V současné době probíhají ostré debaty mezi zastánci a odpůrci sportovní výživy. Zvláštní pozornost je věnována takovým přísadám, jako je protein a kreatin.

Někteří lidé, aniž by toto téma zkoumali, tvrdí, že sportovní doplňky nepřinášejí žádné výhody a mohou způsobit onemocnění jater, ledvin, impotenci, „vyfouknuté“ svaly atd. Stojí za to pochopit, co je sportovní výživa (zejména protein a kreatin) a zjistit složení výše uvedených doplňků a jejich účinek na tělo sportovce.

Sportovní výživa je doplněk výživy, který využívají sportovci k dosažení svého plného potenciálu. Protein je bílkovina (z anglického Protein – bílkovina), bílkovina je stavební materiál pro celé tělo. Tento doplněk je vyroben z proteinových směsí. Kreatin je kyselina zapojená do energetického metabolismu ve svalech a nervových buňkách. Protein a kreatin tak napomáhají k dosažení požadovaných výsledků ve sportu.Protein slouží k uspokojení potřeby bílkovin v těle. To znamená, že protein pomáhá člověku zkonzumovat denní množství bílkovin, pokud není dostatek bílkovin z potravy a pomáhá nabírat svalovou hmotu.

Je však vhodné připomenout, že protein není potravina, ale doplněk výživy! Proto bílkoviny nelze použít jako potravinu. Protein můžete konzumovat podle vlastního uvážení. Někomu bude stačit 1x denně, jiný bude muset konzumovat 2x (3x v tréninkové dny). Existují různé doby pro příjem bílkovin: ráno, odpoledne, večer, po tréninku a před ním. Samozřejmě je vhodné pít protein po tréninku, pomůže to obnovit svaly. Protein lze smíchat s mlékem, vodou nebo džusem. Nejčastější možností je mléko. Pro promíchání proteinu použijte šejkr, pomůže vám to připravit protein lépe a rychleji a co nejvíce eliminuje hrudky. Neměli byste používat studené mléko/vodu/džus, protože to ztěžuje rozpouštění proteinu.

Vždy si zkontrolujte kvalitu proteinu, protože se můžete stát obětí padělku. V tomto případě protein neposkytne žádnou výhodu. Nejjednodušší a nejrychlejší test bílkovin: vezměte špetku hmoty a zmáčkněte ji mezi prsty, měli byste slyšet křupnutí (jako když při došlapu křupe sníh). Abyste při výběru sportovního doplňku neudělali chybu, doporučuje se zeptat se svého trenéra na to, kde protein koupit.

Kreatin se používá ke zvýšení výkonu v tréninku, zvýšení vytrvalosti a síly a také k nabrání svalové hmoty. Obvykle se jedná o suchou bílou látku podobnou sodě. Méně populární je tekutý kreatin. Tento doplněk vám umožní urychlit přibírání na váze v krátkém časovém období a zvýšit efektivitu vašich tréninků. Účinek konzumace je zřetelně patrný 1-2 týdny po začátku užívání. Kreatin se používá se sacharidy, například přidáním kreatinu do šťávy (věří se, že je lepší použít hroznovou šťávu).

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho vydrží barva na vlasy ve spreji?

Kreatin byste měli konzumovat ne déle než 1 měsíc, 2-3 gramy (půl čajové lžičky) denně. Po měsíci konzumace je potřeba si dát 2 měsíce pauzu. Jedním z vedlejších účinků je dehydratace. Abyste tomu zabránili, musíte vypít 3 litry vody denně. Voda nejen zabraňuje dehydrataci, ale také zvyšuje účinnost kreatinu. Po ukončení příjmu kreatinu je možný mírný „návrat“. Na tom není nic špatného, ​​je to normální, protože. množství kreatinu se sníží. „Vrátit se“ můžete i v jiném případě, kdy po konzumaci kreatinu okamžitě ukončíte trénink. Pokud si chcete dát od tréninku pauzu, je lepší po kreatinu pokračovat v tréninku 2-4 týdny, aby se účinek upevnil, a pak si dát pauzu.

Protein a kreatin patří mezi nejoblíbenější, cenově dostupné a nejúčinnější sportovní doplňky, které si můžete vyzvednout kontaktováním obchodu se sportovní výživou. Tyto suplementy využívají nejen kulturisté, ale i fotbalisté, boxeři a další sportovci. Kreatin můžete konzumovat spolu s proteinem. Tato kombinace vám pomůže přibrat na váze a dodá vám energii během tréninku. Pamatujte, že pouze s kvalitním tréninkem, správnou výživou a odpočinkem budou mít sportovní doplňky svůj efekt!

