrovány játry. A konzumace více než 30 gramů fruktózy denně je toxická pro náš hlavní čistící orgán. Nadměrná konzumace ovoce navíc vede k přibírání na váze. Ovoce je lepší jíst jako dezert po těžkém jídle a ne více než 400–500 gramů denně.

Jekatěrina Štěpánkina
plastický chirurg, kosmetolog

Odborníci doporučují používat zeleninu, která pomáhá ovoci, například při výrobě módních a zdravých smoothies. Směs jablečné a pomerančové šťávy s celerem, bazalkou a špenátem má podle kosmetičky příznivý vliv na činnost ledvin a jater. Výsledek bude zřejmý v každém smyslu.

Výživová poradkyně podotýká, že mrkev, paprika, dýně, avokádo, špenát a další listová zelenina obsahují betakaroten, který podporuje buněčnou obnovu. Obsahují také přírodní antioxidant – vitamín A. Nedostatek tohoto vitamínu v těle vede k zánětům na kůži, suchosti a dlouhotrvajícím prasklinám v koutcích úst. Vitamín A je rozpustný v tucích, takže mrkvový salát by měl být ochucen rostlinným olejem.

  • Výživový specialista pojmenoval způsob, jak zhubnout bez zmenšení velikosti porcí
  • Spát a zhubnout? Lékař hovořil o výhodách přerušovaného hladovění