Protein a keratin v péči o vlasy Dobře upravené vlasy jsou jednou z hlavních ozdob ženy. Ale častý styling, fénování a vystavení negativním faktorům prostředí na ně působí, takže jsou matnější, bez života a křehké. Co jim může vrátit jejich bývalou krásu? Pojďme na to přijít. Něco málo o struktuře vlasů Vlasy obsahují 80 % bílkovin. Zbývajících 20 % obsahuje vodu, stopové prvky a pigmenty. Pokud prozkoumáte strukturu vlasů pod mikroskopem, je jasné, že zahrnuje centrální hřídel – mozkový kmen, kortikální vrstvu – kůru a kutikulu – vnější vrstvu. Vnější vrstva je tenký rám z keratinizovaných šupin přilehlých k sobě. Kvalita lesku vlasů závisí na tom, jak pevně se to děje. Kortikální vrstva určuje úroveň pružnosti vlasů a také jejich tvar (rovný, kudrnatý, kudrnatý). Kůra je z 90 % složena z keratinového proteinu. Jaký je rozdíl mezi proteinem a keratinem? Protein je protein, který urychluje chemické procesy v buňkách těla, ovlivňuje jejich tvar, mění ho a poskytuje imunitní a fyzickou ochranu. Keratin je jedním z nejznámějších ochranných proteinů. Je zodpovědný za odolnost vlasů vůči mechanickému poškození. Tito. Keratin je druh proteinu. Důvody zhoršení Zdravé vlasy jsou stonky s keratinizovanými šupinami těsně přiléhajícími k sobě. Nejčastěji však kvůli řadě faktorů ztrácí svůj vzhled, stává se matným, tenkým, suchým a rozštěpeným. Důvodem je ztráta přirozené bílkoviny. Jak se to stane? V důsledku vystavení častému stylingu, barvení, trvalé, šamponování a vnějším faktorům dochází k narušení struktury vlasů, otevření šupin a vyplavení proteinu. Stav vlasů se tak zhoršuje.

ČTĚTE VÍCE
Co nedělat při prodlužování nehtů?

Metody obnovy bílkovin

Zvýšení množství bílkovin v těle je možné změnou kvality potravin. Měli byste jíst více bílkovin. Jde o nejjednodušší způsob jeho doplnění a možnost ovlivnit vzhled vašeho účesu. Pravidelná konzumace správného jídla naplní vaše vlasy chybějícími prvky a učiní je zdravějšími.

  1. Použití produktů s proteiny.

Kosmetika s proteinem je dost silná. Proto by měly být používány jako nouzové pomůcky. Tedy pouze v případě, že je to skutečně nutné.

Tyto léky mají kontraindikace. Pokud jsou vlasy zdravé, tvrdé nebo suché, pak to svědčí o dostatečném množství bílkovin v jejich struktuře. Použití produktů s bílkovinami může vést k přesycení. To zase způsobí zvýšenou křehkost a vlasy ještě vysuší.

Pokud se to stane vašim vlasům, měli byste změnit přípravek na běžný. Dále používejte přípravky s proteinem v cyklech, s dlouhými přestávkami a postupným přechodem na standardní léky.

Pokud jsou vaše vlasy tenké a těžko se rozčesávají, pak jsou takové produkty spásou. Protein v jejich složení vyplní dutiny v kůře, slepí šupiny dohromady a učiní je silnějšími. V závislosti na stavu vašich vlasů si můžete vybrat produkty s různým stupněm koncentrace bílkovin.

Je třeba mít na paměti, že vysoce koncentrované produkty (například ampule) by se měly používat v jednom kurzu po dobu 7-14 dnů.

  1. Používání produktů s keratinem.

Molekuly keratinu dokážou proniknout hluboko do vlasové struktury, zahustit je a tím zlepšit stav vlasu zevnitř. Kromě toho vám použití takových produktů umožňuje hydratovat a vyživovat vlasy, dělat je hladší a také bojovat s roztřepenými konečky.

Musíte si však pamatovat, že používání těchto produktů má své kontraindikace: ztěžování vlasů může způsobit vypadávání vlasů.

Při výběru přípravků na poškozené vlasy byste měli vycházet z jejich stavu. Velký výběr korejské kosmetiky s proteiny a keratinem najdete na našem webu v sekci “Péče o vlasy”.